La dita del mes

Ep famílies!

Avui a primer hem après la dita del mes:

De novembre enllà, agafa la manta i no la deixis anar.

Les dites ens ajuden a adquirir vocabulari i a aprendre sobre les estacions de l’any, festivitats i el temps atmosfèric.

Els mesos anteriors també les n’hem treballat.

Setembre fruiter, alegre i fester.

Quan l’octubre ja és finit, mor la mosca i el mosquit.

Hem fet most!

Aquest matí, els nens i les nenes del cicle inicial hem fet la nostra recepta de la tardor: Postres de Músic. Hem treballat la recepta escrita i després hem fet el most. Ens ho hem passat molt bé aixafant els grans de raïm amb la mà de morter.

També hem tastat el most amb els fruits secs i ens ha agradat molt. Estava boníssim! Aquesta tarda potser repetirem i tastarem altres receptes dels nostres companys de la resta de cursos.

Si voleu veure les fotos, podeu clicar aquí.

Els de 2n ja hem escollit nom per les classes!

Les classes de 2n ja tenim nom: Mickey Mouse i Tom i Jerry.

Els dos grups han escollit dibuixos animats d’allò més divertits! Aviat començarem a treballar sobre les seves pel·lícules.

Ja tenim nom de les classes de 1r

Hola famílies!

Després de pensar moltes pel·lícules de cinema, hem escollit la que serà la de la nostra classe. A 1r A hem escollit la del Ratolí Pérez, i a 1r B serem el Nemo i la Dory. Ara començarem a treballar els nostres personatges i pel·lícules.

També cada setmana, un nen o nena de cada classe s’emportarà una maleta o bossa amb els contes i peluixos de les pelis. Són aquestes.

Ja som a primer!

Ja ha passat l’estiu i hem començat l’escola. I… ja anem a primer!! Mireu com són les nostres classes, quantes coses hem fet i què bé ens ho hem passat!

Ja tornem a ser aquí!!

Resultado de imagen de tornada a l'escola

What’s the matter?

In the English class we have been working on illnesses and we made a doctor’s coat. We learned a song and here you can listen to it.

A la classe d’anglès hem treballat algunes malalties i hem fet una bata de metge. També hem après una cançó que podeu veure aquí.

Ens preparem per Sant Jordi

Hola a tothom!

Aquests dies estem fent molts preparatius per la gran diada de Sant Jordi, que celebrarem dilluns. Fa dies que treballem en els rodolins i cal·ligrames que us ensenyarem la setmana que ve. I avui han vingut les escriptores dels llibres que vam rebre en el marc del pla lector: Gemma Armengol (1r) i Cinta Arasa (2n). Ens han explicat històries i ens han parlat de la seva feina com a escriptores.

També hem decorat amb poesies algunes escales i vidres de l’escola. Podeu veure totes les fotos aquí.

Us esperem dilluns a tots i totes per veure les danses que hem presentat i per descobrir els guanyadors del concurs literari!!

Poetes de 2n – La primavera

Els nens i nenes de 2n s’han après de memòria la poesia La Primavera de l’Eduard Morillo.

Aquí els teniu.

La primavera

Fuig d’aquí, hivern glaçat,

la primavera ha arribat.

Ens ha portat moltes flors

per omplir els camps de colors.

Brots als arbres han sortit que de verd els ha vestit.

Ha plogut sense fi

i ha sortit l’arc de Sant Martí.

Vine aquí, estiu calorós,

la primavera s’ha fos.

Museu de les Matemàtiques

Els dies 1 i 2 de març els nens i les nenes de 2n i de 1r hem anat al Museu de les Matemàtiques, a Cornellà de Llobregat. Allà hem fet moltes activitats i jocs relacionats amb la geometria. Hi havia una catifa que era un laberint de daus, , un trencaclosques gegant, vam jugar amb miralls i simetries, amb construccions gegants, una pilota formada amb pentàgons regulars, de figures geomètriques, etc.

Després de jugar i pensar tant, teníem gana i vam anar al Parc de Can Mercader a dinar.