Pla Musical (Instruments de corda fregada)

ELS VIOLINS TORNEN A SONAR!!!

El curs passat tots els alumnes de Cicle Mitjà de l’escola Gabriel Castellà van agafar per primera vegada un violí i es van enfrontar amb curiositat i una gran dosi d’entusiasme a la tasca d’aprendre’l a tocar. El que va néixer com un projecte innovador i arriscat, gràcies a l’empenta de la pròpia escola i de l’escola municipal de música, és avui una realitat confirmada per la segona fornada d’alumnes que s’hi ha incorporat aquest curs.

Des de l’Escola Municipal de Música, es destaca la dedicació que hi han esmerçat els alumnes i els progressos que han fet en un curt espai de temps. Es considera que el resultat del primer curs va superar les expectatives inicials i es confia que en aquest segon any es podrà seguir el mateix ritme.

Carme Soler, directora de l’escola Gabriel Castellà ha emfatitzat la importància d’un projecte com aquest per la seva capacitat de motivació del conjunt de l’escola, i sobretot per aprofitar al màxim les virtuts de disciplina i constància pròpies de l’aprenentatge musical.Qualifica també d’extraordinari i decisiu el paper que han jugat els diferents professors i professores de l’EMMI en l’èxit d’aquest primer any.

En aquest curs, a més de consolidar el grup existent, s’han produït dues novetats: per una banda s’han sumat vint-i-cinc nous alumnes de tercer a la pràctica musical; i per l’altra, un grup de cinc d’aquests nous alumnes incorporen el violoncel, instrument de grans possibilitats melòdiques i expressives, per tal de diversificar la pràctica musical dintre de la família de la corda.

D’aquesta manera, la meitat de tot l’alumnat de l’escola Gabriel Castellà, forma part ja d’aquesta experiència tan enriquidora i útil que ha despertat l’interès i l’orgull dels pares i mares de l’escola que han assistit de forma massiva als dos concerts que els seus fills i filles van oferir el curs passat.

L’Ajuntament d’Igualada, a través de la regidora d’educació, ha reiterat recentment el suport municipal a la consolidació d’aquesta iniciativa, tal i com ho van fer des de l’inici i sense el qual no s’hauria pogut dur a terme.

“EL PROJECTE DE MÚSICA DE L’ESCOLA GABRIEL CASTELLÀ” (REPORTATGE DE L’AJUNTAMENT D’IGUALADA – GENER 2010)

2010.01.27 CEIP GABRIEL CASTELLA from Ajuntament Igualada on Vimeo.