Activitats Clic

Aquest article es el primer d’una serie de publicacions que farem a partir d’ara on podreu trobar una sèrie d’activitats Clic per treballar amb els vostres fills.
Per jugar a les activitats, només cal que cliqueu damunt les imatges.
A treballar i gaudir de les activitats!!

Els dofins

dofins1

Projecte d’activitats per aprendre les característiques morfològiques dels dofins així com la seva forma de vida i els tipus que existeixen d’aquests mamífers tan peculiars. Hi trobem activitats d’exploració, d’identificació, puzles, activitats de text, sopa de lletres, associacions simples i complexes i jocs de memòria.

Les lletres disfressades

lletres-disfressades

Aquest paquet d’activitats es basa en una activitat relacionada amb el Carnaval que es va realitzar a l’aula de P5 el mes de febrer de l’any 2.000. L’activitat es va introduir amb un conte inventat, que forma part del paquet.

Després d’escoltar el conte cadascun dels nens i nenes escollia una lletra i decidia de què volia disfressar-la. Cada lletra s’anava convertint en un personatge que adquiria vida pròpia.

El paquet s’ha realitzat amb el material obtingut en el taller de creació plàstica (les imatges) i literari (lletres-personatges que tenen personalitat pròpia i és relacionen i actuen entre elles, inventant entre tots una petita escenificació). Tota l’activitat està guiada pel so, com a ajuda necessària per anar avançant en les activitats.

El tipus d’activitats proposades són: correspondència so-grafia, correspondència paraula imatge, ordenar paraules amb l’ajuda del so, etc.

La geometria

geometria

Projecte d’activitats pels més petits sobre geometria.

Fent les activitats els nens i nenes coneixen objectes geomètrics.

El projecte està dividit en dues parts:

• Dues dimensions (cossos plans)
  • Tres dimensions (cossos amb volum)

100 paraules per escriure

100-paraules1

100 paraules per escriure és un conjunt d’activitats pensades perquè els nens i nenes tot mirant un dibuix i escoltant el seu nom el sàpiguen escriure.

Si l’escriuen correctament el dibuix s’animarà.

És un treball sistemàtic. Ideal per tenir a l’aula al racó de llengua.
El projecte consta de sis nivells que no cal fer alhora:

• 3 nivells de fàcil:Paraules tal i com sonen. El nivell correspon a: síllabes directes, inverses i travades.
  • 3 nivells de difícil:Paraules que sonen o s’escriuen diferent, o porten accent o hi ha sons diferencials del castellà. També es marca el nivell com a directes, inverses i travades.

Quan el nen o nena sàpiga respondre correctament les 100 paraules ja es pot considerar que té coneixement del teclat i que ja té adquirides les normes bàsiques de fonètica i ortografia i ja pot passar a un estudi amb més profunditat, de la llengua. No es respecta l’ortografia natural perquè es tracta de fixar la paraula tal i com s’escriu. Està adreçat a alumnat de P5 i primer cicle d’educació primària. Amb suport visual es pot fer servir a partir de P3.

Fem feinetes amb les 100 paraules

fem-feinetes

Aquest programa és la segona part de 100 paraules per escriure. L’Íria ens presenta els seus amics, estan a classe fent feinetes. A la classe hi ha sis nens. Cada personatge presenta un projecte d’activitats, cadascun d’ells té tres nivells de dificultat, també es poden fer correlatius. Cada projecte té dotze feinetes.

• Escolta amb el Nil
  • Atrapa sons amb el Jordi
  • Observa amb l’Aram
  • Pensa amb la Mireia
  • Llegeix i escriu amb el Marc
  • Juga amb la Laia

EL MÓN DE LA LECTURA

Els nens i les nenes de P-5 han descobert el fascinant món de la lectura i dia a dia van avançant, més i més, en aquest tant important aprenentatge.

Aquí trobareu 5 exemples d’activitats que poden realitzar per anar practicant en la lectura i escriptura d’una manera divertida i motivadora.

Consciència fonològica

Primeres lectures

Un comentari a “Activitats Clic

1. Nececito eines per ensenyar a lleigir a la meva filla de P5, ja que li costa i no vol lleigir.