Preparats per plantar!

2015-03-20 14.58.15 (Small)

Nou espai del jardí a la zona exterior del projecte.

Ja ha arribat la primavera i el temps de vestir el nostre espai exterior de plantes que li donin vida. És per això que durant aquesta setmana iniciarem les tasques de trasplantament i sembra amb els nostres alumnes d’infantil i primària. Esteu atents als nostres progressos!

Agraïr a la Ferreteria Albert Soler per la dotació de material que ha fet a l’escola i que fa possible realitzar el projecte amb més qualitat.

Moltes gràcies des de l’Escola Pinyana!

2015-01-08 13.08.14 (Small)

Material cedit per la ferreteria Albert Soler, patrocinador principal del projecte.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Projecte d’horticultura, jardineria i sostenibilitat a l’escola Pinyana de Lleida

hort

Durant curs 2012-13 hem iniciat aquest nou projecte a la nostra escola, com el seu títol ens indica, el projecte consta de 3 blocs centrals:

–           La part d’horticultura; on els alumnes treballaran a l’espai d’hort, tenint cura i encarregant-se de totes les tasques des de la sembra o plantació fins a la recol·lecció de totes les plantes i fruits.

–          La part de jardineria; on treballarem diferents tipus de plantes ornamentals, medicinals i aromàtiques que donin color, aromes i bellesa al nostre entorn.

–          I la part de sostenibilitat; on treballarem d’una manera integral i globalitzada al nostre centre el respecte pel medi ambient, la seva cura a través de la reducció, reutilització i el reciclatge dels residus que generem, el consum responsable dels recursos i la conscienciació de la necessitat del treball cooperatiu per a aconseguir bons resultats.

En aquest projecte donem molta importància a diferents aspectes claus per al desenvolupament dels nostres alumnes com el treball de camp, l’observació i la manipulació directa, utilitzar una tercera llengua en les tasques del projecte (l’anglès), la possibilitat de realitzar diversos experiments tant a l’interior com a l’exterior, etc.

Aquest projecte s’ha fet realitat gràcies al treball i esforç de tota la comunitat educativa, que, gestionada des de la comissió de l’hort formada per pares i mestres de l’escola, ha creat el nou espai amb materials reciclats com caixons per realitzar un hort tradicional, taules i tamborets per treballar a l’exterior, palots per realitzar els experiments amb els nostres infants i tot delimitat per una tanca.

També cal agraïr a les entitats socials i empreses del barri com l’Agenda21  de l’Ajuntament de Lleida o la ferreteria Albert Soler la seva col·laboració tant a nivell material com d’assessorament que ajuden a fer aquest projecte més gran i de tots.

Des d’aquestes línies us animem a conèixer una mica més i, si voleu, a participar en aquest projecte tan interessant de la nostra escola.

Publicat dins de General | Deixa un comentari