Centenari Joana Raspall a l’Escola Sant Jaume

L’Escola Sant Jaume de Sant Jaume d’Enveja ha commemorat el centenari de l’escriptora Joana Raspall. Les activitats principals les hem fet coincidir amb la Diada de Sant Jordi i hi han implicat a l’alumnat de tota l’escola.

El més menuts han treballat el poema Bombolles. L’han après, l’han recitat i l’han plasmat en un mural on exposen la lliure interpretació del poema mitjançant les bombolles. L’activitat s’ha conclòs al patí amb un festival de bombolles de sabó.

Fem bombolles al pati

Vídeo alumnat P4 recitant Bombolles
Mural elaborat per l’alumnat d’Educació Infantil. Pome Bombolles de Joana Raspall

L’alumnat de Cicle Inicial han treballat els poemes La rosa  i La classe, a primer, i L’estany i Núvols, a segon. S’han après, han recitat i han elaborat uns murals sobre cadascun d’aquests poemes.

Mural elaborat per l’alumnat de 1r. Poema La rosa de Joana Raspall

Mural elaborat per l’alumnat de 1r. Poema La classe de Joana Raspall

Mural elaborat per l’alumnat de 2n. Poema L’estany de Joana Raspall

Mural elaborat per l’alumnat de 2n. Poema Núvols de Joana Raspall

L’alumnat de Cicle Mitjà ha treballat la biografia de Joana Raspall. La seva tasca s’ha centrat en l’elaboració d’una auca que narra la vida i l’obra de l’escriptora.

Alumnat de Cicle Mitjà treballant la biografia i una selecció de poemes de Joana Raspall

Els alumnes i les alumnes de cicle superior han treballat a l’aula els sentiments i emocions que es copsen en la poesia de Joana Raspall a partir del dossier d’activitats difós des de l’ xtec. També van realitzar a la biblioteca una presentació de la vida de Joana Raspall a partir de l’auca (recurs xtec) i un recital de poesia amb una selecció adaptada a les diferents edats.

2 thoughts on “Centenari Joana Raspall a l’Escola Sant Jaume

1. Pingback: Centenari Joana Raspall a l’Escola Sant J...

2. Pingback: Blogs i webs de les biblioteques escolars » Biblioteca