SORTIDA A L’ASIL DEL SANT CRIST D’IGUALADA

El passat dimecres dia 11 de desembre els alumnes de l’escola Gabriel Castellà i Raich d’Igualada que fan l’assignatura de religió de Cicle Superior i de quart de primària varen anar a visitar amb la seva mestra als avis de l’asil del Sant Crist situat a la mateixa ciutat d’Igualada.

En arribar a l’Asil la germana superiora ens va rebre molt afectuosament i ens va acompanyar a una sala on estava  el nen Jesús amb el regal que els alumnes  de l’escola  van fer amb molta il·lusió.  Els alumnes van saludar amb un petó al nen Jesús i van aprofitar per fer preguntes a la germana sobre l’origen de l’asil i la congregació. Els hi va explicar que l’any 1943 les germanes Castells d’Igualada van fer la donació de les cases a la Congregació de “Las Hermanitas de los Ancianos Desamparados”, congregació fundada per Sta. Teresa Jornet Ibars, que havia estat la mestra de la població d’Argençola” i que més tard va dedicar la seva vida als avis més necessitats.

Tot seguit, la germana els hi va acompanyar al menjador on els avis més malalts i més grans  els hi estaven esperant amb molta il·lusió i amb moltes ganes. Els alumnes equipats amb panderetes i cascavells, van cantar diferents nadales i van aprofitar l’estona per parlar amb ells i fer-los una mica de companyia. Després van anar a una altra sala on estaven esperant uns altres avis i amb els qui van seguir cantant més nadales i compartint converses molt interessants.

Més tard van anar a veure un gran pessebre fet a l’entrada de la capella on els alumnes varen quedar meravellats dels petits detalls que tenia i tot seguit van entrar dins la capella per veure un  Naixement elaborat amb figures de mida natural. Dins la capella els alumnes varen adorar al nen Jesús cantant nadales i oferint-li els seus propòsits de millora.

Per tots els alumnes va ser una experiència molt emotiva  i enriquidora ja que es van sentir molt feliços i molt contents d’haver pogut compartir el seu temps amb els avis i de conèixer una realitat molt propera. Van  posar en pràctica molts valors com l’esperit de serveis als altres, la caritat,  el respecte, l’escolta i la generositat. El regal més gran que els alumnes es van emportar d’aquesta visita a l’asil va ser el somriure, l’agraïment i la tendresa dels avis i sobretot l’alegria personal que els va omplir de felicitat al donar-se als altres.religio

Aquest article ha estat publicat en Religió. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.