Us, our school, our village – Segell de qualitat per al cicle mitjà

usgranes.png

L’alumnat de 3r de primària del CEIP Ramon Macip – Dolors Granés ha aconseguit un altre segell de qualitat per a aquest centre amb el projecte Us,  our School, our village en un agermanament amb alumnat de 5è d’Itàlia. La professora Jessica Juarez ens resumeix el que han fet. Moltes felicitats!

Article escrit per la Jessica  Juarez del CEIP Ramón Macip Dolors Granés

“El principal objectiu del projecte és que l’alumnat prengui consciència d’ells mateixos i de l’ambient que els envolta (on viuen, aprenen i juguen) i comparteixin aquesta informació amb el país agermanat mitjançant el treball en grup. Per aconseguir això, els alumnes han de fer una descripció d’ells mateixos, de la seva escola i del seu poble utilitzant les eines TIC.

El projecte està dividit en 3 parts: US, OUR SCHOOL i OUR VILLAGE.

En “US” els alumnes escriuen una descripció d’ells mateixos explicant la seva aparença física i les seves aficions. També, realitzen un autoretrat amb un programa d’ordinador. A més, escannegen una foto seva actual. En el cas que no tinguin, fem  una amb la càmera digital del col·legi. El professor envia les fotos, els autoretrats i les descripcions al professor agermanat. Aquest dóna als seus alumnes la descripció i l’autoretrat del seu company agermanat, els quals hauran de trobar la seva foto. Al passadís del col·legi s’exhibeixen les descripcions, autoretrats i fotos de tots els alumnes amb els dels seus corresponents companys europeus.

En “OUR SCHOOL” s’elabora un PowerPoint sobre cada col·legi. Amb tot el grup classe es parla de les diferents parts del col·legi que s’haurien de fotografiar i decidim quina altra informació  s’hauria d’incloure en el PowerPoint (origen del col·legi…), i el professor les anota. Després, en grups reduïts van prenent les fotos de les diferents parts del col·legi. Una vegada realitzades les fotos, per parelles escullen les fotografies que volen comentar i escriuen els comentaris a la seva llengua materna, excepte les paraules que saben en anglès. El professor els ajuda a traduir la resta. Els alumnes introdueixen els comentaris en el PowerPoint elaborat pel professor amb les fotografies que ells han fet. Una vegada acabat, el professor l’envia al professor de l’altre país i el penja també en el TwinSpace. Els alumnes visionen junts en classe els 2 PowerPoint i comparen els dos col·legis.

En “OUR VILLAGE” s’elabora un PowerPoint sobre cada poble. Amb tot el grup classe es parla de les diferents parts del poble que s’haurien de fotografiar i el professor les anota. Les fotos es fan aprofitant una excursió que es realitza pel poble de l’àrea de Ciències Socials. També, de manera voluntària, se’ls demana als alumnes que durant el cap de setmana facin fotografies del poble i les enviïn al professor per e-mail. Si no tenen Internet, poden portar-les al col·legi en un CD o pen drive. D’altra banda, els llocs del poble que no s’hagin pogut fotografiar es busquen per Internet. Una vegada realitzades o trobades les fotos, per parelles escullen les fotografies que volen comentar i escriuen els comentaris a la seva llengua materna, excepte les paraules que saben en anglès. El professor els ajuda a traduir la resta. Aquesta vegada els alumnes participen una mica més en l’elaboració del PowerPoint. A més d’escriure els comentaris, decideixen el color de fons de les diapositives i el color i tipus de lletra. Una vegada acabat, el professor l’envia al professor de l’altre país i el penja també en el TwinSpace. Els alumnes visionan junts en classe els 2 PowerPoint i comparen els dos pobles.

A més es realitzen dues activitats que complementen el projecte: l’elaboració, per parelles, d’una sopa de lletres en la qual els alumnes agermanats han de trobar els noms dels alumnes de l’altre país (per conèixer i familiaritzar-se amb el nom dels seus companys europeus) i escriure una postal descrivint una mica el poble i desitjant-li al seu company europeu unes bones vacances d’estiu. Així, aprenen a escriure una postal (format, expressions per saludar i acomiadar-se…) i, el que els fa més il·lusió, reben un record tangible del seu company agermanat.”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *