La Nadia Gulham ens visita

El passat dilluns 30 de gener, dia de la Pau i la No violència, vam tenir una convidada molt especial a la nostra escola que ens va portar el testimoni de la guerra.

La Nadia és una dona afgana que ha tingut una vida molt emocionant amb moments molt durs i moments de superació . Quan tenia 8 anys una bomba va caure a casa seva ,quedant greument ferida estant en coma durant molt de temps. Quan per fi va aconseguir sortir-se’n, es va trobar amb un règim, els talibans, que van matar el seu germà i la van deixar a ella com a única persona que podia treballar i portar un sou a casa. Tenint en compte que no estava permès que les dones treballessin, es mostressin o estudiessin, va agafar la roba del seu germà i durant deu anys es va fer passar per home per poder  treballar i estudiar ; sempre amb la por que la descobrissin.  Quan tenia 21 anys li va sortir la oportunitat de venir a Catalunya a través d’una ONG i de ser adoptada per una família catalana, que encara avui en dia la té acollida.

Tota aquesta història va ser traslladada als nostres nens i nenes , mestres i  famílies, que emocionats, vam aprendre el valor de la pau i de tot el que ens envolta tot i passar-ho malament en alguns moments.

Com a regal, els infants de 5è de l’escola li van oferir una petita representació teatral de la seva vida, que va emmudir a la resta dels alumnes i tot junts li vam cantar la cançó  “Blowing in the Wind”, “Escolta-ho al vent” , de Bob Dylan.img_6356