Els de P4 també recollim el material de psicomotricitat

Un dels objectius generals plantejats aquest curs és que els alumnes agafin l’hàbit de col.laborar en la recollida del material a les classes de psicomotricitat.

Tot i que és un objectiu difícil donat l’edat que tenen i les ganes de jugar a tota hora, a poc  a poc es van veient millores en la col.laboració i conscienciació de recollir el material.

 

Marina Bertran Ibarz

 

 

Videos i idees per classes de psicomotricitat

VIDEO PER TREBALLAR LA COORDINACIÓ OCULO-MANUAL

En aquets video es dónen idees per fer una sessió on es treballi la coordinació oculo-manual, en una sessió per estacions amb diferents activitats, per educació infantil o cicle inicial.

VIDEO D’INICI D’UNA SESSIÓ DE PSICOMOTRICITAT

En aquest article es presenten alguns videos de suport que poden ajudar a donar idees en les classe de psicomotricitat.

Aquets primer video mostra una possible manera d’iniciar una classe de psicomotricitat amb alumnes de P3, P4 i P5. Es tracta de trencar un mur per obrir un món ple de materials i diverses situacions que possibiliten la vivència de diferemts situacions motrius que l’alumne podrà explorar lliurement.

La manera de trencar el mur és una via d’escapament, per treure tota aquesta energia que acomulen els infants i que serveix d’introducció a una hora plena de vivències, experiències i situacions motrius que es queden per descobrir.

MARINA BERTRAN IBARZ

Un CD per activitats de P4 de psicomotricitat

CD: “Les primeres passes amb PIPO”

Utilitzant aquest Cd que té molt i molts

El CD conté 16 jocs divertits, cadascun amb finalitats lúdiques i objectius didàctics diferenciats. S’accedeix als jocs a partir d’una pantalla principal que és un encreuament de camins del Bosc dels Animals. En ell viuen molts animals, amics de Pipo que ens conviden a les seves cases per jugar amb ells: El Gripau del llac, L’Òs golós, el Dinosauri de la vall, el Ratolí submarí i l’Abella sabia. La durada de cada joc varia en funció del rimte d’aprenentatge, i hi ha 3 nivells diferents per a cada joc.

Per l’àrea d’educació física a Infantil ens centrem en l’àrea “Descoberta d’un mateix i desl altres” que un dels seus continguts és el coneixement del cos humà.

Agafant els jocs de “La casa de l’os golós” i escollint el joc anomenat “àlbum de fotos” accedirem al joc on poden relacinar les parts del cos i de la cara a través del cos de Cuca. En funció del nivell seleccionat hi ha més participació dels alumnes o menys. Els alumnes han der reconèixer les parts del cos i de la cara. També es treballen habilitats com la coordinació visomotriu, la motricitat grossa, la memòria visual i auditiva, la discriminació, l’associació i la pronunciació.

Marina Bertran Ibarz


_primerespassescat

Activitats Clic per varies edats

ACTIVITAT 1: “Canvia de cara”

Cicle Infantil (P4 / P5)
Àrea: Descoberta d’un mateix i dels altres
Competència: Autoconeixement i gestió de les emocions

Continguts: Exploració i reconeixement de característiques bàsiques del propi cos: la cara, trets característics, canvis físics, creixement, diferències. Integració de les descobertes en un esquema i una imatge corporals de bases sòlides i flexibles

ACTIVITAT 2: “Espai, orientació espacial”

Cicle: Infantil (P4 / P5)
Àrea: Descoberta d’una mateix i dels altres
Competència: Joc i moviment

Continguts: Exploració de moviments respecte d’un mateix, els altres, els objectes i la situació espacio-temporal.

ACTIVITAT 3: ” Conceptes espacio-temporals”

Cicle Inicial (millor 2n)
Àrea: Educació física
Competència:

Continguts: El cos: els sentits, les parts del cos, conceptes espacio-temporals: Dins/fora, sota/sobre, davant/darrera/costat, verbs de moviment; grimpar, saltar i córrer, Conceptes dimensionals: llar/curt, gran/petit, Jocs tradicionals: Arrancar cebes, un dos tres pica-paret

ACTIVITAT 4: “Els esports”

Cicle Superior
Àrea: Educació física
Competència:

Continguts: Esports i salut: joc net i hàbits saludables, Esports individuals: atletisme, judo i natació, Esports col·lectius: futbol, bàsquet, rugby, handbol, Esports amb implements: beisbol, hoquei,esgrima i tennis

ACTIVITAT 5: El judo”

Cicle Superior
Àrea: Educació física
Competència:

Continguts: El judo, els seus orígens i el seu funcionament bàsic

MARINA BERTRAN IBARZ