ELS NOSTRES POLLETS

Els alumnes de tercer hem incubat ous de gallina i ens han nascut pollets. Si voleu saber com va anar tot, els alumnes us ho expliquen en el següent documental.

Els hem tingut un parell de dies a la classe i els hem pogut observar i, qui ha volgut, també els ha pogut agafar.
Finalment, avui ja els hem repartit per algunes cases. Uns quants els hem dut a cals avis d’en Roger on en Josep i la Ramona ens han rebut molt bé. En Josep és aficionat a la cria de diferents classes d’aus. Es nota que li encanta tot el relacionat amb elles perquè ens ho ha explicat tot molt bé i li hem pogut fer moltes preguntes del que volíem saber.
A més a més, ens han fet una bona sorpresa: ens han preparat un bon esmorzar de galetes i aigua, amb la set que teníem! I per postres, caramels!!
Ramona i Josep, des d’aquí, un cop més, us volem donar les gràcies per la vostra dedicació i la vostra hospitalitat.

Aprofitem per donar les gràcies a diferents persones que ens han ajudat en diferents moments durant el treball realitzat: la Mª Àngels Llorà ens va portar els ous blaus d’un pagès de les Planes, que en saber que eren per a una escola ens els va regalar. També ens els van regalar, quan van saber que es tractava d’una escola, a la granja de can Aulina d’Anglès. La Lídia i en Jep del menjador també ens els cuidaven a les tardes, quan nosaltres no hi érem. A tots ells, moltes gràcies.

LA TORTUGA MARIETO

Els alumnes, dins del tema dels animals, també hem estudiat les característiques dels rèptils. Per això, la CLara ens va proposar de portar una tortuga, més ben dit, una tortugassa. La seva tieta Carme ens va fer el favor de portar-nos-la des de Palafrugell.
En Marieto és una tortuga africana mascle que vivia a casa de la Clara fins que se la casa se li va fer petita. I és que en Marieto actualment té quinze anys i pesa vint quilos, però pot arribar a viure cent cinquanta anys i pesar noranta quilos!!!!
Com que en Marieto va arribar a l’hora del pati, el van deixar anar en un racó i tots els nens i nenes de l’escola que van voler van poder anar-lo a veure i tocar. I és que realment valia la pena anar a veure una tortuga tan gran de prop perquè de tortugues tan grans només en podem veure al zoo.
Alguns grups s’hi van afegir i la Clara ens va fer una presentació que s’havia preparat a casa perquè tots sabéssim les principals dades del rèptil que teníem a davant.

TREBALLEM LA POSTAL A 4T

Durant aquestes últimes setmanes, els alumnes de 4t, a l’àrea de llengua, estem estudiant la postal. Alguns mestres de l’escola ens han portat mostres de postals que han rebut de diferents parts del món. Nosaltres, a l’aula, les hem mirat per a poder analitzar les parts i veure diferents models. Ara que ja sabem com es fan, hem decidit escriure quatre postals i enviar-les. Les persones escollides han estat el president de Catalunya, Carles Puigdemont, l’alcaldessa d’Amer, Maria Rosa Vila, la nostra tutora i la Sílvia.
Estem impacients per veure si ens arriba alguna resposta.

Us deixem amb un petit recull del treball que hem fet per grups.

image1 []

image2 []

image3 []

image4 []

image5 []

TALLER SOBRE EL RIU BRUGENT A 4t

Durant tres dies d’aquesta setmana, els alumnes de 4t hem realitzat uns tallers referents a la natura, bàsicament, centrats en les característiques del riu Brugent (plantes, animals…).
El dilluns vam realitzar un taller en el qual vam parlar sobre què era un riu, quins animals hi podien viure, quines plantes… i vam fer un dibuix sobre tot allò que pensàvem que trobaríem al riu que passa per Amer, el Brugent.
El dimarts vam fer una sortida durant tot el matí per veure, en primera persona, el riu Brugent. Vam poder observar alguns animalets, algunes plantes, vam analitzar el PH de l’aigua i, sobretot, ens vam poder mullar els peus! Com ens va agradar!
Avui, per concloure el taller, hem posat en comú tota la informació que vam recollir ahir per grups de treball (color de l’aigua, PH, profunditat i amplada del riu…) i hem analitzat la quantitat d’oxigen i de contaminació que hi ha al riu. Estem molt contents perquè hem pogut veure, de manera científica, que tenim un riu sense contaminació i amb molt d’oxigen perquè els animals hi puguin viure bé.

Us deixem un recull d’imatges amb totes aquestes activitats.

TREBALL D’INVESTIGACIÓ

Els alumnes de quart, durant aquest tercer trimestre, estem fent un treball d’investigació sobre l’Antiga Roma. Per grups cooperatius, llegim i busquem informació, escollim quina és la més important i redactem un document que servirà perquè la resta de companys/es puguin entendre tota aquesta etapa de la història. Quan els tinguem acabats farem una presentació oral en la qual explicarem tot allò que hem investigat.

image1 (1) []

image2 []