IV Olimpíada de Filosofia de Catalunya

oli

La IV Olimpíada de Filosofia consta de dues proves:

1a Prova. De caràcter eliminatori. 1 de març de 2017. Sala Gran de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona.  L’alumnat ha d’elaborar una dissertació relacionada amb la pregunta: Les noves tecnologies estan canviant la identitat humana?

2a Prova. 4 març de 2017. Vestíbul del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. Defensa oral de la dissertació per part de les finalistes, comunicació dels guanyadores i lliurament dels premis.

Molta sort i coratge a totes les participants!

Resultat de la votació popular

pizap-com14787112171901

Un any més, alumnat i professorat han escollit les millors fotofilosofies i, com és d’esperar atenent la qualitat dels treballs, els vots han estat d’allò més repartits. Amb tot, aquestes són les fotofilosofies guanyadores:

I si no hi ha solució? Rut Sisó, 8 vots

Per què l’ésser humà prefereix veure la realitat a través d’una pantalla? Carla Giné, 4 vots

És la felicitat el propòsit de la vida? Ainhoa López, 4 vots

La rutina o nosaltres, qui mata a qui? Irene Solé, 3 vots

Mirem el mateix, però, veiem el mateix? Núria Domingo, 3 vots

En quin moment deixem la innocència enrere? Razvan Gorgan, 3 vots

Com podem creure en una veritat absoluta si existeix el verb “mentir”? Hafida Ouali, 3 vots

És l’estiu un estat d’ànim? Alba Blanco, 3 vots

Convocada la 10a Mostra de Fotofilosofia

sPer tal de celebrar la Jornada Mundial de la Filosofia de 2016 (UNESCO, novembre) es convoca la Mostra de fotofilosofia. L’objectiu és enriquir el pensament filosòfic a secundària tot aprofitant la creativitat de l’alumnat i cercant noves formes de col·laboració entre els departaments de Filosofia dels instituts. La Mostra pretén aplegar “espurnes de pensament” fetes per alumnes de secundària expressades en una fotografia digital acompanyada d’un títol en forma de pregunta vinculada a la filosofia.

BASES:

1. El termini d’aquesta convocatòria és del 12 de setembre al 2 de novembre de 2016.
  2. Es participa per centres a través de blogs. Cada professora crea un blog exclusiu per a Fotofilosofia. El blog s’anomena filo+nomdelinstitut. S’hi afegeixen enllaços amb els altres centres participants. És aconsellable aprofitar els blogs de convocatòries anteriors, sense esborrar els posts antics.
  3. Cada post correspon a un alumne/a. Poden introduir-los ells mateixos, o fer-ho alguna persona encarregada o, encara més fàcil, a través de l’adreça de correu del blog.
  4. Els posts han de ser originals. Cal que cada participant disposi del dret d’ús de la fotografia (de preferència n’ha de ser l’autor, o disposar del permís explícit de la persona autora). El format de les fotografies ha de ser JPEG. El pes del fitxer no pot ser superior a 600 kb.
  5. Les fotofilosofies podran ser publicades en altres llocs. Se sotmeten a llicència Creative Commons de reconeixement, ús no comercial i sense modificació.
  6. Cada centre seleccionarà un 10% de les millors fotofilosofies i les enviarà per presentar-les a l’acte públic de tots els centres participants, que es farà el dia 16 de novembre de 2016 a les 17 hores a l’Aula Magna de la Facultat de Filosofia de la UB, on assistiran les autores i en rebran el reconeixement. Alguns criteris de valoració: pregunta punyent, valor artístic de la fotografia, potència de la interrelació (es precisen en el blog de la Mostra).
  7. De totes les presentades, se seleccionaran tres fotofilosofies que seran defensades breument per les seves autores en l’acte final de la Mostra.