Colònies a Salou. 6, 7, 8 de maig de 2009

Els nens i nenes de segon de cicle inicial, els dies 6, 7 i 8 de maig van anar de colònies a la localitat de Salou, concretament, a la casa de colònies de la “Masia Dorada”.

Durant tres dies i dos nits vam fer tot tipus d’activitats relacionades amb els diferents continents del món. Vam viatjar a l’Africa i vam aprendre a tocar diferents instruments de percussió; a la Xina vam jugar a jocs tradicionals… També, un dia vam fer una guerra d’aigua i a la nit vam ballar a la discoteca.

Ens ho vam passar molt bé!!

Sant Jordi 2009!

Hola a tothom,

El dia 23 d’abril vam celebrar la festa de Sant Jordi a l’escola.

Vam iniciar la festa escoltant i veient un vídeo de la llegenda de Sant Jordi. Després, vam sortir al pati de l’escola i vam mirar totes les paradetes de la fira de manualitats de tots els nens i nenes de l’escola. La fira va estar molt bé ja que podiem comprar moltes coses junt amb els nostres pares, germans, amics… A la tarda, es van donar els premis del concurs literari al gimnàs de l’escola. Els nens i nenes de cicle inicial vam concursar fent cal·ligrames.

En general, la fira va ser un éxit, es va vendre casi tot gràcies a la col·laboració de les famílies i ens ho vam passar molt bé. Moltes gràcies a tots!

Bé, aquí us deixem dos vídeos sobre la festa.

Fem fang i gaudim de la natura!!

dsc02166.JPG

La setmana passada, el nens i nenes del Cicle Inicial vam anar d’excursió a la Terrisseria de Valldeperas (Sant Sadurní d’Anoia).

Allí vam gaudir de la natura i vam aprendre a treballar el fang. Vam confeccionar un flor molt bonica!!

Va ser una sortida molt maca ja que els nens i nens ens ho vam passar molt bé!

cimg5350.JPG

Per Carnaval tot s’hi val!

Durant tota la setmana del 16 al 20 de febrer, a l’escola hem celebrat la festa del carnestoltes i hem fet molta gresca i xerinola.

El dia 13 va arribar a l’escola el rei carnestoltes i ens va dir la primera consigna que haviem de complir pel dilluns 16: Portar els mitjons un de cada color i per sobre dels pantalons!!!

La segona, tercera i quarta consigna van ser: Portar davantal, portar alguna cosa al cap i portar l’última peça de roba al revés. Qui no complia la consigna, els nens i nenes de cicle superior els pintaven la cara. Hi va haver molts nens que van tenir dibuixets a la cara durant tota la setmana!!!

El divendres 20, tots ens vam disfressar del que vam voler i vam fer una rua pel pati. Tots els papes i les mames ens van poder veure i també vam poder ballar amb ells al so del Bugui-Bugui. I fins i tot, vam tenir una sorpresa perquè alguns mestres, vestits de bruixes i bruixots, van pujar a l’escenari i van ballar una cançó!!

Va ser una setmana molt divertida i diferent a totes les altres.

Sortida al Teatre

Els nens i nenes de Cicle Inicial, el passat 6 de febrer vam anar al teatre d’Igualada a veure una obra de teatre anomenada “Sons de Circ”.

Primer, quan vam arribar a Igualada vam anar a esmorzar a la plaça de la Font i vam jugar una estoneta. Vam veure que en aquella plaça hi ha unes tisores molt grans que tallen el terra!!!!

Després vam anar al teatre i vam veure l’obra on hi havia uns músics que tocaven els instruments de vent metall, és a dir, la trompeta, la trompa, la tuba i el trombé de vares; i un instrument de percussió, la bateria. Els músics tocaven molt bé i fins i tot, van tocar la cançó del Doraemon!! A més a més, hi havia 3 persones qua feien malabars i  ballaven al ritme de la música.p1010051.JPG

L’obra va estar molt bé i vam riure molt!!!!!

Festa Hivern: Alemanya

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.Els nens i nenes de 2on A, el dia de la festa de l’hivern vam fer un ball típic d’Alemania i ens ho vam passar molt bé. La cançó es diu “Alle Kinder lernen lessen” i vol dir “Tots els nens i nenes aprenen a llegir”. Durant l’actuació anavem fent una coreografia que consitia en aixecar uns rètols amb una lletres o dibuixos.

p1000708.JPG

Festa Hivern: Congo

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.Els nens i nenes de 2on B, el dia de la festa de l’hivern vam fer una dansa típica del continent Africà. Concretament, la dansa pertany al Congo, un país molt pobre que balla aquesta cançó perquè puguin tenir una vida millor i puguin menjar molt més. La cançó es titula “Olelé Moliba Makasi” i nosaltres la vam representar portant uns pals que per un cantó teníen unes màscares i per l’altre un rem. Ens va agradar molt el nostre ball.

p1000719.JPG

Festa hivern: Índia

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.Els nens i nenes de 2on C, el dia de la festa de l’hivern vam representar la vida i el comerç dels homes i dones de l’Índia. Concretament, representavem turistes que compraven als comerciants del país, homes budistes i fins i tot, vaques sagrades.  La cançó que teniem de fons es diu “Mantra of Avalokiteshvara”.  Espero que haguessiu gaudit molt de la nostra actuació.

p1000740.JPG

Festa Hivern: Brasil

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.Els nens i nenes de 1er C, el dia de la festa de l’hivern vam fer un ball típic de Brasil. Més exactament, vam ballar una Samba, un ball molt important d’aquell país que es balla molt quan és carnaval. La cançó es deia “Samba Lelé” i anavem vestits de color groc i verd, com la Bandera del Brasil. També, quan ballavem bellugavem molt el cos.

p1000698.JPG

Festa d’Hivern: Estats Units

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.Els nens i nenes de 1er B, el dia de la festa de l’hivern vam fer un ball típic d’Estats units. Concretament vam ballar un dels molts balls que hi ha en aquell país: el Country.  Anavem vestits amb pantalons texans i una camisa a quadres. També portavem un barret de “CowBoy”. Ens ho vam passar molt bé.

p1000690.JPG