Jornada Joan Maragall. Comunicacions

La Jornada Joan Maragall, adreçada al professorat de Llengua Catalana i Literatura, es va celebrar divendres 29 d’abril de 2011, a l’Ateneu Barcelonès. Els actes programats van constituir una aportació sobre l’obra de Joan Maragall des de la perspectiva d’especialistes destacats i des del debat a l’entorn de la recepció de la seva lectura entre els lectors joves. També hi va haver lloc per a les aportacions de professorat i alumnes mitjançant la presentació de comunicacions al voltant d’estudis, experiències d’aula i propostes didàctiques. L’organització de la Jornada va ser a càrrec del Departament d’Ensenyament, en col·laboració amb l’Ateneu Barcelonès. L’actuació musical de Miquel Pujadó i la visita guiada a l’exposició Joan Maragall, la paraula il·luminada van completar els actes.

Comunicacions presentades a la Jornada

Per ordre alfabètic del cognom d’autors i autores.

Balde, Kumbel [et al.]. El “Cant Espiritual”, de Joan Maragall. (INS Narcís Monturiol. Figueres)

Bonet, Neus i Montse Munells. Visita a la casa museu Arxiu Maragall. Activitats per al cicle superior d’EP i primers cursos d’ESO.

Caballeria, Sílvia i M. Carme Codina. La poesia de Joan Maragall en els nous paradigmes educatius. Una proposta didàctica per a l’ESO.

Escobar, Melody [et al.]. Adéu Espanya? La convergència en la diversitat. Estudi de la relació entre Joan Maragall i Miguel de Unamuno. (INS Castellar. Castellar del Vallès)

Falip, Ester. Miguel de Unamuno i Joan Maragall. Treball de recerca.

Fernández, Guillem. Volkgeist i elements nietzscheans en el Comte Arnau i Dràcula. (Col·legi Xaloc. L’Hospitalet de Llobregat)

Oliveras, Neus. “L’oda infinita”: muntatge a partir de textos de Joan Maragall.

Nunes, Maria. La nostra visió de Visions i cants. L’any Maragall a l’Institut Barres i Ones.

Serrasolses, Lluís. Rondalles i llegendes en Joan Maragall i Víctor Català.

Vilamitjana, Lina i Irene Muñoz. Projecte Nausica. Llegir Maragall a través d’Homer. Selecció de textos per a primer de batxillerat.

 

Deixa un comentari