“Projecte Bosc/Hort”

El projecte “Bosc/Hort”  s’inicia el curs 2013-2014 amb la col·laboració de “L’Escola del Bosc”, una associació per a la infància, el lleure i el medi natural.

Per la creació d’aquest projecte i que el mateix temps sigui el projecte de tota la comunitat educativa de l’escola, cal començar a treballar des de la base. Això vol dir efectuar les diferents fases (llaurar, abonar i plantar) amb la col·laboració de tothom, alumnes, mestres i famílies.

 Els nostres objectius són:

  • Crear un entorn ric d’oportunitats i propostes d’aprenentatge i intercanvis en el medi social i natural que puguem incloure en el projecte educatiu de centre perquè els nens aprenguin a descobrir a través del joc i la natura.
  • Constituir un grup de persones implicades en el projecte que puguin aportar ajuts i coneixements.
  • Desenvolupar una consciència de la natura, les estacions i els ritmes de l’any.
  • Incidir en la consecució d’un món més just i lliure.
  • Treballar en equip i resoldre els problemes pacíficament.
  • Educar de manera activa, creativa, participativa i constructivista.
  • Ensenyar per aprendre a aprendre.
  • Conèixer i interaccionar amb el món físic i educar a partir del propi entorn.
  • Desenvolupar l’autoestima i la confiança del propi infant.
  • Apropar l’art en torn a la natura (Land Art).

La composició del nostre projecte és:

  1. Fruiters: cirerer, prunera, pomera, nesprer, albercoquer, ametller…
  2. Roureda: roures, boix, boix grèvol, galzarà, arítjol i heura.
  3. Bosc de Ribera: àlbers, pollancre, desmai, freixe i saüc.
  4. Alzinar: alzines, aladerns, espantallops, arboç i violetes.
  5. Pineda: pi blanc, pi pinyoner, garric, llentiscle, sabines, càdec i fenàs.
  6. Plantes aromàtiques: romaní, farigola, espígol, sàlvia…
  7. Hort.

“L’aprenentatge a la natura fomenta la concentració, l’atenció, la independència, l’expressió, la precisió, la reducció de l’estrès, el comportament social, el compliment de les normes i el respecte per les mateixes, la resolució de conflictes de manera pacífica, la motricitat, la creativitat, la fantasia i la relació amb la natura.”

(P. Häfner, Universitat d’Heidelbert, 2002)

“Digues-m’ho i ho oblidaré.
Explica’m-ho i ho entendré.
Deixa’m fer-ho i ho aprendré”

Confuci (any 551 a.C.)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *