La lectura a l’hora d’alternativa

La matèria d’alternativa a la religió, que cursa el nostre alumnat al llarg de tota l’ESO, la dediquem a la lectura sileciosa. L’objectiu principal que ens plantegem és aconseguir que el nostre alumnat gaudeixi de la lectura.

D’altra banda, ens ha semblat convenient que aquesta lectura silenciosa es faci en qualsevol  de les llengües presents al currículum (català, espanyol, anglès i francès). Així, hem acordat (setembre de 2013)  que dedicarem el primer trimestre de la matèria alternativa a la religió a la lectura en català, i que l’alumnat dedicarà el segon trimestre a la lectura d’obres adaptades en anglès i/o en francès. Pel que fa al tercer trimestre, els llibres que podrà triar l’alumnat seran en espanyol.

Si cliqueu en el següent enllaç, podreu accedir a una explicació més detallada de quin és el nostre plantejament pel que fa  a  la matèria d’alternativa com a instrument per a contribuir a una millora de la comprensió lectora i dels hàbits de lectura del nostre alumnat.

Acords sobre la lectura a alternativa

En aquest moment (maig de 2014) i un cop feta una anàlisi de les valoracions que ha realitzat el nostre alumnat de les lectures en anglès (on predominen les valoracions possitives i les puntuacions altes, és a dir, que els han agradat molt els llibres llegits) podem afirmar que la idea de dedicar-hi un trimestre a la lectura en anglès o en francés ha estat molt bona i ha tingut una excel·lent acollida.