Gràcies, Cantània – 5è – Curs 2017-18

Gràcies a totes les famílies que heu cregut que pels nens i nenes era important poder anar a un concert on serien els protagonistes i viurien un concert des de dins, en un lloc tan important com l’Auditori de Barcelona.

Gràcies també a totes els nens i nenes que s’han estudiat les cançons, coreografies i tot el què calia tenir present per a fer un bon concert.

Gràcies a les tutores que han dedicat hores de plàstica i hores de treball personal per a preparar els complements.

Gràcies a l’organització del Cantània i als serveis educatius de l’Auditori, que des de fa 29 anys treballen per tal que molts nens i nenes puguin tenir accés a música de qualitat.

Gràcies a tota aquesta feina, novament hem pogut viure un Cantània a l’Auditori de Barcelona. Hem preparat el concert des del mes de gener, a l’hora de música, fins al dia previ a l’actuació. Com sempre, ha valgut molt la pena l’esforç.

Ens ha tocat el concert a dos quarts de cinc de la tarda, fora de l’horari escolar, però preferiem anar-hi que perdre’ns una oportunitat com aquesta.

Desitgeu-nos sort perquè el curs vinent l’escola entri en el sorteig per anar a la Cantània. I, l’any vinent, si us plau, expliqueu als qui els toqui, nens i famílies, que realment val la pena anar-hi. No és una activitat normal, ja que és un concert “en majúscules” i una gran oportunitat que recordaran durant molt temps.

Gràcies!

Clicant sobre la fotografia podreu veure part del concert.

CANTÀNIA 2018 – PARTÍCULES

He après a treballar en grup, a cantar millor i també he après que podia divertir-me fent un concert.

Paulina Talamonte Gallardo

He après a respectar a tothom tant si sap fer-ho molt bé com si no en sap tant. He après a posar ganes a la feina.

 Aniol Farrés Torres

 

He après a ser responsable amb la feina perquè si tothom fa la seva part surt molt millor.

Ariadne Loriente Fernández

 

He après a que quan cantem si anem al mateix ritme sona molt més bé. He après a ajudar als altres quan els hi costava. També he après a compartir el materia amb els nens que els hi faltava.

Berta Boada Fuster

 

He après a cantar amb els meus companys i a respectar-los.

Ana Cañero Quiros

 

He après que treballant en grup i respectant els companys cantem molt millor.

Nayara González Navas

 

He après a comportar-me davant de molta gent.

Sofi Pampin Dubar

 

He après que és important no desafinar i que cal escoltar molt per cantar bé.                                                                                            

Pol Isart Almirall

 

He après que Cantània és viure una experiència que no oblidaré mai.

Elena Torres Gómez

 

He après que cal preparar-me les cançons per fer-ho realment bé.

Yaiza Díaz Martinez

 

He après a parlar amb gestos amb altres escoles.També a sincronitzar-me amb altres escoles que no coneixia.

Axel Alonso Dorado

 

He après a fer menys tonteries i parlar menys quan no tocava cantar. No he tingut vergonya tot i que hi havia moltes persones al públic. També he après que calia saber-se la lletra de les cançons que eren molt llargues però també molt divertides.

Giorgian Sacalean Aurel

 

He après a comportar-me bé en públic.

Erik Arrabal Simarro

 

He après a ajudar als nens quan no sabien quin material tocava.

Haytam Mallali Kattoufi

 

He après a relacionar-me amb altres nens i fer la feina amb ells, també he après a cantar millor, i a seguir les indicacions de la directora i cantar amb la solista.

Marian Ruíz Moreno

 

He après a no molestar als meus companys i a cantar millor.

Eric Sánchez Blanca

 

He après a cantar millor, a treballar en grup, esforçar-me i a callar quan no em tocava cantar.

Valentina Orozco Ottaviani

 

He après a compartir amb altres nens tan als assajos com el dia del concert.

Aya Daanoun El Harroun

 

He après a cantar i fer els gestos davant de molta gent.

Izan Benítez González

 

He après a coordinar-me amb les meus companys quan cantava i ballava.

Marc Vicente Esteban

 

He après a treballar en grup i encarregar-me de les meves coses

Noa Gallego Álvarez

 

He après a no tenir vergonya quan estava cantant.

Yarden León Alvarado

 

He après a mantenir-me callat quan no havia de cantar.

Gorka Infante Albert

 

He après a concentrar-me en el concert i a preparar el material quan calia.

Lorena Figuereo Pilar

 

He après a comportar-me davant de la gent.

Izan Macías Millan

 

He après a fer el material per la Cantània.

Kevin Gutiérrez González

 

 

III Dia Internacional de la Dansa – Poesia en moviment – DID 2018

 

El Dia Internacional de la Dansa ( DID) se celebra arreu com un manera de comunicar sentiments, idees i sensacions amb el llenguatge del cos. Les persones comuniquem amb la veu, però molt més amb el cos, l’expressió de la cara, i el to de veu. Per tant, el moviment corporal és una manera d’aprendre a comunicar millor.

Aquest any hem connectat el DID amb la poesia. Així que els nens i nenes han recitat poemes i amb música l’han explicat amb el seu cos i l’expressió de la cara. Des de P3 fins a 6è, durant el dia de Sant Jordi han passat pel gimnàs, així hem unit la literatura amb la dansa en una activitat compartida entre nens i nenes de cursos diferents.

Clicant a la fotografia podreu veure un recull del que hem fet:

 

 

 

 

DIA DE LA DONA – 8 de març de 2018

El dia de la dona és una reivindicació per demanar la igualtat de drets entre homes i dones. Malauradament a la nostra societat, en alguns sectors,  encara no hi ha aquesta justa igualtat. Per aquesta raó, ens hem sumat al projecte Dóna la Nota del Camp d’aprenentatge Pau Casals.

A les famílies i tutors/es un varem enviar una circular explicativa i us varem proposar que si els nens i nenes tenies alguna peça de roba de color lila, la podien portar com identificació amb el dia de la dona.

Aquests dies a l’hora de música tots els nens i nenes han treballat la cançó PERSONES IGUALS, i hem parlat de què significa el dia de la dona.

Avui dia 8 de març de 2018, a les 11 h del matí hem anat desde P3 fins a 6è al gimnàs i allà primer hem escoltat el conte-manifest del dia de la dona.

Després hem cantat tots junts la cançó PERSONES IGUALS perquè pensem que nens, nenes, nois, noies, homes i dones som persones iguals i cal que tinguem els mateixos drets per aquesta raó.

La cantada ha anat molt bé  i ha estat un moment molt emotiu!

Clicant a la fotografia podreu veure alguns moments:

Cantània a 5è – Partícules – Curs 2017-18

Els nens i nens de 5è de primària de l’escola les Flandes, novament podran participar a Cantània a l’Auditori de Barcelona. El treball es comença a preparar a les classes de música des del mes de gener fins al dia del concert que serà el dimarts 5 de juny de 2018 i a les 16:30 h de la tarda. Cantarem amb un total d’uns 700 nens i nenes d’altres escoles.

Cantània és un projecte que neix el curs 1989-90 a partir de la feina dels mestres de música de les 9 escoles municipals de Barcelona per fer una activitat conjunta. L’any 1997 es van afegir totes les escoles de la ciutat. L’èxit va ser tal, que l’any 2002 va començar a implantar-se a d’altres ciutats de Catalunya. L’any 2005, començà a créixer arreu del món.

Cantània és una activitat participativa dirigida a nens i nenes de 3r, 4t, 5è i 6è deprimària. Cada temporada s’encarrega una obra nova per a un gran cor de nens i nenes, a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori pels mestres de música com des de l’escola pels nens i nenes.

L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.

Fins a dia d’avui, Cantània s’ha fet a més de 20 ciutats de països tant europeus com americans:

  • Argentona, El Vendrell, Figueres, Girona, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Salamanca, Sant Cugat del Vallès, Vic,  Vilafranca del Penedès, Cádiz Parla, Saragossa, Sevilla, Valladolid.
  • A Alemanya: Mainz, Bremen, Biefeld, Neustadt i Koblenz.
  • A Bèlgica: Brussel·les.
  • A Veneçuela: Caracas.
  • A Itàlia: Alexandria.
  • I a Mèxic.

Les xifres anuals són espectaculars! Al llarg d’un curs escolar passen pels escenaris de totes les ciutats participants aproximadament 45.000 nens, 900 mestres de música de més de 980 escoles i 90.000 espectadors.

Cantània vetlla per l’educació musical dels nens i nenes a través d’un camí acompanyat de música, cultura i emoció.

 

PARTÍCULES
Resum de l'obra

Aquest any amb la Cantata Partícules assistim a l'origen i evolució de l'Univers. Fa uns tretze mil vuit-cents milions d'anys hi va haver una gran explosió: un magma molt espès que de cop s'expandeix. És l'origen del món. Tot està calent i roent. Una mena de sopa caòtica i incandescent ...

Crèdits

Música: Lluís Vidal.
Text: Sergi Belvel.
Direcció musical:  Elisenda Carrasco i Ribot, Oriol Castanyer, Montserrat Meneses i Josep Prats.
Direcció escènica: Marta Gil i Ignasi Tomàs.

Vídeos per repassar

Aquests magnífics vídeos, els han preparat dues mestres: la Noemí Fernández Selva i la Noemí López, i els volem donar les gràcies per compartir-los.

 

COREOGRAFIES PARTÍCULES – CANTÀNIA 2018

Si voleu repassar les coreografies que farem les trobareu clicant a la fotografia :

 

 

Bona Cantània!

II Dia internacional de la dansa – Curs 2016-17

LA DANSA EN RELACIÓ A LA GEOMETRIA

Enguany hem celebrat per segona vegada a l’escola el dia internacional de la dansa. Hem treballat amb dansa contemporània ja que permet treballar la creativitat, la improvisació i amb moviments naturals.

Els nens i nenes de tots els cursos es van barrejar per cursos i van compartir una estona ballant. Va ser molt enriquidor!

Clicant en aquest enllaç veureu algunes fotografies:

https://goo.gl/photos/VgJEqPe4ghwHUKSF8

CANTÀNIA – LA NIT DELS MALSONS – 2017

1173383.87Els alumnes de 5è de primària de l’escola les Flandes, podran participar al Cantània a l’Auditori de Barcelona, juntament amb altres nens i nenes d’altres escoles. El treball es comença a preparar a les classes de música des del més de gener fins al dia del concert.El dia del concert en total seran uns 700 nens, i tindrem la sort de participar-hi el dia 12 de juny de 2017 i a les 16:30 h de la tarda. Cantarem amb un total d’uns 700 nens i nenes d’altres escoles.

Aquesta cantata, ent tots els concerts que es faran, hi participaran uns 42.000 nens i nenes de 3r, 4t, 5è i  6è de Primària durant els  mesos d’abril, maig i juny del 2017 a l’Auditori de Barcelona, El Vendrell, Figueres, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Sant Cugat, Vic, Vilafranca del Penedès, Cádiz, Parla, Zaragoza, Sevilla, Valladolid, Guimarães (Portugal), Biefeld (Alemanya), Koblenz (Alemanya) i Neustadt (Alemanya).

Resum de l'obra

La nostra història comença la nit abans que Lluc, un nen de nou anys que és molt poruc, se n'hagi d'anar de colònies. Ell no vol anar-hi de cap manera, perquè a les colònies haurà de fer moltes activitats que li fan molta por i a les quals no es vol enfrontar.
Aquella nit, quan en Lluc està a punt d'adormir-se, la Guardiana de la por, entra per la seva finestra. La Guardiana es dedica a vetllar perquè la por no desaparegui del món, i li vol fer entendre al Lluc que tenir por no és dolent. Mitjançant un viatge a través dels malsons de diferents persones, que en Lluc coneix molt bé, li farà veure que hi ha molts tipus de por i que tenir por no és un defecte.

Gràcies a la Guardiana, en Lluc entendrà que la por és necessària per viure. I que hi ha pors que l'únic que fan és impedir viure amb plenitud. Després d'adonar-se que tenir por és normal, ha de decidir ser valent per anar a les colònies perquè aquests dies seran els dies més feliços de la seva infància.

Crèdits

Música: Alex Martínez.
Text: Marta Buchaca.
Direcció musical: Josep Prats,  Elisenda Carrasco i Ribot,  Montserrat Meneses,  Oriol Castanyer.
Dirección escènica: Marta Gil i Ignasi Tomàs.
Ilustraciones: Escola La Sardana (Badia del Vallès).

Vídeos per repassar

Pels qui vingueu a veure als nens el dia del concert,  a la cançó número 8 , hi ha un moment en que us convidaran a participar cantant juntament amb els nens i nenes.

Aquests magnífics vídeos, els han preparat dues mestres: la Noemí Fernández Selva i la Noemí López, i els volem donar les gràcies per compartir-los.

 

Video dels moviments escènics

També tenim un vídeo amb un resum dels moviments escènics per recordar el que cal fer a cada cançó. Els moviments escènics els han preparat entre la Marta Gil i l’Ignasi Tomàs.

Bona Cantània!!!

CANTANIA 2016 – BABAU, LES DESVENTURES DE MIMÍ

03

Aquest any els nens i nenes de 5è participaran al Cantània, un projecte musical on cantaran amb altres escoles i que funciona des de fa 27 anys. Hem tingut la sort d’entrar al primer sorteig.

ARGUMENT DE LA CANTÀNIA
La Mimí és una joveneta càndida i innocent, que viu preocupada pel seu aspecte, per la seva coqueteria. Amoïnada per la dificultat de trobar promès, desencisada perquè cap dels seus pretendents no li fa el pes, Mimí rebrà l’ajuda de Cupido. Un Cupido múltiple, que li ofereix un pacte ben original: l’ajudarà a trobar l’home dels seus somnis, si ella accepta fer un fascinant viatge pel temps i l’espai. Un viatge que permetrà la Mimí conèixer personatges i esdeveniments que han tingut una importància capital en l’evolució tecnològica de la humanitat. D’aquesta manera, Mimí descobrirà el gust per l’aprenentatge i s’oblidarà de les banalitats supèrflues que l’havien preocupat fins que va topar amb Cupido. I, tot aprenent, Mimí entendrà que el veritable amor està íntimament relacionat amb la voluntat d’estimar, més que no pas amb la facultat de seduir.

INTÈRPRETS:
Oriol Martí, contrabaix
Jordi Domènech, piano
Oleguer Bertran, trompa
Jordi Guasp, trompa
Imma Lluch, viola
Pere Bartolomé, violí
Aleix Puig, violí
Quico Pugès, violoncel

Anna Moliner i Miquel Cobos, solistes

Ignasi Tomàs, director d’escena

Els alumnes de 5è la cantaran el 31 de maig de 2016 a les 11:30 però aquesta cantata  també la interpretaran uns 42.000 nens durant els mesos d’abril, maig i juny de 2016 a L’Auditori de Barcelona, El Vendrell, Figueres, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Sant Cugat, Vic, Vilafranca del Penedès, Parla, Saragossa, Sevilla, Valladolid, Brussel•les (Bèlgica), Biefeld (Alemanya), Koblenz (Alemanya) i Neustadt (Alemanya).

VIDEOS AMB KARAOKE

La Noemí López, una mestra de música d’una altra escola ens ha preparat uns fantàstics vídeos que ens ajudaran a poder estudiar i repassar les cançons.

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

Imatge de previsualització de YouTubeImatge de previsualització de YouTube

 

VIDEO DE LES COREOGRAFIES

Aquests són els moviments escènics que haurem de fer en algunes cançons. Hi ha algun canvia que es comentarà amb els nens.

 

Imatge de previsualització de YouTube

MUSIC ROUND – SANTA CECÍLIA 2015

Aula MúsicaMUSIC ROUND

Aquest any l’audició de Santa Cecília va pujar dalt d’un ring, amb un combat musical entre la música clàssica i moderna en 5 rondes o assalts. Tres personatges hi van participar:

  • Luciano Rallentando (Xavier Piquer), un italià una mica “estirat” per defenar la música clàssica,
  • John McRiff (Juanma Pintor), un ianqui “irreverent” defensant la música moderna,
  • Àrbitre (Aleix Colom), que també prendrà part.

Music Round 2

Repertori Clàssic (clarinet i piano)

Repertori Modern (guitarra elèctrica)

  Repertori comú

 

Donem les gràcies a l’Aula Municipal de Música Maria Escolà i Cases, i en concret al Juanma Pintor com a músic (guitarrista) i guionista, al Xavier Piqué com a clarinetista, i a l’Aleix Colom al teclat per la seva música en directe i per la seva gran actuació.

 

STARLIGHT – MUSE – TOCATTA 2015

Images-3

Amb aquest, ja fa 7 cursos, que els nenes de 5è de primària, poden participar a la Tocata, gràcies a la col·Laboració de l’Escola Municipal de Música Maria Escola i Cases de Piera . i a l’adaptació musical que en fa el Juanma Pintor.

Aula Música

El tema que hem estat preparant durant tres setmanes és una adaptació de Starligh de la banda de rock d’origen anglès Muse que toquen junts des del 1992.

Imatge de previsualització de YouTube

Formen part d’aquest grup:

  • Matt Bellamy: vocalista, guitarrista i pianista
  • Chritopher Wolstenholme: baixista i corista
  • Dominic Howard: bateria

El seu estil barreja el rock progressiu, amb la música clàssica i la música electrònica. Els grups que l’han influit més són Queen, Radiohead o el violinista Serguei Rakhmàninov.La cançó Starlight pertanya al seu álbum Black Holes and Revelations de l’any 2006.

Tota aquesta tasca ha estat possible gràcies a la Rosa Escolà per coordinar l’activitat, al Juanma Pintor per crear l’adaptació musical de la peça i dirigir-nos , a l’Eva Cano per encarregar-se dels xilòfons, al Tomy Castillo per encarregar-se de la percussió, a l’Aleix Colom per ajudar als violinistes, al Joaquín Peláez per ajudar als violinistes i violoncelistes, al Toni Comaposada per ajudar als guitarristes, a la Lupe Fradera per ajudar als teclats, a la Montse Pons per ajudar als teclats, a l’Esther Sabaté per ajudar als flautistas i tocar el saxòfon, al Carles Martí per ajudar als flautistas i tocar la trompeta,  i a la Yoshiko Sakai per ajudar als flautistes i tocar el flautí.

11230129_696696580430676_2679918191668272936_o