OPTATIVES DE 2n D’ESO

El primer dia de curs, el dimecres 12 de setembre, de 9 a 10 hores, l’alumnat de 2n d’ESO haurà de lliurar la seva elecció de matèria optativa. A 2n d’ESO, l’alumnat fa una matèria optativa, durant dues hores a la setmana. En el document que lliurarà al seu tutor o tutora haurà d’ordenar segons les seves preferència les cinc optatives que s’oferten.

L’oferta de matèries optatives per a 2n d’ESO del curs 2018-19:

1. FRANCÈS 2 (Daniel Vilaplana)
Aquesta optativa en llengua estrangera té com objectiu principal l’assoliment de l’expressió oral i escrita i la comprensió oral i escrita. Sereu capaços, doncs, de parlar i escriure en francès. En funció de la vostra capacitat de treball i motivació, us oferim la possibilitat de presentar-vos als exàmens DELF. Aquests diplomes tenen un prestigi ben consolidat arreu del món i us podran ajudar a trobar feina en un futur.
2. ALEMANY 1 (Maria Sales)
En aquesta assignatura l’alumnat tindrà un primer contacte amb la llengua alemanya i aprendrà les nocions bàsiques com la pronunciació i a realitzar petites interaccions com presentar-se, parlar dels seus gustos, aficions, etc. Aquesta optativa pot tenir la seva continuïtat fins a 2n de Batxillerat, on es pretén que l’alumne/a aconsegueixi un domini mitjà de la llengua. En cas que fos possible, intentarem posar-nos en contacte per correu electrònic o blog amb altres alumnes d’altres països que estiguin aprenent també alemany com a llengua estrangera.
3. TEATRE (Gemma Marín)
Aquesta optativa es proposa com a objectiu apropar l’alumnat al món del teatre des dels diferents vessants: Adaptació d’un text narratiu a un text teatral; practicar exercicis diversos… corporals, de respiració, representació de diversitat d’escenes; memoritzar un text teatral; elaborar i construir l’escenografia adequada per a cada història.
Ens proposem de representar una obra teatral. Això significa que haurem de memoritzar el text del personatge a representar i actuar davant de públic.
4. JUGUEM AMB LA GEOMETRIA! (Nerea Igual)
Jugarem i, de forma manipulativa, farem construccions i dibuixos de la vida quotidiana.
5. PETITES INVESTIGACIONS (Sandra Banegas)
En aquesta optativa es veuran les Ciències Naturals des d’una altra vessant més pràctica. Mitjançant la realització d’experiències senzilles de laboratori desenvoluparem la competència en el coneixement i la interacció en el món físic i aprendrem la importància del mètode científic com a mètode de treball i font de coneixement.