OPTATIVES DE 3r D’ESO

El primer dia de curs, el dimecres 12 de setembre, de 9 a 10 hores, l’alumnat de 3r d’ESO haurà de lliurar la seva elecció de matèria optativa. A 3r d’ESO, l’alumnat fa una matèria optativa, durant dues hores a la setmana. En el document que lliurarà al seu tutor o tutora haurà d’ordenar segons les seves preferència les sis optatives que s’oferten.

L’oferta de matèries optatives per a 3r d’ESO del curs 2018-19:

1. Francès 3 (Daniel Vilaplana)
Aquesta optativa en llengua estrangera té com objectiu principal l’assoliment de l’expressió oral i escrita i la comprensió oral i escrita. Sereu capaços doncs, de parlar i escriure en francès. En funció de la vostra capacitat de treball i motivació, us oferim la possibilitat de presentar-vos als exàmens DELF. Aquests diplomes tenen un prestigi ben consolidat arreu del món i us podran ajudar a trobar feina en un futur.
2. Alemany 1 (Maria Sales)
En aquesta assignatura l’alumnat tindrà un primer contacte amb la llengua alemanya i aprendrà les nocions bàsiques com la pronunciació i a realitzar petites interacions com presentar-se, parlar dels seus gustos, aficions, etc. Aquesta optativa pot tenir la seva continuïtat fins a 2n de Batxillerat, on es pretén que l’alumnat aconsegueixi un domini mitjà de la llengua. En cas que fos possible, intentarem posar-nos en contacte per correu electrònic o blog amb altres alumnes d’altres països que estiguin aprenent també alemany com a llengua estrangera.
3. Introducció a la cultura clàssica (Carme Domínguez)
Aquesta optativa és una introducció a la cultura de l’antiga Grècia i Roma, tot observant les similituds amb la nostra cultura actual. Es treballarà de manera teòrica i sobretot pràctica la manera de viure dels antics grecs i romans : les ciutats, les cases, els vestits, els jocs i, com no, els seus herois i déus.
4. Emprenedoria (Edgar Perales)
La matèria optativa d’emprenedoria té com a objectius fonamentals ajudar l’alumnat en la presa de decisions sobre el seu itinerari formatiu i professional i fer-li prendre consciència de la necessitat de tenir iniciativa emprenedora com a actitud general tant per les activitats professionals com en la vida quotidiana. L’assignatura consta de tres blocs: Autoconeixement i itinerari formatiu, mercat laboral i activitat econòmica, i iniciativa emprenedora i projecte d’empresa. El tercer bloc inclou la planificació, execució i exposició oral, en grups, d’un senzill projecte empresarial.
5. Mediació (Pilar Cebrián)
L’optativa de mediació s’imparteix amb la finalitat de donar a conèixer les estratègies i habilitats necessàries (empatia, assertivitat, escolta activa, etc.) per gestionar de forma positiva i constructiva els propis conflictes i els que puguin sorgir com a resultat de la convivència.
D’altra banda, l’alumnat que al finalitzar aquesta formació hagi assolit els continguts de l’optativa i ho sol·liciti podrà formar part de l’equip de mediadors-es del Servei de mediació del centre.
6. Estadística (Noemi Visedo)
Aquesta optativa és una introducció a l’estadística descriptiva (mitjana, moda, mediana i desviació) i a l’anàlisi dels diferents tipus de gràfics estadístics. És una optativa molt pràctica.