WAIT AND BUY I TALLER COLOMA

Aquest matí, els tresorers de la Cooperativa Wait and Buy han fet l’entrega del 10% dels beneficis que van obtenir en el mercat de Cooperatives al Taller Coloma.

Aquí podeu veure la foto de quan  hem fet l’entrega!! Moltes gràcies als nois i noies del Taller Coloma pel detall!

Les cooperatives de l’escola a la Televisió del Berguedà

Avui ens ha visitat Televisió del Berguedà per fer un reportatge del treball que hem estat fent les cooperatives de l’escola durant aquest curs.

Us deixem el vídeo perquè pugueu veure totes les coses que hem après.

Si us hi fixeu bé, podreu veure els productes que hem fabricat i que el dissabte vendrem al Mercat de Cooperatives que es farà al Passeig de la Indústria!

FINS DISSABTE!!

Excursió Muntanya de Sal i Castell de Cardona

Ahir vam anar d’excursió a Cardona.

Primer vam fer un taller amb 5 experiments per conèixer millor els minerals que hi ha a la muntanya de sal. Després vam entrar dins la muntanya on vam poder aprendre moltes coses sobre la mina de Cardona.

Després de dinar vam anar a veure el Castell de Cardona.

Aquí us deixem les fotos! Ens ho vam passar molt bé!! 🙂

Emprenedoria a cinquè

Durant aquest curs els alumnes de cinquè portem a terme el projecte d’emprenedoria a l’escola, anomenat CuEmE.

Cultura emprenedora a l’escola (CUEME) és un programa de la Diputació de Barcelona que consisteix en difondre la cultura emprenedora entre els alumnes de primària, el qual es treballa des de diferents matèries escolars de forma tranversal, permetent als alumnes adquirir competències i valors bàsics com el treball en equip, l’expressió oral o la iniciativa en la presa de decisions.

Durant el curs escolar, els alumnes creen i gestionen la seva cooperativa, havent de passar per diferents fases: constitució de la cooperativa (s’estableix una Junta Directiva, s’escull un nom, es marquen uns estatuts, etc.), fabricació d’un producte, i finalment, venda d’aquest producte en un mercat local.

Durant un curs escolar, l’alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar amb el recolzament de la comunitat educativa, l’administració i altres agents socials de la seva localitat.

En aquest projecte hi participem 16 escoles de la nostra comarca.

Les cooperatives de la nostra escola ja estan en marxa i ens diem: Wait and buy (5è A) , Compra i somriu (5è B).

Més endavant ja us anirem informant de com avança el projecte!

TALLER DE PREHISTÒRIA

Des de l’inici de curs que a l’àrea de medi hem estat treballant la prehistòria. Per aquest motiu, dimarts, vam fer un taller on vam poder veure l’evolució de l’ésser humà, com vivien i com feien foc. Nosaltres ho vam provar però no ens en va ensortir del tot!!

Aquí podeu veure les fotos!!! Aquí en teniu algunes més!