Jornada Esportiva Urgell

Aquest dimarts els alumnes de 6è hem assistit a la jornada esportiva que es realitza cada any al Parc de Sant Eloi a Tàrrega.

Els alumnes dels diferents instituts ens han preparat moltes activitats divertidíssimes!!

Us deixem algunes fotos!

Visita Institut Manuel de Pedrolo

Avui els alumnes de 6è hem visitat l’institut.
Alguns professors i exalumnes de l’Escola Santa Creu ens han fet una gimcana per conèixer les diferents instal·lacions i el funcionament del dia a dia a l’institut.
Ens han explicat com fer la motxilla en anglès, ens han ensenyat uns quants experiments al laboratori i a l’aula de tecnologia, hem assistit a una classe de francès,… i moltes altres coses!

TALLER DE MÚSICA MODERNA

Divendres 17 de febrer al matí, els alumnes de 5è van fer un taller de música moderna dins el programa de suport a l’educació del Consell Comarcal. Mireu el què ens expliquen…

Primer de tot, els músics es van presentar i després ens van explicar la història de la música moderna i el què significava per a ells.

Tot seguit, ens van fer algunes preguntes i després, ens van continuar explicant altres aspectes de la música moderna, com compositors, tipus de cançons,…

A continuació, van tocar cançons modernes que ens van agradar molt ja que no estem acostumats a aquest tipus de cançons.

Un dels instruments que ens va impactar pel seu tamany va ser el contrabaix. També vam poder escoltar el saxofon.

I per acabar, ens van tocar la cançó All of me. Va ser un moment de molt ritme i molt divertit!!

Els i les alumnes de 5è

VISITA A L’AJUNTAMENT D’ANGLESOLA

El dia 10 de Març els alumnes de segon vam anar a l’Ajuntament d’Anglesola.

La senyora alcaldessa va ser molt amable, ens va fer una visita guiada i va contestar  totes les nostres preguntes. Fins i tot vam poder veure la presó!

Vam aprendre moltes coses del seu funcionament i també vam conèixer a totes les persones que hi treballen.

Més fotos

Colònies d’anglès a La Granja

Dimarts dia 7 de març de 2017

A les 8:30h del matí ens acomiadàvem de les famílies i començàvem el trajecte en autocar. Vam trobar retencions a la carretera però sobre les 11h del matí arribàvem a La Granja, la casa de colònies de Santa Maria de Palautordera on estarem durant quatre dies.

Ens van rebre les nostres monitores, l’Aina i la Laura, i ens van presentar el Sergi i la Sílvia, els seus ajudants. Tot seguit vam esmorzar, vam jugar un bona estona en un dels camps i després vam anar a la caseta de les habitacions a desfer les maletes i organitzar-nos les coses.

Per dinar vam menjar macarrons, pollastre amb patates i poma. En cada àpat tres o quatre alumnes són els encarregats de repartir al principi i de recollir i netejar les taules quan acabem.

Era l’aniversari de la Marta Rios i després dels postres va bufar una espelma i li vam cantar la cançó per desitjar-li un bon aniversari. A més, va tenir dues sorpreses més, una postal de la seva família i una de les mestres de l’escola.

A la tarda vam començar el nostre viatge pel món. Ens van donar un passaport i ens van explicar la temàtica de les colònies. A més de parlar en anglès i fer activitats molt variades relacionades amb diferents països, treballaríem la cohesió de grup i l’educació emocional.

Vam fer dos grups i durant la tarda vam viatjar a la Xina (pont xinès) i a Perú (circuït de xarxes, tirolines i diferents entrebancs, que calia superar amb una vena als ulls i l’ajuda d’un company).

A les 19h ens vam dutxar i relaxar una mica i a les 20h era hora de sopar. Vam menjar sopa, truita de patates amb amanida i iogurt.

Més tard, a les 21h preparats amb les jaquetes i les llanternes, vam començar una excursió nocturna pel bosc (trekking). Vam superar les pors de la foscor i vam gaudir del silenci de la nit sota la llum de la lluna. Vam fer un moment de relax asseguts al mig del bosc.

A les 22:30h era hora de posar-se els pijames i preparar-nos per anar a dormir, tot i que ens va costar força aclucar l’ull perquè estavem emocionats i molt actius.

Dimecres dia 8 de març de 2017

Encara amb l’emoció del principi de les colònies ens vam aixecar molt aviat, abans de l’hora prevista. L’esmorzar era a les 9:15h, així que ens vam vestir i pentinar i vam sortir una estona a un dels prats a jugar.

A les 10h, després d’esmorzar, van venir les monitores i vam passar el matí viatjant cap a Tanzània i el Nepal. Al primer destí vam construir cabanyes i al segon vam posar-nos l’arnès i vam pujar per un rocòdrom fins a tocar la campaneta del cim. No era obligatori pujar-hi, però ens vam animar els uns als altres i quasi tots ho vam intentar amb èxit.

A les 13h vam dinar llenties, llonganissa amb amanida i pera. La majoria vam voler repetir, ja que el menjar està molt bo.

Després de dinar vam tenir una estona d’esbarjo i a les 15h vam viatjar a Itàlia. Vam fer una pizza personalitzada per cadascú. La granja escola on estem és enorme i vam poder estar una bona estona jugant per un dels prats mentre berenàvem. Tot seguit vam visitar els animals de la granja i els vam donar menjar.

A les 19h era el moment d’anar a dutxar-se i descansar una mica. I més tard vam sopar verdura, barretes de peix amb patates, la minipizza que havíem fet al migdia i un petitsuís.

A les 21h van tornar les monitores i vam anar a fer jocs de nit per un dels prats del costat de la casa de colònies.

Havia arribat l’hora d’anar a dormir. Com que estàvem una mica més cansats que el dia anterior no ens va costar tant fer silenci.

Dijous dia 9 de març de 2017

El dijous ja no vam ser tan puntuals en despertar-nos i vam deixar dormir una mica més a les teachers. Després de vestir-nos i arreglar-nos ens vam reunir al pati de davant de la nostra caseta i vam fer una sessió matutina d’estiraments per activar el cos abans d’anar a esmorzar.

Quan van venir a buscar-nos les monitores vam anar a fer tir amb arc i a pintar-nos la cara com els indis americans. Més tard vam viatjar a Texas per fer una classe d’equitació mentre uns quants jugaven a la pistade bàsquet. Feia un matí de sol esplèndid!

A la una vam anar a dinar, espaguetis i pollastre al forn. I després vam tenir una estona de temps lliure.

Tot seguit vam caminar cap al bosc i ens vam asseure al mig d’un prat a fer “Dreamcachers” (atrapa somnis) i mandales amb llana i pals, viatjant així cap a Centre Amèrica.

Al llarg de la tarda i durant l’hora de berenar van sorgir alguns conflictes i és per això que, entre les monitores i les mestres, van decidir que faríem una sessió d’educació emocional tots asseguts en rotllana, per tal de parlar dels problemes i sentiments de cadascú i intentar sol·lucionar-ho. Va anar força bé parlar les coses i expressar les nostres emocions, i vam acabar tots abraçant-nos i contents de poder continuar gaudint de les colònies.

Ales 20h vam sopar un combinat d’embotits i formatge i croquetes. I després vam acabar de preparar-nos per la disco.

En aquest enllaç podeu veure les fotos

Jubilació Ramona

Després de més de 34 anys dedicats a la docència, el passat divendres 3 de març es va jubilar la mestra Ramona Boldú.
Després de molts dies de preparar d’amagat cançons, rodolins, contes, dibuixos,… el divendres dia 3 per la tarda tots els nens, nenes i mestres de l’escola ens vam reunir a la Sala d’actes, on ens esperava la seva família, per retre-li un petit homenatge.
Un cop tots els nens i nenes van haver presentat els seus treballs, vam visionar la presentació que entre tots els mestres vam fer d’aquests 10 últims anys a l’escola.
Finalment ens va oferir unes paraules de comiat.

Des d’aquest escrit la Ramona vol agraïr el reconeixement que se li va fer des de l’Escola, des de l’AMPA i de les famílies de 3r.

Ramona desitgem que aquesta nova etapa estigui plena de coses bones!!!

Fins aviat

Teatre en anglès FREAKY

Hola a tothom,

com ja es costum de cada curs, el passat dijous 2 de març els alumnes de 6è vam anar a veure una obra de teatre en anglès a teatre Ateneu de Tàrrega.
La representació va ser molt divertida i ens ho vam passar molt bé!!!

Alumnes de 6è

FORMACIÓ JUMP MATH

Els mestres de matemàtiques de cicle inicial van fer una visita a l’Escola “La Sedeta” de Barcelona.
En aquest centre ja fa més anys que treballen les matemàtiques amb el projecte JUMP MATH i van tenir la possibilitat d’assistir a una classe i comentar alguns dubtes que els havien sorgit des de que han començat el projecte.

Moltes gràcies!!!

Integració sensorial

Cada setmana duem a terme una activitat d’integració sensorial. Fa uns dies a l’aula de P3 vam escollir tres colors i els vam posar dins d’una bossa de congelat. La vam tancar bé, la vam enganxar a la taula i vam començar a experimentar amb les barreges de colors. Quan vam acabar, les vam penjar a les finestres de l’aula. Ens vam adonar que es veien uns colors molt bonics quan entrava la llum del sol!

Pintem un camió de bombers!

Els nens i nenes de P3 hem unit i pintat dos caixes de cartró per poder fer un camió de bombers per jugar a la classe.