Lliurament de beques “Joves i ciència” de CatalunyaCaixa

El passat divendres 15 de juny, en el marc incomparable del terrat de la Pedrera, es va fer el lliurament a la nostra alumna de 4t d’ESO Ginebra Alsina d’una de les beques Joves i ciència corresponents a la convocatòria de 2012 atorgades per l’Obra Social de CatalunyaCaixa, com us informàvem en un article anterior.

Enguany han estat 50 els joves escollits a Catalunya (4 dels quals a la demarcació de Lleida) per participar en aquest programa que té com a finalitat el foment de la vocació científica dels joves estudiants. L’acte de lliurament va comptar amb el parlament del president de la Fundació CatalunyaCaixa, sr. Manel Rosell.

La beca consisteix a participar en un programa de recerca que té una durada de tres anys i es porta a terme fonamentalment als estius. Per això cada una de les parts s’anomena Estades d’Estiu de Ciència de CatalunyaCaixa (E2C3):

• E2C3-CX MónNatura Pirineus (primer any), on 50 estudiants de 4t d’ESO són seleccionats per formar part d’un projecte científic dels cinc que s’ofereixen. Les E2C3-CX MónNatura Pirineus 2012 tenen lloc durant la primera quinzena de juliol al CX MónNatura Pirineus.
  • E2C3-Centre de Recerca (segon any), on els estudiants que ja han finalitzat el primer curs de batxillerat (científic i/o tecnològic) poden continuar tenint experiències en recerca, després d’haver escrit un article científic. Aquesta experiència té lloc en un centre de Recerca o bé en un programa internacional de ciència.
  • E2C3-Cerca (tercer any) és l’última fase del programa, on els estudiants busquen pel seu compte un projecte a desenvolupar, ja sigui en un centre d’investigació local o en un programa internacional de ciència on siguin acceptats.

Cal recordar que el curs passat una altra alumna del centre, la Marta Miret, ja va ser premiada amb la mateixa beca i aquest estiu realitzarà la segona fase del programa en un centre de recerca.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Current day month ye@r *