Diari de bord

Cada setmana dediquem una hora a la lectura: lectura silenciosa, lectura en veu alta, lectura compartida, lectura dramatitzada… Llegir i gaudir de les lectures és el nostre objectiu.
Volem crear una comunitat lectora a l’institut, activa i creativa. Ens interessa la vostra opinió, els vostres suggeriments i les vostres ganes de compartir les lectures fetes. Vosaltres sou  els protagonistes!
Hem obert aquest espai al bloc per oferir-vos propostes interessants que podeu fer a l’aula. Comencem a navegar a poc a poc, sense rumb, gaudint del viatge que esperem sigui llarg i ple d’aventures, però per no naufragar recordeu que la biblioteca és un port segur. Allà trobareu el caliu dels llibres per a les fredes nits d’hivern, i refrescants lectures per a combatre el sol estiuenc .

A tall de  diari de bord deixarem constància del vostre periple lector en aquetes pàgin@s.

Bona travessia, biblionautes!!

 

Per fer dentetes contempleu aquestes fotografies. Fan venir ganes de llegir, oi?

Todos son lectores y yo tengo en común con ellos sus gestos y su arte, así como la satisfacción, la responsabilidad y el poder que la lectura les proporciona.

No estoy solo.”

Alberto Manguel, Una historia de la lectura, pàg. 18.  Alianza Editorial

 

PROPOSTA 1: Gal·leria de lectors

En aquesta col.lecció de fotografies hi faltes tu. Envia a beieslaroca@gmail.com una imatge teva llegint al teu racó preferit i formaràs part de la nostra gal.leria de lectors/es.

 

PROPOSTA 2:  El quadern de lectura

En Buenos Aires, en mis años de escuela primaria, también teníamos cuadernos ” de lectura”, escritos a mano y cuidadosamente ilustrados con lápices de colores. Nuestros pupitres y asientos estaban unidos con soportes de hierro en largas filas de dos, que conducían al escritorio del maestro, elevado (no se nos escapaba el símbolo de poder) sobre una tarima, detrás de la cual colgaba el pizarrón. Cada pupitre tenía un orificio para el tintero de porcelana blanca en el que mojábamos nuestras plumas; no se nos autorizaba a usar estilográficas hasta tercer grado. Con el paso de los siglos, si algún bibliotecario escrupuloso expusiera aquellos cuadernos en vitrinas de museo como objetos preciosos ¿qué descubrirían los visitantes? De los textos patrióticos, copiados en párrafos bien ordenados, podrían deducir que la retórica política desbancaba en nuestra educación a los primores de la literatura; de nuestra ilustraciones, que aprendíamos a transformar aquellos textos en eslóganes ( la frase” Las Malvinas Son Argentinas” se convertía en dos manos enlazadas en torno a un par de islas recortadas: “La Bandera Es El Símbolo De Nuestra Patria”, en tres franjas de color ondeando al viento). De la uniformidad de los comentarios los visitantes podrían concluir que se nos enseñaba a leer no para disfrutar ni para adquirir conocimientos sino meramente para inculcarnos moralejas. En un país donde la inflación alcanzaría pronto el 200 por ciento mensual, ésa era la única manera de leer la fábula de la cigarra y la hormiga.”

Alberto Manguel, Una historia de la lectura, pàg. 104-105.  Alianza Editorial

 

Què us sembla l’experiència viscuda per Alberto Manguel? Què us ha aportat a vosaltres aquesta Hora de lectura que fem a l’Institut? Quin record en teniu del curs passat?

Us volem convidar a revisar el  quadern de lectura. Quines cites, personatges literaris, efemèrides, il.lustracions… omplen les vostres pàgines? Quina activitat destacaríeu?

Comenteu amb els vostres companys els aspectes positius d’aquesta experiència i proposeu noves idees per continuar-hi treballant. Valoreu amb el vostre professor/a la possibilitat de fer un quadern virtual o bloc de lectura ( individual o col·lectiu).

 

PROPOSTA 3: El bloc de la Biblioteca

Us convidem a passejar pel bloc de la Biblioteca: visiteu les diferents etiquetes de la Bibliobitàcola, les pàgines de les activitats que organitzem, els enllaços a portals especialitzats en literatura juvenil. Utilitzeu  l’espai de comentaris per fer-nos arribar la vostra valoració o opinió.

Com podreu comprovar la nostra comunitat lectora té perfil a les xarxes socials. Us convidem a participar-hi , seguiu la nostra pàgina a Facebook per no perdre el fil de la lectura!

Tenim moltes iniciatives en marxa, però us  necessitem per créixer i aprendre tots plegats!

Share

27 comentaris a “Diari de bord

  1. SE HACÍA MUY PESADO 1 HORA LEYENDO, ME GUSTARIA HABER HECHO UN RATO DE DEBERES, ERA MUY ABURRIDO, PERO NO ME GUSTARÍA HACER NINGUN PROYECTO, NI NADA, PREFIERO, LEER UN RATO, Y DESPUES HACER DEBERES.

  2. Jo crec que el quadern del Alberto Manguel no me sembla bé, és molt estricta, jo crec que aquesta hora tindrem més cultura.
    EL record que tinc jo és molt bo perquè amb el clan avizores era molt divertit..

    Les meves propostes són no llegir tota la hora, fer manualitats i coses sobre la lectura o decorar l’ institut, etc.

  3. No em va desagradar però podríem haver millorat la matèria continuant llegint però també podríem veure la pel•lícula després de algun llibre en concret que a algun company l’hagi agradat. No m’agradaria fer projectes ni tenir un diari, prefereixo dedicar la hora a la meva lectura, però això no vol dir que no m’agradaria que comentéssim les lectures oralment.

  4. No em va desagradar ja que era una hora on podia aprofitar per llegir el llibre que m’agradava, però es podria millorar si miréssim alguna pel•lícula relacionada amb algun llibre que algun company hagi llegit i li hagi agradat. No m’agradaria fer cap projecte ni tenir un diari, prefereixo dedicar tota la hora a la meva lectura, així gaudeixo més. Això no vol dir que m’agradaria que comentessin les lectures oralment.

  5. En general m’han agradat les hores de lectura amb el Clan Avizor, però la manera de treballar era a vegades una mica tancada i marcada i a vegades només dedicada al dibuix, les activitats plàstiques, … Per això proposaria que a classe llegíssim més i que les activitats fossin més lliures: Recomanació de llibres, buscar els moments del llibre que més ens agraden. També m’agradaria que entre els mateixos alumnes poguéssim comentar els llibres que ens han agradat, …

    Resumint: M’agradaria que fos una estona d’evasió, de contacte amb la lectura i amb les sensacions que aquesta ens fa sentir.

  6. La veritat es que a mi m’ha agradat molt, però jo voldria seguir treballant en el “Clan Avizores” ja que durant aquests dos anys m’ho vaig passar molt bé llegint i escrivint amb la Feli, així doncs l’única proposta que proposo es que podem seguir treballant amb el “Clan Avizores”.

  7. L’experiència de Manguel m’ha semblat bastant dolenta ja que no podien comentar o llegir textos contra les idees patriòtiques. Havien de llegir els llibres que els deien, opinar el que els deien dibuixar el que els deien i val més que no els hi portessis la contraria.

    Aquesta hora m’ha aportat coneixements i gràcies a aquesta hora m’he aficionat més a la lectura

    Jo preferiria una hora sencera llegint ja que s’estan perdent els llibres de paper i aquesta es una hora per relaxar-se i emergir en la lectura.

    Altres anys no hem fet cap activitat, llegiem tota l’hora i em semblava una hora bastant aprofitada.

  8. En cursos passats aquesta assignatura va ser una mica diferent ja que teníem profes diferents. A 1r Eso després de llegir els llibres teníem que fer un breu resum, va estar bastant bé, en canvi el curs passat estàvem tota l’hora llegint sense parar i es feia una mica avorrit ja que a la hora que ens tocava lectura era molt d’hora i ens dormíem.
    Però en general esta bastant bé una hora de lectura per desconnectar una mica de les altres assignatures.

  9. L’experiència que ha tingut l’Alberto quan era petit no m’agrada perquè abans si volies escriure amb llibertat no podies perquè els professors no els hi deixaven i ho trobo molt injust. Jo prefereixo llegir tota l’hora perquè, durant tot el matí estem estudiant, i només tenim una hora a la setmana per poder llegir i poder sortir o fugir durant una hora dels estudis i relaxar-nos.

  10. M’ha agradat com feiem el pla lector a 1r i 2n de llegir el llibre que vulguis. Jo la veritat és que no el canviaría. A mi ja m’agrada com es feia a 1r i 2n.

  11. em va agradar però podríem haver millorat la matèria continuant llegint però també podríem veure la pel•lícula després de algun llibre en concret que a algun company l’hagi agradat.

  12. Trobo molt bé la idea de fer projectes, prefereixo això a estar llegint una hora.

  13. No es que m’importès molt llegir, però llegir una hora a la setmana es molt avorrit. A mi m’agradaria seguir llegint però de tant en quan veure una pel·li d’algun dels llibres que estem llegint i a vegades fer deures

  14. Jo crec que seria millor seguir amb el pla lector o alternativa a la religio que feiem en els cursos de 1r i 2n de l’ ESO.
    Llegir i fer deures, fer deures si es molt necessari, només quan en tinguis molts.

  15. A la meva escola només vam llegir un trimestre i no teníem cap pla de lectura, únicament llegies i feies comentaris sobre el teu llibre.
    M’agrada passar una hora sencera sense fer classe i poder relaxar-me una estona durant la setmana.

  16. Esta bé, dedicar una estona a la lectura. És també com un descans. És divertit llegir amb gent al voltant.

  17. M’agrada llegir, però una hora sencera és molta estona. Es podria mirar de fer una estona deures, o alguna activitat que tingui relació amb la lectura, perquè no es faci tan pesat.

  18. A mi m’agrada llegir depèn del llibre, i també m’agrada passar una hora sencera llegint ja que és l’ única hora on pots entrar en el teu mòn e imaginar-te tot el que va passant a la història, (ficar-te dins del llibre).

  19. A mi m’agrada el pla de lectura perquè desconecta i no canviaria el pla de lectura com el fem fins ara.

  20. Muy interesante. Sólo leemos los libros que queramos y no hacemos nada más.

  21. Apart de la meva opinió d’abans jo crec que l’ hora de lectura és per desconecrtar un micona crec jo.Si estic equivocada digeu-m’ho per aqui

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *