20 de febrer

A l’hort hem de ser previsors i hem de planificar què volem collir. Per tant, és temps de sembra. Avui hem anat a comprar llavors de tomàquet i pebrot per fer un planter. Hem omplert els alveols de terra i després hi hem enterrat 30 llavors de tomàquet i 30 de pebrot a una profunditat del doble de la mida de la llavor. Després hem regat amb pluja fina i, finalment, hem tapat el planter amb un plàstic per protegir-lo de les baixes temperatures. Esperem que germinin ben ràpid!

9 de gener

Hem tornat de vacances de Nadal i hem fet una visita a l’hort. Hi ha algunes males herbes. Els enciams no han crescut tant com ens esperàvem. Fins i tot semblen més petits que quan els vam plantar… Una de les raons és que a l’hivern, a l’hort, hi toca menys el sol. Però els hem observat amb atenció i ens hem adonat que les fulles estaven rosegades. Els veïns de parcel·la ens diuen que els coloms se’n mengen les fulles; així doncs, haurem de construir una estructura amb canyes i cobrir l’hort amb una xarxa. La setmana que ve ens posarem mans a l’obra!

28 de novembre

Plantem, per fi!

Ha arribat el dia de plantar. Abans hem desherbat, adobat, allisat i col·locat el reg. Com que som en plena temporada de tardor-hivern, hem decidit plantar  enciams, cebes, porros i bledes. I, com que també ens agrada la varietat, si tot va bé collirem enciams de varietats diverses: de fulla de roure, meravella, de fulla llarga, etc.

Per últim, reguem els plançons tot esperant que arrelin i ens donin la collita tan esperada!

21 de novembre

El​ r​eg ​​per degoteig

Una ​​de ​l​es ​f​eines​ ​que​ ​s’han​ ​de ​f​er ​​abans ​​de ​​plantar és col·locar ​​el ​r​eg ​​gota a gota. L’aigua ​​és​ i​mprescindible ​​perquè creixin ​l​es ​​plantes i ​t​reure’n​ ​bon ​fruit. Des ​​de ​l​a ​t​emporada ​​d’estiu ​​el ​r​eg ​​no ​​s’havia ​t​ocat ​i​​ estava corbat. Així   doncs​​, hem ​clavat ​​unes ​​ piquetes ​​per ​fixar-lo i que quedi ben recte.

15 de novembre

Avui hem adobat la parcel·leta amb el compost que ens ha donat el Viver Municipal  de Tres Pins a través del programa Escoles + Sostenibles, de l’Ajuntament de Barcelona. D’acord amb la superfície, ens tocaven 6 senalles ben grosses, que hem escampat pels gairebé 12 metres quadrats d’hort. D’aquesta manera  fem que la terra sigui més productiva, ja que hi aportem els nutrients que s’han anat esgotant durant la temporada de primavera-estiu, que és molt més exigent.

7 de novembre

Hem anat a l’Hortet de les Neus per mesurar l’àrea de la parcel·la. Calcular la superfície serveix per poder saber quantes coses es poden sembrar i quina quantitat d’adob hi hem d’aportar.

Hem agafat una cinta mètrica i n’hem mesurat l’amplada i la llargària. Voleu saber-ne el resultat? Tenim una àrea disponible d’uns 11,5 metres quadrats. No està gens malament!

Hola, terra!

Som l’Óscar, la Yuleidi, el Diego, el Gabri, el Kirk, l’Áxel, l’Alison, la Judith, la Trishan, el Rehman, l’Ambar, el Cristopher, el Joseth, l’Angie, la Jeimy i el Kevin. Tots, alumnes d’acollida de l’institut Barcelona Congrés, i fem la matèria optativa d’Hort i Jardineria. Amb altres entitats i veïns vinculata als barris de la Torre Llobeta i Vilapicina, utilitzem l’Hortet de les Neus, situat a cinc minuts del nostre institut. Si ens aneu seguint, veureu quines activitats fem per mirar de tenir una collita per llepar-se’n els dits. Benvinguts!