Activitat 6 : Cartell digital de la primavera

JUSTIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT :

Per treballar la primavera proposo com a eina TAC el treball d’ un cartell digital amb la PDI

 

Cartell digital

 

OBJECTIUS:

– Conèixer  algun dels aspectes més importants de la primavera

– Escoltar amb atenció el conte de la papallona

–  Aprendre la cançó de  ” els ocells han arribat”

 

ORGANITZACIÓ :

Grup sencer

TEMPORITZACIÓ:

una sessió

RECURSOS:

PDI o canó

METODOLOGIA

En gran grup es treballaria el conjunt del cartell, com a treball introductori de la primavera . Llegirem la informació entre tots , mirarem el conte i aprendrem la cançó dels ocells. Aquest cartell serà accesible a l’ ordinador de l’aula i quan facin racó d’ ordinador hi poden tornar a anar , així mateix també el posarem al bloc d’aula per tal que els alumnes hi puguin accedir des de casa.

Visualitzar  la presentació d’ imatges  en gran grup . De cada imatge llegir de manera conjunta la frase o llegir-ne les paraules més rellevants i fer hipótesis de lectura de la resta. A partir d’aquí parlar entre tots de què en saben per  fer una avaluació inicial i a partir d’aquí organitzar  les activitats que es treballaran i en quines s’ incidirà més o menys.

Activitat 5 :La llegenda de Sant Jordi

JUSTIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT :

Per treballar la llegenda de sant Jordi proposo fer un visionat conjunt amb la pdi de la llegenda a través d’ un llibre creat a la prestatgeria. S’ hi arriba amb el següent enllaç

La llegenda de Sant Jordi

 

OBJECTIUS:

– Coneixer la llegenda de sant Jordi  utilitzant el format de llibre digital

– Pintar un personatge de la llegenda amb un programa de tractament d’ imatge ( Paint , kidpix…)

– PArticipar activament a la representació de la llegenda

ORGANITZACIÓ :

La  primera sessió  grup sencer i les dues següents mig grup

TEMPORITZACIÓ:

tres sessions

RECURSOS:

Canó o PDI  , imatges dels personatges de la llegenda i , ordinadors per cada alumne

 

imatges per pintar de sant Jordi

 

 

METODOLOGIA

La mestra explica el conte a partir de les imatges del llibre de la prestatgeria . Després del conte  es fa un llistat dels personatges que hi apareixen  . S’ intentarà que hi hagi uns 12-13 personatges ( comptant animals i personatges secundaris) El gran grup es repartirà els papers de manera que es puguin fer dues representacions i cadascú tingui un paper. En una segona sessió  a l’aula d’ informàtica cadascú  pintarà  amb un programa de tractament d’ imatge  el seu personatge. Es treballarà en parelles; per exemple , les que faran de princesa pintaran la mateixa imateg que s’ ‘imprimirà dues vegades…. Amb les imatges es faran unes medalles que serviran per distingir els personatges.

A la següent sessió en petit grup es farà una representació del conte.

 

ACTIVITAT 4 : SETMANA DE LA CIÈNCIA

L’activitat 4  és una presentació  que he pujat al slideshare  que serveix de presentació per la setmana de la ciència. A la nostra escola cada any celebrem una setmana dedicada a la ciència. Convidem pares  o altres personatges que poden ser d’ interés científic   i cada any es treballa un aspecte diferent. Aquesta presentació està pensada com a treball introductori per situar el s nen s i nenes de p5 . A partir d’ imatges  i petits textos es van desgranant temes com , què és la ciència , quins tipus de científics hi ha i quines aportacions han fet   prehistòrics, egipcis , grecs i romans i edat mitjana a la ciència ( aquest són els noms dels grups d’aula )

 

 

 

 

OBJECTIUS:

– Definir de manera general què és la ciència

– Conèixer el nom de diferent tipus de científics i  la manera com treballen

– Conèixer a grans trets com ha anat evolucionant la ciència al llarg de la història

 

ORGANITZACIÓ :

grup sencer

TEMPORITZACIÓ:

una sessió

RECURSOS

canó o PDI

METODOLOGIA

Aquesta activitat  seria una de les activitats inicials de la setmana de la ciència. Es tracta d’ una presentacio d ‘ imatges , amb molt poc text que serviria per anar desgranant informació  sobre la ciència i els científics. La mestra aniría guiant i reconduïnt la conversa però s’ intentaria que la informació l’anéssin desgranant els nens a partir de les imatges i el text. D’ una banda serveix d’avaluació inicial i d’altra per anar introduïnt continguts bàsics com alguns noms de científics o  les fases del mètode científic.  Tots aquests continguts s’anirien reforçant a les diferents activitats i experiments que es farien durant tota la setmana

Activitat 3 : Recull d’adreces de tardor

Aquesta activitat està pensada com a repàs de el que s’ ha  estat treballant de la tardor. Es tracta d’ una pàgina del delicious on  s’ hi recullen tot d’adreces interessants pels nens relacionades amb la tardor .  Jocs diversos , videos , presentacions d’ imatges , contes… Tot  són pàgines pensades per què els nens hi puguin navegar lliurement d’ una manera més o menys  autònoma.

RECURSOS DELICIOUS DE TARDOR

OBJECTIUS:

– Repassar el vocabulari  i característiques de la  tardor

– Mostrar una certa autonomía  en navegar per les pàgines de la tardor proposades

ORGANITZACIÓ :

Primer una presentació de l’activitat  amb el grup sencer i posteriorment treball per parelles davant de l’ ordinador.

TEMPORITZACIÓ:

una sessió

RECURSOS:

Aula d’ informàtica

METODOLOGIA

Una vegada treballats a l’aula el vocabulari de la tardor i alguns contes  i activitats de l’edu365 amb l’ajuda de la pdi aquesta activitat proposa que els alumnes es trobin davant d’ un recull d’activitats de tardor del delicious ( s’ hi inclouen contes,  reculls de vocabulari imatges  , jocs de l’edu365…)  Amb l’ajuda del canó o PDI , es presentaría en gran grup com és aquest recull i la manera de moure’s  d’ una página a una altra. Posteriorment i per parelles  hauríen d’anar explorant aquestes adreces d’ una manera més o menys autónoma.  També es pot  tenir el recull a l’ ordinador d’aula i que els alumnes hi pugin accedir en altres moments.

ACTIVITAT 2 : PARLEM DEL NADAL

JUSTIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT :

Quan s’acosten les festes de Nadal a l’escola es fant moltes activitats per preparar-les i treballar-les degudament. Aquesta activitat  està pensada per  ser realitzada a finals de novembre   per tal d’estimular una conversa inicial sobre l’arribada de l’ hivern i de les festes , que serveixi d’ una banda  d’avaluació inicial delsconeixements del grup i d’altra banda per ajudar els nens i nenes a situar-se i saber quin tipus d’activitats i celebracions  s’esperen per les properes setmanes.

OBJECTIUS:

– Conèixer  quines són les activitats més destacades de l’arribada de l’ hivern i del Nadal ( què es fa a l’escola i tradicions que es celebren )

– Llegir frases senzilles en lletra de pal . Fer hipótesis de lectura

– Participar activament a la conversa respectant els torns de paraula

 

ORGANITZACIÓ :

Grup sencer

TEMPORITZACIÓ:

una sessió

RECURSOS:

Canó o PDI i  calendari

METODOLOGIA

Visualitzar  la presentació d’ imatges  en gran grup . De cada imatge llegir de manera conjunta la frase o llegir-ne les paraules més rellevants i fer hipótesis de lectura de la resta. A partir d’aquí parlar entre tots de què en saben per  fer una avaluació inicial i a partir d’aquí organitzar  les activitats que es treballaran i en quines s’ incidirà més o menys.

ACTIVITATS COMPLEMENTARIES

Mentre es va parlant de totes les festes i tradicions que es celebren seria bo anar-les situant i/o apuntant al calendari de clase per ajudar els infants a anar-se ubicant en el temps i a preveure quines activitats están a punt de venir i quan falta.

 

 

ACTIVITAT 1 : Conte i cançons de la castanyada

 

També esPer aquestes dates celebrem la castanyada a la majoria d’escoles. Ens agrada molt treballar-la a partir de contes.  Us deixo un arxiu de vídeo  del conte  de la Castanyera , basat en la  coneguda cançó  i que també podeu trobar a l’Edu 365 per treballar a qualsevol curs d ‘educació infantil

 

 

 

Imatge de previsualització de YouTube

 

També us deixo l’audio d’algunes cançons que podeu utilitzar per treballar amb els vostres alumnes

La castanyera

La castanyera

Torrem castanyes :

Torrem castanyes de Pais de Xauxa (nyingo-nyingo)

 

La castanyera rockera

La Castanyera Rockera

 

Fem la castanyada

Fem la castanyada

 

JUSTIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT

Aquest activitat adreçada a un grup de p4 o p5  s’enmarcaria dins els treballs de tardor , per presentar la figura de la castanyera i introduïr l afesta de la castanyada

OBJECTIUS:

– Conèixer un conte   i una cançó  relacionades amb la castanyada

-Comprendre globalment el conte de la castanyera

– Participar activament a les converses , tot respectant els torns de paraula.

– Aprendre la cançó i el ball de la castanyera

ORGANITZACIÓ :

En grup sencer a l’aula amb pdi pel conte i en un espai més ampli per cantar i ballar la cançó . Les activitats complementàries es poden fer a l’aula d’ informàtica treballant de manera individual o per parelles, o bé en gran grup directament amb la pdi

TEMPORITZACIÓ:

Dues sessions

RECURSOS:

Una aula amb canó  o PDI per visualitzar  el conte  i escoltar la cançó. Aula d’ informática per les activitats complementàries

METODOLOGIA

A partir d’ una conversa sobre la tardor  , les castanyes i la figura de la castanyera esbrinarem els coneixements previs sobre el tema. Seguidament el vídeo del conte de la   castanyera amb la pdi o el canó. Després del conte cantarem i ballarem la cançó de la castanyera.

En una segona sessió com a activitats complementària  es pot treballar a l’aula d’ informática  per parelles el conte  de la web de l’edu365 i fer-ne les activitats que es proposen :

– El karaoke de la castanyera

– Vestim la castanyera

–  Activitat Jclic

 

Com a activitats complementàries també es pot ensenyar alguna altra cançó de la castanyada , com les altres que presento en el bloc.

 

Benvinguts a “Fem i celebrem” . Títol i definició del projecte

A la nostra escola les festes , tradicions i celebracions diverses tenen un paper molt important. Cada any treballem de manera especial la tardor , el Nadal , la Setmana de la Ciència , el Carnestoltes, l’arribada de la primavera , la setmana cultural i el Sant Jordi .Cada curs intentem treure’n el màxim suc i aprofitament didàctic.
L’ objectiu d’aquest bloc- projecte és proporcionar una sèrie de recursos TAC per enriquir el treball d’aquestes celebracions a l’educació infantil i ajudar a fer-ne un treball més complet aprofitant els diferents recursos i mitjans que ens ofereix la tecnologia avui dia.Com a projecte he intentat que les sis activitats representin maneres diferents de treballar amb recursos TAC a cadascuna de les fetes treballades