Descubierto un planeta que flota libremente en el espacio

Un equip internacional d’astrònoms ha descobert un planeta jove que no orbita cap estrella sinó que sura lliurement.
Els experts han explicat que el planeta, al qual han anomenat ‘ PSO J318.5 – 22′, es va formar fa 12 milions d’ anys, es troba a 80 anys llum de distància de la Terra i té una massa tan sols sis vegades la de Júpiter.
El planeta ha estat identificat per la seva feble i única signatura de calor pel telescopi Pa – STARRS 1, d’ampli camp telescopi de rastreig.
Les observacions van mostrar també que té propietats similars a les dels planetes gegants gasosos que orbiten al voltant d’estrelles joves. No obstant això, ‘ PSO J318.5 -22 ‘ es mou per si mateix, sense un estel mare.
“Mai abans s’havia vist un objecte flotant lliurement en l’espai que s’assembli a això. Té totes les característiques dels planetes petits que es troben al voltant d’altres estrelles, però està a la deriva per aquí sol”, ha apuntat un dels caps de l’estudi, Michael Liu, que ha apuntat que, “s’havia preguntat freqüentment si podien existir aquests objectes ” i ara tinc la resposta “.
Durant l’última dècada, els planetes extrasolars han estat descoberts a un ritme ràpid, amb prop d’un miler trobats per mètodes indirectes, com el trontoll o atenuació de les seves estrelles mare induïdes pel planeta.
No obstant això, només un grapat de planetes han estat fotografiats directament, tots els quals són al voltant d’estrelles joves ( de menys de 200 milions d’anys ).
“Els planetes trobats per imatge directa són molt difícils d’estudiar, ja que estan just al costat de les estrelles molt més brillants d’acollida.    ‘ PSO J318.5 -22 ‘ no està orbitant una estrella pel que serà molt més fàcil per a nosaltres d’estudiar ‘, ha indicat l’investigador.