Un curs més i una Olimpíada nova

La V Olimpíada de Filosofia de Catalunya es presenta plena de novetats* per al proper 2018.

La Societat Catalana de Filosofia proposa a tots els centres de Catalunya una activitat destinada a promoure el pensament analític i argumentat, original i creatiu de l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat.

I ho fa amb la proposta de tres modalitats de participació per a representar Catalunya a l’Olimpiada Filosófica de Espanya:

• dissertació (alumnes de Batxillerat)
  • dilema moral (alumnes de 4t d’ESO)
  • fotografia filosòfica (alumnes de 4t d’ESO i de Batxillerat)*

Trobareu a les bases generals i a les específiques* de cada modalitat informació sobre cadascuna d’elles al nostre blog. També els criteris d’avaluació corresponents*.

Com a la passada edició, els finalistes de cada modalitat hauran de fer la defensa oral davant d’un Tribunal que decidirà els guanyadors i representants catalans a l’OFE.

I per descomptat, la III Mostra de VIdees.

Totes les modalitats comparteixen el tema d’aquesta V OFC, que serà: Revolució i utopia.

Mantenim la proposta per a la selecció a la participació en l’Olimpíada Internacional (IPO 2018) que tindrà lloc a Lisboa i de la qual encara no sabem el tema.

Hem introduït alguns canvis en l’organització i les activitats que us comentem seguidament:

• Les proves escrites i la presentació de les fotografies i els vídeos s’haurà de fer com a mínim dues setmanes abans de la jornada final al CCCB, quan es fan les defenses orals. Es comunicarà a la Convocatòria.
  • No es comunicaran els finalistes fins el mateix dia de la defensa oral.
  • La jornada final al CCCB tindrà lloc el 13 de març en horari lectiu, de 10 a 14h.
  • Recuperem els tallers de diàleg de la III OFC, als quals caldrà inscriure’s prèviament perquè hi haurà límit de participació.
  • Canviem la taula rodona per una “entrevista” a un/a filòsof/a al voltant del tema i amb el suport d’un/a moderador/a. Els “entrevistadors” seran participants en la V OFC, és a dir, estudiants de 4t d’ESO i Batxillerat que seran proposats pels seus professors de filosofia.

Continuem penjant materials diversos a la pàgina de facebook de l’OFC i també estem elaborant propostes didàctiques per a l’aula al voltant del tema. Si qualsevol professor/a vol participar aportant les seves activitats, només cal que contacti amb nosaltres a través del correu que trobareu a aquest blog.

Dins de la Marató Pensa que se celebrarà al novembre de 2017, oferirem una activitat de debat en petit grup que hem anomenat “Disputatio exprés“, que volem que serveixi per a posar en pràctica l’argumentació a partir de preguntes filosòfiques vinculades a la filosofia de 1r de Batxillerat.

Us desitjem molt bon estiu i esperem tornar a comptar amb la vostra participació.

Fins aviat!