Monthly Archives: September 2008

LA TERRA: ESTRUCTURA INTERNA

➡ Per començar mira’t aquestes animacions

– Un viatge per l’Univers….

– la simulació de com col·lideixen dues galàxies, la nostra Via Làctia i la d’Andròmeda

– les fotos top 10 del telescopi Hubble

– més fotos del Hubble a la seva web……Però el que més interessa és que  entenguis el transport de les ones a través de la Terra i com ha ajudat a comprendre com s’estructura la terra tan físicament com químicament.
😆 baixa’t aquests dos arxius (son animacions en flash, baixa-te-les i obre-les amb un navegador). Un tracta sobre l’estudi de l’estructura de la Terra (estructura interna de la Terra) i l’altre sobre les forces que interactuen a la geosfera, o sia a la part rocosa de la terra, i que modelen el seu relleu (forces de la Terra). També us n’he penjat un altre sobre vulcanisme (volcans).

SISTEMES

Conceptes a aprendre.

Sistema i característiques, sistema obert, sistema tancat, fluxe de matèria i energia, definició de medi ambient, variable d’un sistema, retroalimentació, homeòstasi, dinàmica terrestre, relacions causals (proporcionalitat), desenvolupament sostenible, recurs natural, residus i tipus, riscos naturals, risc induït, perillositat, exposició, vulnerabilitat, danys, mapa de risc, previsió, prevenció, Impactes al medi, gestió ambiental, components del Sistema Terra

Processos a conèixer.

evapotranspiració, meteorització, albedo, variacions del nivell del mar, variacions de la Tª terrestre, fonts de producció i consum de CO2atmosfèric, components energètics de la radiació solar, efecte hivernacle, precipitacions, energia eòlica, sedimentació, corents marins, circulació atmosfèrica, salinitat, evolució tecnològica i impacte mediambiental, transport de calor per la geosfera, pendent i velocitat d’un riu, cabal, sequera, inundacions, esllavissades, desertització, RSU, RSI

TREBALL DE RECERCA – setembre 2008

😆 Hola!! que tal? Suposo que heu  tingut unes vacances variades, i que heu descansat també una miquetona. Com sabreu si llegiu això, hauríeu d’estar ja a 2n de batxillerat i la primera trobada que tindrem serà dilluns 8 de setembre, a partir de les 11. Per ordre de missatges rebuts i peticions seguirem aquest ordre. Gabriela Chicaiza i Nataly Govea, Joan Gerard, Irene Parejo, Joan Jose Salas, Victor Carrillo i lastly Tammy i Anna Castilla, amb intervals de 30 minuts.(si us sembla bé).

➡ D’altra banda se’ns ha assignat 1 hora setmanal de Revisió del Treball de Recerca – Dilluns de 17:30 a endavant 😆

➡ Finalment, us vull demanar disculpes ja que us he deixat una mica penjats, però de veritat m’ha estat impossible poder seguir les últimes xerrades que varem tenir. D’altra banda també vaig pensar que seria igualment bo, deixar-vos prendre les vostres pròpies decisions  en la continuació del que varem parlar, per tal de demostrar la vostra responsabilitat, iniciativa i motivació en aquest projecte.

En definitiva el dilluns ens veurem i veurem el que heu fet  i reconduirem fàcilment el vostre Treball de Recerca per tal que s’ajusti als paràmetres que es demanen i siguin un treballs de qualitat

Estic content de tornar-vos “a veure” i estic motivat com vosaltres per veure com acabeu aquest batxillerat i entreu de ple en el món dels adults. Endavant llamp de llamps que només queden 9 mesos 👿