Emprenedoria a cinquè

Durant aquest curs els alumnes de cinquè portem a terme el projecte d’emprenedoria a l’escola, anomenat CuEmE.

Cultura emprenedora a l’escola (CUEME) és un programa de la Diputació de Barcelona que consisteix en difondre la cultura emprenedora entre els alumnes de primària, el qual es treballa des de diferents matèries escolars de forma tranversal, permetent als alumnes adquirir competències i valors bàsics com el treball en equip, l’expressió oral o la iniciativa en la presa de decisions.

Durant el curs escolar, els alumnes creen i gestionen la seva cooperativa, havent de passar per diferents fases: constitució de la cooperativa (s’estableix una Junta Directiva, s’escull un nom, es marquen uns estatuts, etc.), fabricació d’un producte, i finalment, venda d’aquest producte en un mercat local.

Durant un curs escolar, l’alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar amb el recolzament de la comunitat educativa, l’administració i altres agents socials de la seva localitat.

En aquest projecte hi participem 16 escoles de la nostra comarca.

Les cooperatives de la nostra escola ja estan en marxa i ens diem: Wait and buy (5è A) , Compra i somriu (5è B).

Més endavant ja us anirem informant de com avança el projecte!