What’s the matter?

In the English class we have been working on illnesses and we made a doctor’s coat. We learned a song and here you can listen to it.

A la classe d’anglès hem treballat algunes malalties i hem fet una bata de metge. També hem après una cançó que podeu veure aquí.

Ens preparem per Sant Jordi

Hola a tothom!

Aquests dies estem fent molts preparatius per la gran diada de Sant Jordi, que celebrarem dilluns. Fa dies que treballem en els rodolins i cal·ligrames que us ensenyarem la setmana que ve. I avui han vingut les escriptores dels llibres que vam rebre en el marc del pla lector: Gemma Armengol (1r) i Cinta Arasa (2n). Ens han explicat històries i ens han parlat de la seva feina com a escriptores.

També hem decorat amb poesies algunes escales i vidres de l’escola. Podeu veure totes les fotos aquí.

Us esperem dilluns a tots i totes per veure les danses que hem presentat i per descobrir els guanyadors del concurs literari!!

Poetes de 2n – La primavera

Els nens i nenes de 2n s’han après de memòria la poesia La Primavera de l’Eduard Morillo.

Aquí els teniu.

La primavera

Fuig d’aquí, hivern glaçat,

la primavera ha arribat.

Ens ha portat moltes flors

per omplir els camps de colors.

Brots als arbres han sortit que de verd els ha vestit.

Ha plogut sense fi

i ha sortit l’arc de Sant Martí.

Vine aquí, estiu calorós,

la primavera s’ha fos.

Museu de les Matemàtiques

Els dies 1 i 2 de març els nens i les nenes de 2n i de 1r hem anat al Museu de les Matemàtiques, a Cornellà de Llobregat. Allà hem fet moltes activitats i jocs relacionats amb la geometria. Hi havia una catifa que era un laberint de daus, , un trencaclosques gegant, vam jugar amb miralls i simetries, amb construccions gegants, una pilota formada amb pentàgons regulars, de figures geomètriques, etc.

Després de jugar i pensar tant, teníem gana i vam anar al Parc de Can Mercader a dinar.

2n a l’hort

Els nens i les nenes de 2n hem anat a l’hort de l’escola i hem plantat escaroles i coliflors.

Fem de pagesos

Aquesta setmana els nens i nenes de primer hem plantat escaroles a l’hort de l’escola. Cadascú de nosaltres ha fet un forat a terra i hi hem introduït el planter d’escarola. Ara les cuidarem molt bé per veure si d’aquí unes setmanes podem recollir la collita!

Kerity: La casa dels contes!

Els nens i les nenes de 1r hem treballat l’aprenentatge de la lectura. Durant unes sessions hem vist la pel·lícula Kerity: La casa dels contes! i hem estat reflexionant sobre la importància d’aprendre a llegir i a esforçar-nos en tot el procés per molts obstacles que ens trobem.

Us deixem el tràiler de la pel·lícula https://www.youtube.com/watch?v=iM0JRcc1dnE

La pel·lícula està disponible a la Biblioteca “Les voltes” de Sant Vicenç dels Horts.

Tots en pijama

Avui dimarts 6 de febrer els nens i nenes de 2n hem vingut a l’escola amb pijama. Teníem molta son, ens hem adormit i no hem tingut temps de canviar-nos……ÉS BROMA!! És una de les consignes que ens va donar ahir el rei carnestoltes!!

La veritat és que és molt còmode anar amb pijama i sabatilles per l’escola. Ho podríem fer més sovint!

Ssssshhhht! Que anem a la biblio!

Els nens i nenes de 1r hem anat dimecres 24 de gener a la biblioteca de Les Voltes per veure quants llibres, revistes, multimèdia, etc. hi ha per consultar. Ens han explicat una història i hem estat xafardejant contes. Ens han dit que podem agafar llibres i endur-nos-els a casa i tornar-los al cap d’uns dies. Quines ganes tenim de tornar-hi amb les nostres famílies!!

D’excursió al Cosmocaixa!

El passat dimarts 6 de febrer, els nens i les nenes de 1r vam anar d’excursió al Cosmocaixa.

Vam visitar el museu i vam aprendre conceptes científics tan interessants com la formació dels huracans i els tifons, el sistema planetari, els dinosaures, l’Antàrtida. Vam passejar pel Bosc Inundat i vam gaudir molt mirant els animals que hi viuen!

També, vam realitzar un taller. El taller portava per nom “Mengem en colors” i vam descobrir que els aliments, depenent del seu color, ens aporten unes vitamines o altres. També, ens vam convertir en científics i vam aprendre què són els col·lorants alimentaris i vam poder experimentar amb ells; sobretot amb el col·lorant natural de la col llombarda.

Tot i que l’excursió va ser passada per aigua, ens ho vam passar d’allò més bé!

Voleu veure-ho? https://photos.app.goo.gl/NtXer6VN7J9yMhIt2