ACTIVITATS VERDES

FEM BOSSES D’OLOR

L’alumnat de cinquè, fa uns dies vàrem treballar el text instructiu de com fer bosses d’olor i desprès vàrem fer les bosses d’olor de romaní!

A P5 HEM CONSTRUIT UN PLATANER

Els nens i nenes de P5 com ja deveu saber som la classe dels plàtans, per això estem fent un projecte dels plàtans. Un dels nostres objectius va ser construir un plataner gran i amb material de rebuig, i així ho vam fer. Ens va portar molta feina, però ens ho vam passar molt bé i va valer la pena!!! Aquí teniu la descripció de com ho vam fer.

Vam utilitzar:

– Falsa tija- tronc: envasos de plàstic de 2 litres de refrescos. Els vam enganxar un sobre l’altre fent una torre.Ho vam reforçar amb envasos  i rotlles de cartro. Després hi vam enganxar paper de seda amb vernís.

– Plàtan. Vam fer la base amb xurros de porexpan que s’utilizen a les piscines (tallant trossos amb forma de plàtan), per tal que siguin lleugers i llavors els nens i van enganxar tovalloles de paper i després ho van pintar.

– Fulles. La base amb envasos de cartró enganxats i amb la forma de fulla. Després van enganxar paper i ho vam pintar.

-Peduncle i bràctees. La base amb rotlles de paper de vàter i amb un envàs d’ampolla de plàstic. Després vam enganxar paper de seda.

I llavors a muntar-lo. Esperem que us agradi!!

CONSTRUÏM UN PLATANER on PhotoPeach

NOVA COMPOSTADORA

L’Ajuntament de Pontós ens va donar una altra compostadora. Ara tenim dues compostadores, així fem millor la nostra matèria orgànica. Una descansa i l’altra hi anem abocant la materia orgànica i les fulles seques.

COM PODEM REUTILITZAR L’OLI?

L’Anna Carretero, la mare d’en Flavio de 2n, ens ha fet arribar una recepta per fer sabó amb oli usat.

Aquí us la deixem i esperem que us surti bé!

UN BERENAR SALUDABLE a P5

Hola!
Després d’haver fet els Tallers Internivells, els nens i nenes d’Ed. Infantil vam fer un berenar amb les fruites que ens van sobrar. Cada curs va fer a la seva aula uns pinxos boníssims. Els de P5 vam intentar menjar la magrana com els xinesos, alguns ho vam aconseguir. Bon profit!

TALLER D’APICULTURA

El 23 d’octubre de 2012 va venir un apicultor i ens va explicar la vida de les abelles i les seves curiositats. Va ser molt divertit! Al final vam tastar la mel i el pol.len.

TALLER D’OLI USAT

El mes de febrer de 2012 vam fer un taller d’oli. Vam aprendre que no s’ha de llençar l’oli per l’aiguera ni al vàter.
S’ha de reciclar!

ALLIBEREM UN ALIGOT

El mes de febrer de 2012, quan ens van visitar els agents rurals vam alliberar una aligot. Aquest aligot l’havien trobat ferit i ara ja estava recuperat.

FEM MENJADORES

El curs 2011-2012 hem fet menjadores pels ocells del pati. Esperem que vinguin a menjar.!

II TROBADA DE DELEGATS VERDS A PALAFRUGELL

El  3 de maig vam anar a la II Trobada de Delegats Verds a l’escola Torre Jonama de Palafrugell.
Vam fer un intercanvi d’experències, vam explicar el que feiem a la nostra escola verda i vam visitar l’escola amfitriona.

BÀSCARA CELEBRA QUE JA TÉ ESCOLA VERDA

El 15 d’abril de 2011, l’Escola Joan Reglà va celebrar que ja és una Escola Verda. L’alumnat de l’escola va animar la festa amb cançons, endevinalles, danses i teatre relacionats amb el medi ambient. “Desprès d’un recorregut de tres cursos, a la fi hem aconseguit aquest distintiu. Aquest esdeveniment és molt important per a la nostra escola, ja que ens permet fer ressò de la tasca de bones pràctiques ambientals que fem. A la nostra escola ja fa temps que es reciclen les deixalles; es recull la matèria orgànica i es posa a la compostadora; treballem l’hort i el jardí, i tenim un galliner amb una bassa.

ANEM A RECOLLIR EL DISTINTIU D’ESCOLA VERDA

L’escola Joan Reglà ja és escola verda. El passat 9 de novembre de 2010 es va anar a recollir el distintiu d’Escola Verda a Girona.