Introducció

El primer cop que se’ns va plantejar quelcom relacionat amb una recerca va ser a quart d’ESO, amb el “projecte de recerca”. En un primer moment no el vam relacionar amb el Treball de Recerca que faríem posteriorment, però sabíem perfectament que ambdós estarien relacionats amb el món de les llengües i els idiomes.

Pel Projecte de Recerca sí que ens vam centrar en els idiomes en tota la seva magnitud, només cal dir que el vam fer sobre totes les llengües que es parlen a Barberà del Vallés! En canvi, pel Treball de Recerca, essent ja més madures, vam optar per escollir un tema adecuat a la nostra situació i que fos més flexible a l’hora de fer una recerca àmplia i extensa.

El moment en què vam decidir el tema del nostre treball, o si més no, en el que vam agafar una primera idea, va ser quan els companys que aleshores estaven a segon de batxillerat van fer les exposicions dels seus Treballs de Recerca . Dos dels tres treballs que vam veure estaven relacionats amb les clàssiques. El primer de tots tractava d’Hipàtia. Era una recerca molt treballada i completa. Aquesta ens va servir com a model a l’hora d’inspirar-nos. Ja teníem dues característiques que volíem pel nostre treball: la primera de totes que estigués relacionat amb les clàssiques i la segona que parlés de dones.

Però treballs que comprenguin aquestes dues característiques n’hi ha la tira! I nosaltres volíem un que ens motivés de veritat. Aleshores, rumiant i rumiant, vam veure la següent exposició, que tractava del mite de Prometeu. Aquesta també ens va inspirar. En escoltar el nom de Pandora va arribar a nosaltres la idea pel treball de recerca com una il·luminació: Pandora és qui desencadenà els mals a la Terra. Això ens va fer arribar a la possible conclusió de que la dona i la maldat sempre van de la mà.

Així doncs, tenint tots aquests conceptes clau al nostre cap per dur a terme un bon treball vam pensar quins punts podríem desenvolupar a la nostra recerca per relacionar el mal i la dona al llarg de la història. Òbviament, per començar a indagar sobre l’actualitat de les dones, havíem de conèixer primer els passos previs en la història. Així que havíem de decidir des de quin punt històric partiríem. En parlar del tema amb la nostra tutora i amb les idees que teníem al cap, vam decidir que ens atenyeríem en l’àmbit mitològic. A partir d’aquesta base mítica  faríem una recerca de la repressió de la dona que hi ha actualment i d’altres influències que ha comportat el fet en qüestió.

En la nostra primera reunió amb la tutora vam fer un índex i ens vam organitzar parcialment la feina. Durant l’estiu hauriém de llegir-nos els llibres que la Isabel ens havia proporcionat i hauríem d’agafar informació de la xarxa sense una pauta fixa. Posteriorment, ens va proposar una idea original: fer el treball de recerca en format bloc. Aquesta nova manera d’enfocar la visió del Treball de Recerca ens va semblar perfecte. Des del primer cop que ens ho va oferir vam acceptar sense pensar-nos-ho dos cops. El toc del format web donava encara més maduresa i visió cap al futur al nostre treball.

Debatint sobre el treball amb un amic durant l’estiu, aquest va recomanar-nos un llibre que potser ens seria útil per ampliar el nostre treball: les interessants diferències cerebrals entre homes i dones.

Passat l’estiu, en tornar de nou a la nostra vida d’estudiants, vam reunir-nos un altre cop amb la nostra tutora, alguns dels llibres que havíem llegit i alguna informació que vam recollir no ens servia per a res. Ara sí, ens vam posar més seriosament a fer el treball.  Durant aquest període vam obrir el bloc i ens vam trobar amb una sèrie de “problemets”: en general ens va costar una mica adquirir la dinàmica de la redacció i la manera de fer el treball, la qual cosa va succeir-nos igualment all bloc. També ens vam trobar amb petits dubtes durant el treball, però es van solucionar fàcilment. Això sí, el major problema que vam tenir va ser la nostra impossibilitat crònica per trobar textos bilingües que adjuntar al treball, la qual ens va deixar sense aquests.

Finalment, el darrer problema que vam trobar va ser el de la presentació, car el nostre treball no podia ser imprimit tal i com la resta de Treballs de Recerca, vam optar per fer una entrega diferent, innoravora i original, però alhora el·laborada. No volíem que ningú creiés que aquí hi havia favoritismes! Així que vam decidir emmagatzemar el nostre treball ple de mals en una capsa per tal que tot aquell que l’obrís s’identifiqués amb una de les més malvades.
…Esbrineu quina és?