HORARI DE PAS DELS AUTOBUSOS

Benvolgudes famílies,

Des del Consell Comarcal ens han confirmat els horaris de pas aproximats dels autobusos. Els trobareu a la pestanya SERVEIS i dins de l’apartat TRANSPORT.

Recordeu que el dilluns 14 de setembre, només hi haurà classe per a l’alumnat de 1r d’ESO, de 10 a 12 h, i que els autobusos faran també el servei. Per saber l’hora de pas heu d’afegir-hi 1h i 45 minuts a l’horari habitual.

l’INSTITUT d’ALTAFULLA GUANYA EL CONCURS D’APLICACIONS PER A MÒBILS

the blocker 2

El grup d’alumnes de 4t d’ESO de l’Institut d’Altafulla, format per Cristina del Aguila, Frederic Oliva, Júlia Poll, Helena Silva, Sergi Segú i Marta Van Ginkel, dirigit per la professora de tecnologia Júlia Llurba, han guanyat aquest divendres el concurs d’apps de Mschools, organitzat pel Mobile World Congress de Barcelona i el Departament d’Ensenyament, celebrat al TecnoCampus de Mataró.

El projecte que han elaborat, anomenat The Blocker, és el resultat del treball de tot el curs a la matèria d’Informàtica i de la seva participació en el projecte “Mobilitzem la Informàtica”, un programa educatiu pioner que va engegar el curs passat el Departament d’Ensenyament amb MSchools, una de les àrees de treball de MWCB (Mobile World Capital Barcelona) i que es basa en els usos de la tecnologia mòbil a l’escola i en la creació d’apps escolars, i que promou el treball en grup i col•laboratiu a partir de les eines informàtiques.

L’enhorabona.

IMG-20150605-WA0003

Els alumnes de 4t de Física i Química participen al Concurs de Cristal·lització

IMG_6318

El passat dia 8 de Maig, al Cosmocaixa de Barcelona, l’Institut d’Altafulla va participar al “IV Concurs de Cristal·lització a l’Escola”. Hem estat escollits d’entre més de 50 centres de tota Catalunya i  més de 1500 alumnes. Els alumnes participants són de 4t d’ESO de l’assignatura optativa Física i Química. Han estat 12 alumnes els que han treballat dilluns darrere dilluns a la tarda per fer créixer els cristalls. Els alumnes que ens han representat aquest any són: Georgina Becerra, Nikolay Ugarov i Yasmina Fernàndez. Ha estat una experiència molt positiva i hem de donar les gràcies a tots els alumnes que han participat. Esperem tornar l’any que ve i millorar el resultat.

IMG_6292

fotografies

Els alumnes de Francès celebren amb la resta de l’Institut La Chandeleur

01

Le 2 Février célèbre une tradition culinaire très populaire appelée “la chandeleur ” en France. En fait, la chandeleur était une célébration religieuse qui a été adapté (comme beaucoup) à la tradition gastronomique et est bien présente au sein des familles françaises.

D’où vient le mot « Chandeleur » ?

La chandeleur a différentes racines, comme la religion, la langue latine comme le souligne l’expression latine “festa candelarum” qui signifie « fête des chandelles » car la bénédiction des cierges, se déroulait ce jour-là. La chandeleur vient du mot chandelle. A l’époque, le 2 Février, les personnes qui allaient à la messe portaient des chandelles pour souhaiter la guérison d’une personne ou pour la bénir. Plus tard, les personnes conservent ces chandelles parce qu’elles les protègent contre les éclairs et les démons.

Les époques passant, la tradition a évolué, comme pour la majorité des traditions, pour devenir une tradition culinaire avec tous les rites qui la composent. La tradition dit que celui qui cuisine les crêpes, doit cuire la pâte de la main droite, tenir deux pièces de monnaies en or dans sa main gauche, et les garder pour la crêpe suivante, afin d’avoir plus de chance et d’obtenir plus d’argent durant l’année qui arrive. De plus, les crêpes doivent être préparés avec amour et avec la participation de tous, pour créer la pâte (mélanger les ingrédients) et la cuire puisque chaque personne qui participe à cette tradition doit faire tourner sa crêpe en l’air pour éviter d’avoir de la malchance durant cette année. Et enfin, pour le plaisir des papilles, remplir ces crêpes d’un accompagnement, en général sucré, comme du Nutella, du sucre, de la confiture…

Qu’est-ce qu’on a fait ?

Pour réaliser notre activité crêpe, le 23 janvier dernier nous avons fait la liste des ingrédients pour faire la pâte à crêpes. Ensuite, nous nous sommes repartis les ingrédients et ustensiles à ramener pour faire nos crêpes de la Chandeleur le 30 janvier.

De ce fait, pour réaliser nos crêpes, nous avons pris un bol et avons mélangé un à un tous les ingrédients qui composent cette pâte, qui sont : 350 g de farine, 50 g de sucre, 3 œufs, 30 cl de lait, de l’eau pour rendre la pâte plus liquide. Nous avons donc commencé à faire la pâte, en mettant la farine dans le bol, en faisant un puits et en mettant les œufs au milieu. Puis, avec le fouet, nous avons mélangé les œufs à la farine, et rapidement mis le sucre. Puis, lorsque la pâte est devenue plus épaisse, nous avons versé le lait petit à petit tout en mélangeant, afin de la rendre plus liquide. Enfin, nous avons versé de l’eau pour terminer la pâte à crêpes.

Une fois la pâte réalisée et la crêpière chauffée, il ne nous restait plus qu’à mettre de l’huile sur la crêpière, pour éviter que la crêpe ne reste collée au fond, et à cuire toute la pâte.

La Chandeleur, cette fête religieuse et populaire avant tout, nous a donc permis de nous réunir afin de réaliser cette tradition française ludique, gastronomique, et plaisante, au cours de laquelle nous nous sommes régalés.

fotografies

Alumnes de 4t d’ESO al campionat ROBOLOT

Un grup d’alumnes de l’Institut es van desplaçar el passat diumenge a Olot (La Garrotxa) per participar en el Campionat de Robòtica d’Olot, ROBOLOT, en la modalitat de robots rastrejadors. Acompanyats del professor Ramon Morata del Departament de Tecnologia, van participar-hi amb els seus propis dissenys realitzats sobre la placa Picaxe i l’estructura construïda amb la Impressora 3D de l’Institut