TREBALL D’INVESTIGACIÓ

Els alumnes de quart, durant aquest tercer trimestre, estem fent un treball d’investigació sobre l’Antiga Roma. Per grups cooperatius, llegim i busquem informació, escollim quina és la més important i redactem un document que servirà perquè la resta de companys/es puguin entendre tota aquesta etapa de la història. Quan els tinguem acabats farem una presentació oral en la qual explicarem tot allò que hem investigat.

image1 (1) []

image2 []

image3 []

image4 []

PLOU A L’HORA DEL PATI

De tant en tant plou a l’hora del pati. Mirem per la finestra i veiem les gotes com cauen en els bassals i formen anells concèntrics. Quan passa això no podem sortir a fora i ens quedem a la classe. Però no ens avorrim gens! Tots trobem alguna cosa per fer: alguns juguem als jocs que tenim a l’aula i que ens van dur els Reis, d’altres llegim llibres, n’hi ha que ens agrada pintar i dibuixar…

Si voleu veure què fem, mireu el següent vídeo:

ACTIVITATS DEL SEGON TRIMESTRE DELS ALUMNES DE 4T

Durant el segon trimestre d’aquest curs els alumnes de 4t hem treballat molt. A matemàtiques hem pogut fer simetria, treballar amb reglets, les hores, els rellotges, el càlcul mental, les coordenades amb les bee-boots… a més, durant dos dies vam poder fer classe amb en Marcos, un mestre que ens va ensenyar molt.

A llengua hem estat treballant el diari personal i n’hem escrit de molt interessants. A més, també hem seguit aprenent més ortografia tant catalana com castellana i hem seguit practicant amb la lectura en veu alta i la comprensió lectora.

A medi hem estudiat les plantes i, alguns dels alumnes, han preparat presentacions per explicar-nos a tots tot allò que havien après durant el tema.

Ens hem acostumat a fer autoavaluacions i crítiques constructives i això ens ajuda a millorar molt.

Us deixem amb un recull d’algunes de les activitats que hem fet durant aquests mesos.

L’HORA DEL CONTE AMB LA SUSANNA

El divendres 31 de març, dintre del projecte de la xocolata, la Susanna, la mare d’en Marcel, ens va venir a llegir el conte Xocolata de taronja amarga d’Anna Manso.

Vam fer dos torns i així vam poder gaudir millor de la història de l’Ada i els dos extraterrestres que aterren a prop del seu restaurant.

Cada grup va fer una activitat diferent segons si escoltàvem el conte en el primer o el segon torn.

El grup 1 vam pensar finals diferents per a la història. Us els escrivim a continuació:
* Els extraterrestres es queden a cuinar. (Xavier)
* Vénen més extraterrestres perquè senten l’olor de la xocolata. (Ivan)
* L’Ada fa molts diners i pot comprar més menjar. (Aaron)
* Els extraterrestres vénen a la Terra i fan més restaurants. (Lluc)
* L’Ada i els extraterrestres treballen junts al restaurant. Els extraterrestres han d’anar al seu planeta a demanar ajuda als altres extraterrestres perquè al restaurant hi ha tanta feina que tots tres no abast. (Roger)
* Els extraterrestres envien un whatsapp al seu rei que hi ha xocolata a la Terra. I els extraterrestres de Mart vénen a la Terra a menjar-ne i a fer-ne més.(Marcel)
* Els extraterrestres i l’Ada munten un restaurant a Mart. (Brian)
* Els extraterrestres i l’Ada es fan famosos i surten a la tele. (Nonna)
* L’Ada guanya diners i compra una nau com la dels extraterrestres per anar a comprar els ingredients. (Biel)
* Els cau la xocolata a sobre i es cremen. (Emma)
* Fan una tassa gegant de xocolata i se la beuen. (Clara)
* L’Ada i els extraterrestres van a Mart i donen a conèixer la xocolata. (Dikra)
* Els extraterrestes tornen a Mart i diuen a la seva família i als seus amics ue vinguin a menjar al restaurant de l’Ada. (Aina)
* Els extraterrestres ja no es banyen amb oxigen. (Yasmin)

El grup 2 a través del títol del conte vam imaginar de què podia anar la història.
Aquí teniu alguns exemples:
* Un dia una nena i la seva mare van anar a una fàbrica de xocolata i els treballadors estaven fent una xocolata de taronja. La nena va preguntar per què no la feien de maduixa, menta, etc. Un dels treballadors va dir que sí. (Ilya).
* Hi havia una nena que es va inventar la xocolata de taronja i li va agradar a tota la ciutat. (Ferran).

Quan la Susanna va acabar d’explicar el conte, nosaltres li vam exposar les diferents històries que ens havíem imaginat.

CONTINUEM TREBALLANT AMB LA XOCOLATA

Els alumnes de Cicle Mitjà seguim realitzant activitats sobre la xocolata. En aquest vídeo podreu veure com hem elaborat un llibret en el qual s’explica el procés d’elaboració de la xocolata i com hem analitzat els ingredients de les teules de xocolata negra, xocolata amb llet i xocolata blanca. A més, hem simbolitzat aquestes quantitats ens gots de plàstic. Ens ho hem passat molt i molt bé i ja som uns experts en el tema de la xocolata.

Projecte Interdiscipinari La xocolata a Música – Cicle Mitjà

Avui hem començat el Projecte Interdisciplinari de la Xocolata.

Hem après la cançó de La Xocolata Desfeta. Com veieu, estem barrejats nens i nenes del Cicle Mitjà.

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

Lletra

Us deixem els enllaços de la cançó per si us animeu a cantar-la a casa!

Amb lletra

Instrumental