Trobada de ZER – Carnaval

El divendres tots els alumnes de la ZER ens vam trobar a Coll de Nargó per celebrar el Carnaval.

Enguany la temàtica era “Carnavals típics de Catalunya”:
– Els alumnes de primer i segon cicle d’Infantil anaven disfressats del carnaval de Solsona; del mocós, la geganteta i el gegant boig.
– Els alumnes de Cicle Inicial anaven disfressats del Ranxo de Ponts; de cuiners.
– Els alumnes de Cicle Mitjà anaven disfressats del carnaval de Sitges; de Reis i de Reines.
– Els alumnes de Cicle Superior del carnaval de Vilanova i la Geltrú: de caramels.

Durant el matí vam preparar tots la disfressa, i a la tarda a les 15h vam començar la rua de Carnaval pel poble. Quan vam arribar a l’escola, l’AMPA de l’escola Sant Climent ens havia preparat un berenar d’allò més bo!!

Vam passar un dia molt divertit i entretingut!!

Carnaval 2018-Trobada ZER

Projecte: Piano Scratch i makey makey

En aquest segon trimestre, amb els alumnes de CM i CS hem introduït el treball de programació amb Scratch. A partir de fitxes i plantejament de reptes estem aprenent les diferents ordres i possibilitats a partir d’aquest llenguatge.

Avui hem fet un pas més: hem introduït el Makey Makey que ens obra a tot un nou món de possibilitats creatives.

La Berta, una de les companyes de CS, ens ha explicat el funcionament d’un piano programat amb Scrath i controlat amb el Makey Makey. Ho ha fet a la resta de companys de la classe, que en un futur hauran de construir el seu propi instrument, el seu propi programa i finalment explicar el funcionament als companys de CM, que posteriorment hauran de fer el mateix amb els de CI.

Aquest és un petit projecte interdisciplinari que involucra les àrees dels àmbits lingüístic, matemàtic, coneixement del medi i artístic, i que a partir de l’ús de les TAC aconseguim que els alumnes s’introdueixin en els pensaments lògics i computacional i que desenvolupin la creativitat i el treball competencial i en equip.

mackey makey i scratch

Celebrem el dia de la Pau

Avui dimarts 30 de gener és el dia mundial de la Pau.

Per celebrar aquest dia, hem construït entre tots el mur de la PAU. Cadascú de nosaltres hem pintat un maó i hi hem escrit una paraula bonica.

Hem aprés que amb paraules boniques som capaços de fer caure qualsevol mur que existeixi, que la PAU és un camí que hem de construir entre tots.

També hem cantat la cançó el “Swing de la Pau”, la lletra és molt bonica i us animem a que l’escolteu!!!

El dia de la Pau

Anem a la neu!!

Tots els alumnes de l’escola, el dilluns 29 de gener, vam anar d’excursió a Sant Joan de l’Erm.

Les classes dels galls fers, dels raiers i de la torre de la vila vam esquiar durant 3 hores amb els monitors.

La classe dels dinosaures vam fer descoberta de l’entorn i vam esquiar!

I els més petits de l’escola, la classe dels dinosaures, vam jugar amb la neu, vam fer un ninot i vam baixar amb trineu!!!

Ens ho vam passar molt i molt bé!!!

Excursió a la neu

Despedim a la Núria i a l’Anna

L’Anna i la Núria són dues futures mestres,estudiants del grau de mestre, que han estat compartint temps amb nosaltres, ens han ajudat i ens han ensenyat moltes coses durant aquests últims mesos.

Ens ha agradat molt compartir aprenentatges i tot aquest temps amb vosaltres, us trobarem molt a faltar i us desitgem que tot us vagi molt bé.

Us esperarem sempre amb els braços ben oberts!!!!

Despedida Anna i Núria