Chicago

LECTURA EN VEU ALTA

He fet una activitat de lectura en veu alta. M’he preparat un text d’un llibre marcant-me les pauses, paraules màgiques…
M’ha servit per saber en què he de millorar i per escoltar-me de cara al certamen de lectura en veu alta. A més a més, ha vingut la Rosa Mateu i ens ha dit que teníem de millorar. Ho puc utilitzar en algún altre concurs.

Independence Day

INDEPENDENCE DAY

VISITA FERRAN ALSINA

El dia 14 de desembre de 2015, a l’escola de Vimbodí ens va vindre a visitar un actor disfressat de Ferran Alsina. Va vindre en motiu de un concurs de un joc, que es diu: personatges en joc: Ferran Alsina. En aquest concurs, els de sisè hi vam participar, i vam guanyar, i el premi era aquest. En aquest joc hem aprés moltes coses, la industrialització, les màquines de vapor… Ha sigut molt divertit, però sobretot quan tots els nens i nenes de 5è i 6è fèiem de màquina,(menys el Joel i la Mar, que feien de carboner i obrer, respectivament.) Fèiem ocellets de papers, primer sols i desprès com una màquina, i a la màquina cadascú feia un pas, però a l’individual ho teníem que fer tots els passos sols. Quan ho fèiem sols hem aconseguit 37 ocellets de paper entre tots i quan hem fet la màquina n’hem fet 60, o sigui que entre tot n’hem fet 97 ocellets de paper i al final ens hem emportat alguns. Ha sigut molt divertit!!!!
Aquest es el Ferran Alsina:
ferran alsina
I aquest el seu joc:
http://www.personatgesenjoc.cat/ferranalsina/

USA

LES TRES TRUJES

Què has fet? He fet un conte per al concurs de l’escarritx. Tenia que ser un conte popular però que canvies una mica el conte i jo vaig triar els tres porquets i li vaig anomenar les tres truges.

Com ho has fet? Ho he fet millor amb la pressió de que només tenia 4 o 5 sessions per fer un conte ràpid i també ha sigut l’ambició per tornar a presentar-mi perquè fa 2 anys vaig guanyar i espero tornar a guanyar. També ha sigut molt xulo perquè no podia ser de més d’una pàgina d’ordinador i era una mica difícil perquè costava de cal-
cular si hi podia cabre a dins el full.

Per què t’ha servit? M’ha servit perquè la pròxima vegada que tingui que inventar-me un conte popular tindre una mica d’idea per com fer-ho.

Com ho faràs la pròxima vegada? Ho faré molt millor perquè com he dit la pròxima vegada ja sabre com fer-ho i tindré una idea.

Les tres trujes
Pseudònim: D.E
Grup C
Escola MD dels Torrents
Tutora: Montse Batiste
Vet aquí una vegada en una ciutat molt gran hi havia tres trujes. Cada dia les tres trujes portaven als seus fills al col•legi. Un dia mentre les trujes estaven a casa, va vindre una lloba. La lloba, quan les tres trujes van obrir la porta, va saltar cap a dins de casa. Una truja va anar a buscar l’escombra i va fer fora a la lloba de dins de casa a cops de pal.
Dos dies després la lloba va tornar. Va dir que tornava per demanar perdó, però les trujes no la van creure i la van fer fora d’allà. La lloba va decidir, que si no podia menjar-se a les trujes es menjaria als fills d’aquestes per venjar-se d’elles.
La lloba a la nit d’un dijous va segrestar al conductor de l’autobús flotant i al dia següent, ella, va conduir l’autobús. Va segrestar a tots els nens i, al davant la casa de les trujes hi va deixar una carta que hi deia que si volien salvar als nens, es tindrien que presentar a l’escola a les vuit de la nit. Hi van anar. Les trujes van fer uns dobles seus i els van deixar a la porta de l’escola, i elles es van amagar. La lloba els hi va fer una mossegada, i les trujes van marxar corrents, a dins hi havia verí! La lloba va caure i es va morir, i quan les trujes anaven caminant, van veure als seus fills al cotxe de la lloba! Van trencar les finestres i van portar amb l’autobús als altres nens a casa seva i es van emportar els seus a casa.
I tots van ser feliços!!!

Gràfica de barres

La Gemma i jo hem fet una gràfica sobre els resultats de les eleccions del 27s de Vimbodí i Poblet.
Ho hem fet primer buscant les dades i despres hem entrat en una pàgina que ens ha ensenyat la Montse i hem escrit les dades. Ens ha servit per quan tinguem que fer un treball de gràfics de mates ja sabrem que fer.
Ho farem molt millor perquè ja sabem fer servir aquesta eina.

create a graph

Entrevista a la Júlia Canela

-Quina ha estat la muntanya més alta que hagis escalat o intentat escalar?

“La muntanya de l’Aneto.”

-Quina va ser la primera muntanya que vas escalar?

“El Mont perdut.”

-Que és el que t’agrada més de l’alpinisme?

“La superació quan arribes a dalt el cim.”

-Quina és la muntanya que et fa més il·lusió d’escalar?

“Algun quatre mil i l’Aneto.”

-Quants anys tenies quan vas començar a escalar?

“Quinze anys.”

-Quan es tarda més o menys per a escalar una muntanya?

“Un mes de preparació i mantenir-se en bona forma física tot l’any.”

-Que li recomanaries a alguna persona que estigui començant a escalar?

“Començar per muntanyes fàcils i preparar molt bé el material i tindre en compte el clima els tres mil metres d’altitud.”

-Tens algun record de cada muntanya que has escalat?

“Cada cop que escalo el cim agafo una pedra.”

Aquesta fotografia es d’una escalada.

Digital image

The two tramps

També he fet un còmic amb el pixton, però no l’he sapigut baixar i el meu pare tampoc.

Poesia, Ompliré el mar de sol.

1-l&-39;estiu-de-dibuixos-animats-imatge-vectorial_34-53218

Ompliré el mar de sol
(M. Roser Algué)

Al matí, a trenc d’alba,
li donarà el bon dia,
i esmorzaran plegats
cargols i petxines…

Al migdia, enrojolat,
s’amagarà rere els núvols;
pensant que cal preservar,
la blancor de les sirenes.

Amb la llum del capvespre,
el pintarà de tots els colors
amb què es vesteix la calma;
serà una hora màgica…

I en la foscor de la nit,
el mar l’enyorarà,
mentre somnia emocions,
regals del sol, dia a dia…

L’HE TRADUIT A L’ANGLÈS:

Will fill the sea of ​​sun
( M. Roser Algué )

In the morning, at dawn ,
will give you the good,
and breakfast together
snails and shells …

At noon , blush ,
hidden behind the clouds ;
thinking that must be preserved ,
the whiteness of the sirens .

With the evening light ,
The paint of all colors
which wears calm ;
will be a magical time …

And in the dark of night ,
the sea miss them ,
while dreaming emotions
Gift of the sun every day …

QUÈ HE FET?
He traduït un poema de internet del català al anglès.

COM HO HE FET?
Traduïnt les paraules que no sabia en un diccionari i alguna al traductor.

QUE HE APRÈS?
He après el significat de algunes paraules que no sabia.

PER QUE M’HA SERVIT?
M’ha servit per apendre més anglès.