Clean Up al Bosc de Sant Quirze

Els nens i nenes de segon hem anat a netejar el bosc de Sant Quirze del Vallès dins de la campanya Clean Up de neteja d’espais naturals d’Europa que es feia la segona setmana de maig. Ens han acompanyat els monitors de Sant Quirze Natura, l’ajuntament ens ha facilitat l’equipament i la pastisseria Art Bo ens va convidar a esmorzar. Cliqueu per veure les fotos

porta entrepans

Dins de la Festa dels 25 anys vam rebre la Distinció d’Escola Verda , unint  les dues coses l’escola ha regalat a tots els alumnes i també al menjador (pels Pic-nics de les excursions) , un porta entrepans. D’aquesta manera  REDUÏM  els embolcalls, no caldrà posar paper de plata ni plàstics als entrepans i ajudem a la sostenibilitat. Recomanem que els hi poseu el nom…porta bocata

FRUITA A L’ESCOLA

Aquest curs els alumnes de PRIMÀRIA participem en el programa de la Generalitat de FRUITA A L’ESCOLA.

Un cop al mes aproximadament us avisarem de les fruites que repartirem durant aquella setmana. Els nens i nenes se la poden menjar per esmorzar o emportar-se-la per berenar, com ells desitgin. La poden afegir a l’esmozar de casa o per completar-lo, segons les preferències.(tingueu-ho en compte)

Els petits d’E. Infantil segueixen amb el dilluns portant la fruita preparada de casfruitaa en carmanyola.Les altres setmanes del mes, els grans poden seguir també fent-ho.Avui ens ha arribat ja la primera remesa de  fruita de manera que demà comencem :

DIJOUS DIA 17 DE NOVEMBRE REPARTIREM RAÏM

DIVENDRES 18 DE NOVEMBRE PERES

DILLUNS 21 DE NOVEMBRE MANDARINES

DIMARTS 22 DE NOVEMBRE POMES

us anirem avisant cada vegada que arribi a fi que ho tingueu present per esmorzars i berenars.

La Campanya intenta anar introduint la fruita entre els nens i nens de manera progresiva.

2-fruita

5 OCTUBRE DIA D’ANAR A PEU A L’ESCOLA

El dia 5 d’octubre se celebra el Dia Mundial d’Anar a Peu a l’escola que persegueix incentivar que els infants i joves puguin arribar a l’escola d’una manera segura i sostenible i disminuir l’ús del vehicle privat. D’aquesta manera poder augmentar l’activitat física, contribuir a la millorar la qualitat de l’aire i ajudar a prevenir accidents de trànsit. En aquesta línia hi ha propostes i accions que s’estan realitzant des de les escoles per tal d’assolir aquests objectius. Un dels exemples, són els camins escolars que consisteixen en marcar i senyalitzar itineraris segurs per escolars.

Animeu al vostre alumnat i a les famílies a venir aquest dia a peu a l’escola, potser podeu crear el bus a peu i veure com funciona. Us deixem un seguit de recursos que us poden ajudar en aquest sentit:

• TRAZEO: eina TIC formada per una plataforma web + una aplicació mòbil gratuïta que permet dissenyar, traçar i fer el seguiment del camí escolar.
  • “Programa proposta didàctica camí escolar, camí segur”. Programa que recull una proposta didàctica per cadascun dels cicles d’Educació Primària, per tal de dinamitzar el Projecte camí escolar, camí segur.
  • Web de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya amb un recull de recursos molt bons. AQUÍ