Convocatòria de l’11a Mostra de Fotofilosofia

20160814_141338En motiu de la celebració de la Jornada Mundial de la Filosofia es convoca la Mostra de Fotofilosofia 2017. L’objectiu és enriquir el pensament filosòfic potenciant la creativitat de l’alumnat. La Mostra pretén aplegar “espurnes de pensament” fetes per alumnes de secundària expressades en una fotografia digital acompanyada d’un títol en forma de pregunta vinculada a la filosofia.Les fotofilosofies participants han de complir les següents condicions:

1. La fotografia ha de ser necessàriament d’autoria pròpia. Se’n valorarà la tècnica artística, l’originalitat de la pregunta que l’acompanya i la força del vincle existent entre ambdues.
  2. Les fotofilosofies se sotmeten a llicència Creative Commons de reconeixement, ús no comercial i sense modificació.
  3. El format de les fotografies ha de ser JPEG. Si no és el cas convertiu-la.
  4. Observeu a les propietats que la imatge no tingui un pes superior de 2MB. Si convé escaleu-la (amb el GIMP, per exemple), car el blog no en suporta de més grans.
  5. Envieu la fotofilosofia com a fitxer adjunt al correu-e arodr259@iestorrevicens.cat, especificant-hi la pregunta i el vostre nom i cognom.
  6. Es poden enviar un màxim de 3 fotofilosofies per persona, i la data límit és el dilluns 30 d’octubre (inclòs).

Endavant les atxes!

IV Olimpíada de Filosofia de Catalunya

oli

La IV Olimpíada de Filosofia consta de dues proves:

1a Prova. De caràcter eliminatori. 1 de març de 2017. Sala Gran de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona.  L’alumnat ha d’elaborar una dissertació relacionada amb la pregunta: Les noves tecnologies estan canviant la identitat humana?

2a Prova. 4 març de 2017. Vestíbul del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. Defensa oral de la dissertació per part de les finalistes, comunicació dels guanyadores i lliurament dels premis.

Molta sort i coratge a totes les participants!

Resultat de la votació popular

pizap-com14787112171901

Un any més, alumnat i professorat han escollit les millors fotofilosofies i, com és d’esperar atenent la qualitat dels treballs, els vots han estat d’allò més repartits. Amb tot, aquestes són les fotofilosofies guanyadores:

I si no hi ha solució? Rut Sisó, 8 vots

Per què l’ésser humà prefereix veure la realitat a través d’una pantalla? Carla Giné, 4 vots

És la felicitat el propòsit de la vida? Ainhoa López, 4 vots

La rutina o nosaltres, qui mata a qui? Irene Solé, 3 vots

Mirem el mateix, però, veiem el mateix? Núria Domingo, 3 vots

En quin moment deixem la innocència enrere? Razvan Gorgan, 3 vots

Com podem creure en una veritat absoluta si existeix el verb “mentir”? Hafida Ouali, 3 vots

És l’estiu un estat d’ànim? Alba Blanco, 3 vots