OPTATIVES DE 1r D’ESO

El primer dia de curs, el dimecres 12 de setembre, l’alumnat de 1r d’ESO haurà de lliurar la seva elecció de matèria optativa. A primer d’ESO, l’alumnat fa una matèria optativa, durant dues hores a la setmana. En el document que lliurarà a la seva tutora haurà d’ordenar per ordre de preferència les sis optatives que s’oferten.

L’oferta de matèries optatives per a 1r d’ESO del curs 2018-19:

1. Hort (Josep Sánchez)
En aquesta optativa, d’entrada planificarem com fer l’hort buscant informació sobre què ens convindrà més de plantar, etc i després ens dedicarem a cuidar de les plantes. De tant en tant, farem alguna sessió teòrica a la biblioteca i farem cartells amb informació de tot allò plantat a l’hort. És possible que també fem un diari de l’hort on explicarem tot allò que fem, informació rellevant, etc.

2. Hàbits saludables (Sandra Banegas)
En aquesta optativa treballarem totes aquelles conductes i comportaments que ens porten a desenvolupar uns hàbits de vida saludables i que incideixen en el nostre benestar físic, mental i social.

3. Alemany 1 (Maria Sales)
En aquesta assignatura l’alumnat tindrà un primer contacte amb la llengua alemanya i aprendrà les nocions bàsiques com la pronunciació i a realitzar petites interaccions com presentar-se, parlar dels seus gustos, aficions, etc. Aquesta optativa pot tenir la seva continuïtat fins a 2n de Batxillerat, on es pretén que l’alumnat aconsegueixi un domini mitjà de la llengua. En cas que fos possible, intentarem posar-nos en contacte per correu electrònic o blog amb altres alumnes d’altres països que estiguin aprenent també alemany com a llengua estrangera.

4. Conjunt instrumental (Pilar García)
Interpretació i pràctica instrumental, en grup, de melodies de la música popular, tradicional i culta, a una o més veus. Es realitzaran improvisacions, acompanyaments i creacions de melodies pròpies.

5. Podem fer fàcils les matemàtiques? (Edgar Perales)
Anem a resoldre problemes de la nostra vida diària i això ens ajudarà a la matèria de matemàtiques.

6. Gestió de les emocions (Antònia Avinyó)
Optativa orientada a treballar i conèixer les diferents emocions i sentiments que podem sentir les persones. Reconèixer, interpretar i donar una nova perspectiva de les emocions, de com som i com sentim mitjançant diverses activitats (explicar alguns conceptes, visionat d’algun gag de cinema, de sèries, d’activitats per pensar i d’interpretar situacions reals o inventades, fer petits curts de vídeo,…).