Tercera sessió d’experiments

La tercera sessió d’experiments l’hem dedicat a observar:

– D’on surt la clorofil·la
– Com s’alimenten les plantes
– Com es dur a terme el procés d’absorció
– Què passa quan s’evapora l’aigua amb sal?
– La sal és un dels elements que ajuda a conservar els aliments?

Vam aprendre moltíssim i vam fer uns experiments molt interessants!!!!

Segona sessió d’experiments

El dimecres vam realitzar la segona sessió d’experiments. Aquesta vegada vam treballar els àcids. El vinagre i la llimona.

Us donem un consell que vam aprendre ahir: “Experiment compartit, èxit garantit!”

Projecte: Els ocells

Tornem a emprendre el projecte dels ocells.

La idea principal del projecte és atreure els ocells per poder-los observar, estudiar i diferenciar-los, per així poder tenir un coneixement més ampli del nostre entorn.

Per aquest motiu, els més petits de l’escola, la classe dels dinosaures, hem observat i manipulat els diferents aliments i hem sortit a penjar tres menjadores diferents que restaran al mateix lloc durant tot el curs.

Cada menjadora conté un aliment diferent i fa que hi vagin ocells diferents.

També tenim penjat caixes niu perquè les aprofitin per fer els seus nius i poder observar-los.

Exposició Torre de la Vila

Aquest curs escolar donem continuïtat al projecte “Coneixem el municipi” que vam començar l’any passat.

L’Albert ha vingut a fer-nos una exposició sobre la Torre de la Vila als alumnes de primària de l’escola.

Hem après que Sant Climent era l’església parroquial de l’Antiga Vila Nargone indret conegut avui com les Viles. Nargó està format per set municipis: Nargó, Montanissell, Gavarra, Sallent, Les Masies, Valldarques i Els Prats. Tots tenen una església romànica amb un absis orientat cap a l’est, l’explicació és que això permetia que el primer raig de sol del dia entrés a l’església. L’entrada estava orientada cap a l’oest perquè quan la gent sortia de missa veia la posta de sol i al veure un cel rogenc per ells simbolitzava l’infern.
A Valldarques hi ha la torre de la Vila o torre dels moros i l’anomenaven així perquè és una torre molt antiga que pertanyia al castell de Valldarques.
La van construir al segle XI – XII.
El poble de Valldarques està format per la paraula “Vall” espai que queda entre muntanyes i “d’Arques” que vol dir que hi havia monuments megalítics (dòlmens…)

Després, cada classe ha treballat el municipi!

Des d’aquí volem donar les gràcies a l’Albert Aubet per tot el que ens ha explicat, ha sigut molt interessant!!!

Primera sessió d’experiments

Tots els alumnes de l’escola celebrem la setmana de la ciència. Dedicarem dos sessions a fer diferents experiments.

El dimecres passat vam realitzar els següents experiments:

– La imantació
– La llet màgica
– La columna de líquids
– Fem desaparèixer el color
– Xinxetes que suren

Esmorzar de la tardor

Els alumnes de la classe dels galls fers vam fer un esmorzar amb aliments de la tardor: fruits secs i fruits carnosos.

Vam aprofitar aquest esmorzar per treballar el sentit del gust i del tacte.

Vam acabar amb la panxa ben plena i també vam aprendre moltes coses noves!!!

Un espantaocells i un hivernacle pel nostre hort

Aquestes últimes sessions d’hort les estem dedicant a pensar entre tots com podem elaborar un espantaocells i un hivernacle per poder fer el nostre propi planter.

De moment tenim moltes idees, ja us anirem explicant com acaba la cosa!!

Els follets de la tardor

La classe dels galls fers ens hem transformat en follets de la tardor.
Som uns personatges menuts i molt simpàtics i som els encarregats de portar la tardor al bosc!!!

I Trobada de Zer – Celebrem la castanyada

El passat dimarts, de bon matí, vam pujar a l’autocar per anar a l’escola d’Organyà.

Vam passar tot el matí fent activitats i compartint el temps amb tots els alumnes de la ZER.

Després de dinar vam ballar les danses que portàvem assajant durant tot el trimestre i vam menjar castanyes que ens van preparar l’AMPA d’Organyà.

Ens ho vam passar molt bé!!!!