CARNAVAL 2016

Benvolguts nens i nenes, pares i mares, mestres i senyoretes!

Com cada any ja he arribat! Ja sóc aquí! El rei Carnestoltes, el rei dels pocasoltes!! Per passar-ho bé i riure pels descosits, aquestes consignes haureu de seguir!!

Aquest any us demano que recordem alguns oficis que tots bé coneixem. Ja sigui una peça de roba o complement farem veure que som el següent:

* Dilluns: Pagés o pagesa

* Dimarts: Pintor o pintora

* Dimecres: Cuiner o cuinera

* Dijous: Metge o metgesa

* Divendres: Mecànic o mecànica

I jo, ara quan us vegi … A riure i a vigilar! Perquè aquell o aquella que les consignes no complirà … 50 voltes al pati haurà de donar!

TREBALLEM L’OLIVERA (E. INFANTIL)

Els alumnes de la classe de les foques estan aprenent moltes coses de l’olivera a través del treball per projecte. Han cuidat de l’olivera del pati, han collit les olives i han anat a la cooperativa del poble amb tota l’escola per poder veure el procés de fer l’oli.

Aquí teniu un tastet del treball que estem fent …

– L’OLIVERA DEL NOSTRE PATI

– COLLIM OLIVES

– VISITEM LA COOPERATIVA DE VINAIXA

Publicat dins de Descoberta de l'entorn, Educació Infantil, General | Deixa un comentari

MERCAT DESEMBRE COVINMA

El dijous 17 de desembre els socis i sòcies de la cooperativa de COOVINMA van vendre els productes que van fer ells mateixos durant unes setmanes a la parada del mercat del poble.

Les vendes van ser molt bones i tots hem estat molt contents dels beneficis obtinguts.

Publicat dins de General, Projecte EME | Deixa un comentari

BON INICI DE CURS A TOTHOM!!!

Iniciem un nou curs ple de desitjos, aprenentatges, vivències, rialles,… BON COMENÇAMENT A TOTS I A TOTES!!!

fotogrup

Publicat dins de General, L'escola informa | Deixa un comentari

El dia de la Pau

El dia 30 de gener vam celebrar el dia de la pau a l’escola. Els alumnes d’educació infantil ens van cantar una cançó sobre la pau mentre onejaven les banderes que havien decorat ells mateixos. Després alguns alumnes de primària van llegir uns poemes que parlaven sobre la pau i la no-violència. I per acabar, vam penjar el colom de la pau decorat amb les mans pintades pels alumnes de tota l’escola i ens vam fer una foto.

Publicat dins de Cicle Inicial, Cicle Mitjà, Cicle Superior, Educació Infantil, General | Deixa un comentari

Bon Nadal!!!

Com cada curs, el primer trimestre finalitza amb el festival de Nadal que preparem alumnes, mestres i famílies amb molta il·lusió. Com ja és tradició els alumnes de l’escola ens reciten poemes, canten cançons, toquen instruments… i fins i tot, aquest curs han representat un petit musical!! Hem passat una estona molt divertida i entranyable. Posteriorment els alumnes, per cicles, han fet cagar el tió. I hem finalitzat la festa amb un pica pica de torrons, neules i polvorons que ens encamina a l’inici de les vacances de Nadal.

Publicat dins de Festes, General | Deixa un comentari

Activitats de l’Hort-1r Trimestre

Com cada curs els alumnes de l’escola participen en diferents activitats de l’hort escolar. Aquestes activitats es realitzen per grups, normalment a nivell de cicle i consisteixen en experimentar tot el procés de creixement d’una planta, des de la sembra de la llavor fins a la recollida del fruit.

Sortida a Cardona

Dimecres 26 de Novembre, els nens de la ZER vam anar al castell i a les muntanyes de sal de Cardona. Primer vam anar al castell on no vam poder veure molta cosa perquè plovia. Primer que tot vam esmorzar i després ens van fer l’explicació històrica del castell.
Seguidament vam anar a l’església, on uns quants de nosaltres van representar un teatre de com es va construir el castell. Quan vam acabar vam anar a les muntanyes de sal, tots però, pujats al remolc del cotxe on tothom estava dret. Allà ens vam explicar com es va formar la muntanya i ens van fer una visita guiada per dintre la mateixa.
No la vam poder veure tota perquè un part estava inundada, però vam fer el que vam poder!
Al final vam veure una pel•lícula de com treballaven els miners antigament i de com treien la sal de totes aquelles muntanyes. En acabar, vam agafar l’autocar i vam tornar cap a Vinaixa.

Publicat dins de Cicle Mitjà, Cicle Superior, General, Sortides | Deixa un comentari

Cicle de conferències

Com cada curs, els alumnes de P4 fins a 6è es preparen una conferència amb la família sobre un tema triat per ells. S’estableix un calendari de conferències i cada setmana se’n realitzen dues o tres. L’objectiu principal d’aquest treball és que els alumnes perdin la por a expressar-se en públic i agafin confiança en ells mateixos a l’hora d’expressar-se. Per aquest motiu és fonamental que el tema sorgeixi del interés del propi nen o nena i que s’elegeixi un tema que el motivi.

La Castanyada

El temps de les castanyes ja arribat i els alumnes de la nostra escola es preparen per celebrar aquest festa popular. Divendres pel matí tots els alumnes i mestres ens vam reunir a l’entrada de l’escola i ens vam disfressar de hallowen i vam fer fotos. Després del pati ens vam reunior a la classe de cicle inicial per elaborar els panellets. La senyoreta Pilar ens va fer de chef i anava explicant tots els passos per elaborar-los. I entre tots els vam fer i ens van quedar boníssims. Per la tarda vam fer unes estacions de jocs tradicionals i després vam fer recital de poemes, vam ballar danses i vam menjar els panellets i les castanyes acompanyats de les famílies. Hem d’agrair la col·laboració de l’AMPA per courens els panellets i fer-nos les castanyes i moniatos.

Publicat dins de Festes, General | Deixa un comentari