Oliver Sacks – activitats sobre el text “L’home que va confondre la seva dona amb un barret” (1985)

Oliver Sacks (1933-2015), recentment traspassat, fou un inquiet neuròleg anglès que obrí el camp de la neuropsicologia i l’estudi de la correlació entre l’aspecte nerviós i neuronal del cos humà i les formes psíquiques d’experimentar aquestes alteracions. Investigador insaciable, divulgador eloqüent de llenguatge ric i assequible, Sacks ens permet atansar-nos a les investigacions neurològiques sense obviar l’aspecte psíquic de tota alteració corporal.

Llegiu-vos la següent narració “L’home que va confondre la seva dona amb un barret” (1985)
-que us faré arribar per correu electrònic- i feu les següent activitats:

1) Resum (màxim de 200 paraules).
2) Escull els tres conceptes més importants exposats en el text i defineix-los (màxim 25-30 paraules per concepte).
3) Fes una reflexió pròpia i argumentada sobre el que explica Oliver Sacks en aquest text.

Els inicis de la Psicologia com a ciència i el vincle entre el fisiològic i el psíquic

Aquí teniu un text sobre “els inicis de la Psicologia com a ciència i la qüestió del vincle entre el fisiològic i el psíquic”. ENLLAÇ: U1_U2 FISIOLOGIA SENSORIAL i PSICO.EXPERIMENTAL_exercicis

Cal que us imprimiu el text, el llegiu atentament i respongueu (en grups de 4) les activitats del final.

Selecció de textos sobre “Què és la filosofia?”

A l’atenció de l’alumnat de 2n de batxillerat:

Per aquells de vosaltres que vulgueu començar a practicar la lectura filosòfica de cara a tenir la “màquina”  a punt us proposo la selecció de textos dispars següents sobre la pregunta essencial i autoreferencial “què és la filosofia?”. Pot semblar que tothom ja té, a aquestes alçades, alguna mena de resposta a aquesta qüestió. Però potser cal insistir en la pregunta mateixa un cop més i escoltar què hi tenen a dir diferents filòsofs de moments històrics diversos.

Us els podeu començar a llegir i en podem comentar alguns a classe aquesta primera setmana.

ENLLAÇ:   Inici Curs BAT 2 Què és la filosofia TEXTOS_bloc_2016-17

Benvinguda

Sigueu benvinguts al bloc de Filosofia per a l’alumnat de l’Institut de Guissona. Aquí us podreu descarregar documents complementaris del que anirem estudiant i treballant durant el curs. Estigueu atents a les novetats i a les indicacions que doni a classe.

I penseu que la filosofia no és només una matèria d’estudi, sinó que, si us ho proposeu, és un viatge molt particular.

Bon curs 2016/2017 !

Raimon Pàez Blanch