SALUT!

Benvingut/da a l’Escola Rocabruna de Picamoixons.

XTECBlocs.

ANIMOTECA GIF

Som els alumnes de Cicle Inicial i 3r de Cicle Mitjà de l’Escola Rocabruna de Picamoixons! Estem estudiant a Naturals la unitat: L’hort i la granja. Hem fet un hort a l’escola perquè ens agradava fer-ne un, ho trobàvem divertit i vàrem pensar que ens agradaria i la mestra va dir que si estàvem disposats a treballar de valent, en podíem fer un i aprendre moltes coses…Estem molt contents!! I som així, divertits i eixerits!!!

Les persones fem servir moltes plantes com aliment o per altres usos (medicinal, per fer te…). Les plantes s’han de plantar i cal tenir-ne cura, ja que no creixen espontàniament i necessiten unes condicions especials per viure. Són les plantes cultivades o conreades.

Cal dir que no estem sols, tota l’escola en general ens ajuden. Les hortalisses són els vegetals que es cultiven en els horts. Us ensenyem l’hort i les hortalisses que estan creixent i com ho hem fet?

SALUTACIONS!

Accions

Informacions

Cap resposta

5 respostes a “SALUT!”

28 02 2008
Cèlia (20:07:11) :

Felicito els vostres esforços per fer l’hort i per fer aquest bloc amb el que fem i aprenem.

22 04 2008
jennifer (14:46:44) :

Gracíes a tots els nens i nenes de la classe del de cm i a la Celia he apres molt.

23 04 2008
Gerard (13:39:10) :

Hola, m’ha agradat molt fer aquet bloc sobre el nostre hort amb els meus companys!!
Moltes gràcies per treballar tant amb aquet bloc. Tots nosaltres hem après moltíssimes coses sobre les plantes.
Ha sigut molt divertit.

17 03 2009
annabel (16:53:17) :

hola!som un grup de mestres de la Terra Alta que estem treballant l’alimentació a l’escola i la vostra pàgina ens ha servit força per poder visitar amb els nens i per poder agafar idees per realitzar noves pràctiques.
Moltes gràcries i us animem a tirar endavant amb aquest treball!!

3 04 2011
Ana Isabel (12:00:54) :

divendres vaig conèixer en Joan.
De pares agricultors, sempre va haver d’ajudar a l’hort. Quan va ser gran no volia treballar la terra, que tantes estones de joc li havia pres. Va treballar… ara no recordo si d’electricista… durant deu anys i quan el pare es va jubilar ell va sentir que volia fer-se càrrec de la terra, que l’enyorava.
Va conrear el seu hortet però d’una manera diferent de com ho havia fet el pare i l’avi. Ell aprofita els recursos més naturals amb el seny que li mostra la natura.
Plantes al costat d’altres que s’ajuden per no ser atacades pels paràsits,… el sol, que li dona energía per cuinar les hortalises,… la bruixa que li explica contes i li dona a beure del seu brevatge (infusió d’herbes aromàtiques),… té cura dels ocells que li ajuden a lluitar contra els insectes,… i també t’ensenya el seu tresor més preuat, la sínia.
El vostre blog és de 2008. M’agrada pensar que el vostre projecte segueix actiu per als companys d’escola més petits que agafen el relleu.
D’en Joan i “L’hort de la Sínia” en podeu saber més a http://www.siniadelgaia.com/

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>