II Dia internacional de la dansa – Curs 2016-17

LA DANSA EN RELACIÓ A LA GEOMETRIA

Enguany hem celebrat per segona vegada a l’escola el dia internacional de la dansa. Hem treballat amb dansa contemporània ja que permet treballar la creativitat, la improvisació i amb moviments naturals.

Els nens i nenes de tots els cursos es van barrejar per cursos i van compartir una estona ballant. Va ser molt enriquidor!

Clicant en aquest enllaç veureu algunes fotografies:

https://goo.gl/photos/VgJEqPe4ghwHUKSF8

CANTÀNIA – LA NIT DELS MALSONS – 2017

1173383.87Els alumnes de 5è de primària de l’escola les Flandes, podran participar al Cantània a l’Auditori de Barcelona, juntament amb altres nens i nenes d’altres escoles. El treball es comença a preparar a les classes de música des del més de gener fins al dia del concert.El dia del concert en total seran uns 700 nens, i tindrem la sort de participar-hi el dia 12 de juny de 2017 i a les 16:30 h de la tarda. Cantarem amb un total d’uns 700 nens i nenes d’altres escoles.

Aquesta cantata, ent tots els concerts que es faran, hi participaran uns 42.000 nens i nenes de 3r, 4t, 5è i  6è de Primària durant els  mesos d’abril, maig i juny del 2017 a l’Auditori de Barcelona, El Vendrell, Figueres, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Sant Cugat, Vic, Vilafranca del Penedès, Cádiz, Parla, Zaragoza, Sevilla, Valladolid, Guimarães (Portugal), Biefeld (Alemanya), Koblenz (Alemanya) i Neustadt (Alemanya).

Resum de l'obra

La nostra història comença la nit abans que Lluc, un nen de nou anys que és molt poruc, se n'hagi d'anar de colònies. Ell no vol anar-hi de cap manera, perquè a les colònies haurà de fer moltes activitats que li fan molta por i a les quals no es vol enfrontar.
Aquella nit, quan en Lluc està a punt d'adormir-se, la Guardiana de la por, entra per la seva finestra. La Guardiana es dedica a vetllar perquè la por no desaparegui del món, i li vol fer entendre al Lluc que tenir por no és dolent. Mitjançant un viatge a través dels malsons de diferents persones, que en Lluc coneix molt bé, li farà veure que hi ha molts tipus de por i que tenir por no és un defecte.

Gràcies a la Guardiana, en Lluc entendrà que la por és necessària per viure. I que hi ha pors que l'únic que fan és impedir viure amb plenitud. Després d'adonar-se que tenir por és normal, ha de decidir ser valent per anar a les colònies perquè aquests dies seran els dies més feliços de la seva infància.

Crèdits

Música: Alex Martínez.
Text: Marta Buchaca.
Direcció musical: Josep Prats,  Elisenda Carrasco i Ribot,  Montserrat Meneses,  Oriol Castanyer.
Dirección escènica: Marta Gil i Ignasi Tomàs.
Ilustraciones: Escola La Sardana (Badia del Vallès).

Vídeos per repassar

Pels qui vingueu a veure als nens el dia del concert,  a la cançó número 8 , hi ha un moment en que us convidaran a participar cantant juntament amb els nens i nenes.

Aquests magnífics vídeos, els han preparat dues mestres: la Noemí Fernández Selva i la Noemí López, i els volem donar les gràcies per compartir-los.

 

Video dels moviments escènics

També tenim un vídeo amb un resum dels moviments escènics per recordar el que cal fer a cada cançó. Els moviments escènics els han preparat entre la Marta Gil i l’Ignasi Tomàs.

Bona Cantània!!!

CANTANIA 2016 – BABAU, LES DESVENTURES DE MIMÍ

03

Aquest any els nens i nenes de 5è participaran al Cantània, un projecte musical on cantaran amb altres escoles i que funciona des de fa 27 anys. Hem tingut la sort d’entrar al primer sorteig.

ARGUMENT DE LA CANTÀNIA
La Mimí és una joveneta càndida i innocent, que viu preocupada pel seu aspecte, per la seva coqueteria. Amoïnada per la dificultat de trobar promès, desencisada perquè cap dels seus pretendents no li fa el pes, Mimí rebrà l’ajuda de Cupido. Un Cupido múltiple, que li ofereix un pacte ben original: l’ajudarà a trobar l’home dels seus somnis, si ella accepta fer un fascinant viatge pel temps i l’espai. Un viatge que permetrà la Mimí conèixer personatges i esdeveniments que han tingut una importància capital en l’evolució tecnològica de la humanitat. D’aquesta manera, Mimí descobrirà el gust per l’aprenentatge i s’oblidarà de les banalitats supèrflues que l’havien preocupat fins que va topar amb Cupido. I, tot aprenent, Mimí entendrà que el veritable amor està íntimament relacionat amb la voluntat d’estimar, més que no pas amb la facultat de seduir.

INTÈRPRETS:
Oriol Martí, contrabaix
Jordi Domènech, piano
Oleguer Bertran, trompa
Jordi Guasp, trompa
Imma Lluch, viola
Pere Bartolomé, violí
Aleix Puig, violí
Quico Pugès, violoncel

Anna Moliner i Miquel Cobos, solistes

Ignasi Tomàs, director d’escena

Els alumnes de 5è la cantaran el 31 de maig de 2016 a les 11:30 però aquesta cantata  també la interpretaran uns 42.000 nens durant els mesos d’abril, maig i juny de 2016 a L’Auditori de Barcelona, El Vendrell, Figueres, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Sant Cugat, Vic, Vilafranca del Penedès, Parla, Saragossa, Sevilla, Valladolid, Brussel•les (Bèlgica), Biefeld (Alemanya), Koblenz (Alemanya) i Neustadt (Alemanya).

VIDEOS AMB KARAOKE

La Noemí López, una mestra de música d’una altra escola ens ha preparat uns fantàstics vídeos que ens ajudaran a poder estudiar i repassar les cançons.

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

Imatge de previsualització de YouTubeImatge de previsualització de YouTube

 

VIDEO DE LES COREOGRAFIES

Aquests són els moviments escènics que haurem de fer en algunes cançons. Hi ha algun canvia que es comentarà amb els nens.

 

Imatge de previsualització de YouTube

MUSIC ROUND – SANTA CECÍLIA 2015

Aula MúsicaMUSIC ROUND

Aquest any l’audició de Santa Cecília va pujar dalt d’un ring, amb un combat musical entre la música clàssica i moderna en 5 rondes o assalts. Tres personatges hi van participar:

  • Luciano Rallentando (Xavier Piquer), un italià una mica “estirat” per defenar la música clàssica,
  • John McRiff (Juanma Pintor), un ianqui “irreverent” defensant la música moderna,
  • Àrbitre (Aleix Colom), que també prendrà part.

Music Round 2

Repertori Clàssic (clarinet i piano)

Repertori Modern (guitarra elèctrica)

  Repertori comú

 

Donem les gràcies a l’Aula Municipal de Música Maria Escolà i Cases, i en concret al Juanma Pintor com a músic (guitarrista) i guionista, al Xavier Piqué com a clarinetista, i a l’Aleix Colom al teclat per la seva música en directe i per la seva gran actuació.

 

STARLIGHT – MUSE – TOCATTA 2015

Images-3

Amb aquest, ja fa 7 cursos, que els nenes de 5è de primària, poden participar a la Tocata, gràcies a la col·Laboració de l’Escola Municipal de Música Maria Escola i Cases de Piera . i a l’adaptació musical que en fa el Juanma Pintor.

Aula Música

El tema que hem estat preparant durant tres setmanes és una adaptació de Starligh de la banda de rock d’origen anglès Muse que toquen junts des del 1992.

Imatge de previsualització de YouTube

Formen part d’aquest grup:

  • Matt Bellamy: vocalista, guitarrista i pianista
  • Chritopher Wolstenholme: baixista i corista
  • Dominic Howard: bateria

El seu estil barreja el rock progressiu, amb la música clàssica i la música electrònica. Els grups que l’han influit més són Queen, Radiohead o el violinista Serguei Rakhmàninov.La cançó Starlight pertanya al seu álbum Black Holes and Revelations de l’any 2006.

Tota aquesta tasca ha estat possible gràcies a la Rosa Escolà per coordinar l’activitat, al Juanma Pintor per crear l’adaptació musical de la peça i dirigir-nos , a l’Eva Cano per encarregar-se dels xilòfons, al Tomy Castillo per encarregar-se de la percussió, a l’Aleix Colom per ajudar als violinistes, al Joaquín Peláez per ajudar als violinistes i violoncelistes, al Toni Comaposada per ajudar als guitarristes, a la Lupe Fradera per ajudar als teclats, a la Montse Pons per ajudar als teclats, a l’Esther Sabaté per ajudar als flautistas i tocar el saxòfon, al Carles Martí per ajudar als flautistas i tocar la trompeta,  i a la Yoshiko Sakai per ajudar als flautistes i tocar el flautí.

11230129_696696580430676_2679918191668272936_o

ELS MÚSICS DE BREMEN – LICEU 2015

El dia 21 de maig del 2015, tenim l’oportunitat de que els nens i nenes de P5 vagin a veure una versió del conte dels músics de Bremen al Gran teatre del Liceu de Barcelona. L’hem estat preparant a les classes de música per tal que puguin gaudir i entendre millor l’espectacle.

Unknown

Imatge de previsualització de YouTube

La versió que anem a veure l’han musicat i escrit els germans Poire Vallvé i Cordomí (compositor) i el Joan Andreu Vallvé i Cordomí. La història comença i acaba diferent de l’original dels germans Grimm:

2934_g_7677

Tot comença amb una classe de dansa clàssica i els ballarins comencen a improvisar i ballar com animals. La professora decideix aprofitar-ho i els convida a representar el conte “Els músics de Bremen”. Després continua igual al conte original. El final també és diferent perquè van a parar a casa del follet Flic que els proposa ballar cada dia pels veïns.

Durant l’espectacle ens conviden a cantar “Cap a Bremen”:

CAP A BREMEN (X5), FALTA GENT.

CAP A BREMEN (X3), SOM-HI TOTS (X2), NO PERDEM TEMPS.

Imatge de previsualització de YouTube

Segur que sarà molt bonic, a més podrem veure-ho i escoltar-ho a la sala principal del Gran Teatre del Liceu. Serà molt especial.

AL BELL MIG DE LA TERRA – CANTÀNIA 2015

Estem molt contents, perquè novament aquest curs els nens i nenes de 5è podrem participar al Cantània. Ens ha tocat!!!

EL DIMECRES, 27 DE MAIG DE 2015 A LES 16:30 H, A L’AUDITORI DE BARCELONA

Unknown

 

Cantània és un projecte musical que organtizen l’Auditori de Barcelona i el Departament d’Educació de la Generalitat. Aquest projecte és una cantata en que s’aprenen unes cançons amb moviments a l’uníson, cànon i a veus. Es treballen durant el curs i finalment anem a l’Auditori on s’ajunten uns 700 nens d’altres escoles i fan un espectacle amb músics en directe.

Aquest curs el seu compositor Xavier Pagès i la seva guionista Carlota Subirós han treballat conjuntament en l’obra:

Al bell mig de la terra

En Khalil, un noi d’origen africà que fa poc temps que viu en una ciutat del sud d’Europa, està fascinat per una cosa que ha vist per primera vegada a la vida.És una bèstia gegant, un paisatge de llum i de colors, una extensió d’aigua increïble. És la mar Mediterrània, que ha estat durant milers d’anys lloc de trobada per a viatgers, comerciants, músics, poetes, emigrants… Un mar situat “entremig de les terres”, al bell mig de la terra, que conté simbòlicament molts valors essencials de la cultura, de la natura, de la història i del nostre present més immediat… Al mar, tot s’hi escriu i tot s’hi esborra. El mar és la memòria del món…

El seu compositor, el Xavier Pagès ens ha preparat un vídeo per presentar-nos aquesta cantata:

Imatge de previsualització de YouTube

 

Per treballar-ho una de les mestres de música, la Noemí Fernàndez Selva, ha fet uns vídeos que ens ajudaran molt a preparar-ho. Moltes gràcies.

02 – Ebele

Imatge de previsualització de YouTube

03 – Tot el què et vull dir

Imatge de previsualització de YouTube

05 – El món es fa immens

Imatge de previsualització de YouTube

07- Palaia, gamba, turbot

Imatge de previsualització de YouTube

09- Un peix de pedra

Imatge de previsualització de YouTube

11 – Tallo per on passo

Imatge de previsualització de YouTube

13 – La sorra i la sal

Imatge de previsualització de YouTube

15- Odissea

Imatge de previsualització de YouTube

17 – Van i venen

Imatge de previsualització de YouTube

19- Ebele, Ebele, Ebele

Imatge de previsualització de YouTube

21- Al bell mig de la terra

Imatge de previsualització de YouTube

 

I per si hem de recordar els moviments escènics que ens han preparat la Lourdes Solà i l’Ignasi Tomàs (el vídeo l’ha editat una mestra que es diu Judit Benito i desde aquí li donem les gràcies):

Imatge de previsualització de YouTube

La manera com haurem d’anar vestists és la següent:

  • Samarreta blanca de cotó (sense dibuixos, lletres ni guarniments) tintada amb te.
  • Pantalons o faldilles negres o el màxim de color fosc (és indiferent si són llargs o curts).
  • Calçat negre o el màxim de fosc.

COM TENYIR LA SAMARRETA AMB TE

Elements necessaris

  • 1 samarreta blanca de cotó (1 talla més gran perquè se sol encongir).
  • 3 bossetes de te negre.
  • 2 litres d’aigua.
  • 1 olla.
  • 1 cullera de fusta.
  • 1 pinces.
  • 1 palangana.
  • vinagre de vi (un bon raig per fixar el color).

Procés per tenyir la samarreta

  • Posem els 2 litres d’aigua a l’olla.
  • Posem l’olla a foc alt, hi afegim les 3 bosses de te, esperem a que bulli i tapem l’olla.
  • Posem la samarreta desplegada dins l’olla i amb la cullera fem que es xopi.
  • Ho deixem bullir 23 minuts a foc lent (vigilar que no es quedi sense aigua) i anar remenant de tant en tant.
  • Parem el foc, hi tirem un bon raig de vinagre de vi. La remenem amb la cullera perquè el vinagre fixi el color del tenyit.
  • Traiem la samarreta amb unes pinces i la posem en una palangana, i deixem que es refredi tota sola.
  • Un cop s’ha refredat, l’escorrem i la deixem assecar a l’ombra (no l’esbandim).
  • L’endemà la rentem a mà amb poc sabó, l’esbandim i l’estenem a l’ombra.
  • Un cop seca, ja tindrem la samarreta a punt.

També trobareu un tutorial de com fer-ho al següent vídeo:

Imatge de previsualització de YouTube

DAIA (Demà, avui i ahir) – Celebració del dia dels músics – 2014

DaiaCompanyia desconcertAula Música

22 de novembre – dia dels músics

El dia 22 de novembre arreu del món és el dia dels músics. Aquest dia se sol celebrar escoltant o fent música. Des dels seus inicis els professors/es de l’Aula Municipal de Música Maria Escolà i Cases de Piera  ha organitzat actuacions en directe per a tots els alumnes de les escoles i els instituts del poble per celebrar aquest dia.

De la unió dels professionals de la música (professors de l’aula de música) i del teatre  (Elisabet Vallès, actriu) va sorgir l’any 2013 el primer espectacle pedagògic musical: “Del revés”. Un viatge pel món i les seves músiques.

Aquest any 2014, ens presenten gratuïtament un segon treball: DAiA (Demà Avui i Demà). Al llarg de la setmana del 17 al 21 de novembre, podrem gaudir d’aquest espectacle musical tots els nens i nenes de l’escola les Flandes i de les altres escoles de Piera.

Desde l’escola les Flandes, volem donar les gràcies als professors i professores de l’Aula de música per la selva dedicació per fer una obra única per ser representada en aquests dies al voltant de Santa Cecilia i a més per fer-ho com un regal per a tots els nens i nenes.

 

DAIA – Resum de l’espectacle

DEMÀ (Xavier Piquer), un músic del futur, concretament de l’any 3245, està fent música al seu laboratori. De cop i volta hi ha una baixada d’energia i tot queda a les fosques, i mut.Fruit d’això, se li desperta l’interès per saber de primera mà com s’ho feien en el passat, quant encara els instruments acústics eren els més habituals.Empren un viatge que el portarà en primer lloc a una època ancestral, on coneixerà i recollirà a , una dona prehistòrica que tracta de comunicar-se amb la seva àvia a través de la música.

Fruit d’això, se li desperta l’interès per saber de primera mà com s’ho feien en el passat, quant encara els instruments acústics eren els més habituals.Empren un viatge que el portarà en primer lloc a una època ancestral, on coneixerà i recollirà a AHIR (Esther Sabaté), una dona prehistòrica que tracta de comunicar-se amb la seva àvia a través de la música.

Tots dos acabaran a l’estudi d’AVUI (Juanma Pintor), un músic d’ara mateix que tracta d’escriure l’obra mestra de la seva vida. Junts viuran una especial aventura que els permetrà saber una mica més dels altres i sobretot, saber del cert com funciona això de la música, i quins elements la formen, tot ajudats d’E.M.I. (Elisabet Vallès), un programa informàtic una mica particular.

Clicant aquí, podreu veure les FOTOGRAFIES de DAiA

També podeu veure un petit vídeo mostra de l’espectacle DAIA:

 

Cançó que acompanya l’espectacle

Si cliqueu directament sobre el títol de la cançó la podreu escoltar.

Els elements de la música“, amb música del Juanma Pintor i del Xavier Piquer, i la lletra del Esther Sabaté, del Juanma Pintor i del Xavier Piquer.

 

SI MÚSICA VOLS FER,
NOMÉS ET CAL SABER,
QUE AQUESTS TRES ELEMENTS
TOTS JUNTS FUNCIONEN BÉ.TENIM SONS CURTS,
TENIM SONS LLARGS,
EL RITME SURT,
BEN ORDENAT,
SEGONS L’ESTIL,
QUE VOLS TOCAR,
ELS DOS HAURÀS,
DE COMBINAR.SI MÚSICA VOLS FER…SI MÚSICA VOLS FER…UN SO DARRERE L’ALTRE,
I AIXÍ SEGUIDAMENT,
ES FA LA MELODIA,
SONANT ALEGREMENT.TOT D’EMOCIONS,
BEN DIFERENTS,
PUJANT BAIXANT,
SENSE PARAR.EXPRESSAREM,
AMB MOLT POC TEMPS,
SI ENS POSEM,
A COMPOSAR.EXPRESSAREM,
AMB MOLT POC TEMPS,
SI ENS POSEM,
A COMPOSAR.
SI MÚSICA VOLS FER…SI MÚSICA VOLS FER…COM SI FÓSSIN CASTELLERS,
CADA NOTA ESTÀ AL SEU LLOC,
DE LA PINYA A L’ENXANETA,
JA TENIM EL NOSTRE ACORD.PER TOCAR I ACOMPANYAR,
DO MI SOL AJUNTAREM,
SI LLIGUEM ALTRES ACORDS,
LA CANÇÓ ENLLESTIREM.SI MÚSICA VOLS FER…SI MÚSICA VOLS FER…QUE AQUESTS TRES ELEMENTS…QUE AQUESTS TRES ELEMENTS…