Què i quant llegeix l’alumnat de l’institut Cubelles?

Durant la primera quinzena de novembre, les professores d’alternativa a la religió van passar una enquesta per tal de conèixer què llegia i mab quina freqüència l’alumnat de 1r a 4t d’ESO. L’enquesta seguia el model que fa servir la Federación de Gremios y Editores de España.

L’anàlisi de les dades obtingudes ens permet destacar que:

• El nostre alumnat segueix la pauta general que es dedueix de les dades obtingudes a nivell nacional, menys a 4t d’ESO, on el percentatge de nois lectors freqüents supera el percentatge de noies lectores.
  • Hi ha una davallada contínua al llarg de tota l’ESO del percentatge de persones que declaren que llegeixen amb freqüència.
  • Hi ha un increment continu al llarg de tota l’ESO del percentatge de persones que declaren que no llegeixen.
  • La promoció de 3r d’ESO mostra un índex de lectura elevat (molt especialment les noies), la qual cosa concorda amb uns bons resultats en comprensió lectora a la prova de competències bàsiques feta durant aquest mes de novembre de 2013.

Pel que fa a la lectura de revistes i còmics, el nostre alumnat torna a seguir la tònica nacional:

• Els nois prefereixen els còmics a les revistes.
  • Les noies prefereixen les revistes als còmics.
  • Les noies en llegeixen més de tot plegat que els nois.

La informació obtinguda ens va permetre orienta la primera compra massiva de llibres, còmics i revistes que vam possar a disposició de tot l’alumnat a través de les seves biblioteques d’aula.

Si vols una informació més detallada sobre els resultats de l’enquesta (com evoluciona la distribució de lectors freqüents i de no lectors al llarg de l’ESO, una comparació amb les dades nacionals, quines són les revistes i els còmics que més agrada llegir als nois i les noies del nostre centre, etc.) clica en el següent enllaç:

Els hàbits de lectura de l’alumnat d’ESO de l’Institut Cubelles. Novembre 2013