SORTIDA A MONTSERRAT

El divendres 21 d’octubre, els alumnes de primària vam anar al parc Natural de Montserrat. Després d’esmorzar ens vam dividir en grups : Cicle Inicial i 3er per un costat i 4art , 5è i 6è per l’altre. Mentre els nens de cicle inicial i 3er pujaven amb el cremallera els alumnes de 4art, 5è i 6è vam pujar amb el funicular a dalt de la muntanya per iniciar el treball de recerca amb els monitors corresponents.

Ens van explicar la formació de les muntanyes i el perquè de la forma arrodonida que tenen, mestrestant  anàvem recollint mostres de fulles i plantes del parc. A mig camí, vam poder observar unes petjades de porc senglar, una mica més enllà la Creu de Sant Miquel i finalment i per sota els nostres peus el riu Llobregat.

A continuació vam anar a dinar a la plaça del monestir, i en acabar de menjar vam entrar a la basílica de Montserrat on vam veure el gran orgue.

Al finalitzar la visita vam tornar cap a Anglesola.

Ens ho vam passar molt bé!!!!!!!

dsc03556

Tales in P5

Com ja és tradició, l’alumnat de 6è va fer una activitat en anglès pels infants de P5. Els grans, repartits en cinc grups, havien de preparar contes, cançons i jocs pels cuiners i cuineres de P5. Aquesta activitat sempre és un èxit per varis motius. En primer lloc perquè tant als petits com als grans els encanta compartir una estona junts. És una manera de crear vincles, la qual cosa és molt important. En segon lloc, als petits els motiva veure com els més grans, que també van ser petits com ells, han après l’anglès. Als nens i nenes de 6è els motiva molt preparar-se els contes, les cançons i els materials i practicar l’anglès d’una manera diferent. En tercer lloc, es treballa molt la creativitat. Els jocs i els materials que preparen són sempre diferents d’un any a l’altre. Des de l’escola valorem l’experiència molt positivament ja que és una activitat molt competencial en la que es reforcen competències com la lingüística i comunicativa, l’autonomia, la creativa o la social. En aquest enllaç en podreu veure algunes fotos.

I aquí teniu el vídeo de l’activitat:

 

 

 

ENTUSIASMAT octubre2016

El dia 28 d’Octubre , vam fer com cada any el matí “EntusiasMAT” a l’escola , tant infantil com primària. En aquest taller s’agrupen els nens per internivells, és a dir barrejant els diferents cursos, de manera que els gran puguin ajudar als petits.

Es van fer tallers on es treballessin totes les àrees de la matemàtica.

Vàrem distribuir els grups d EDUCACIÓ INFANTIL en 5 tallers:

El primer de numeració; calia apilar amb els multi cubs la quantitat que hi deia en la cartolina.

El segon era  de lògica; “Aparellar sabates”, els nens havien d’ajuntar, relacionar, comptar, relacionar, agrupar… les  sabates que tenien.

En el tercer es treballava, les operacions i les relacionscanvi; ” Fem l’aperitiu” , aprofitant la tardor havien d’ajuntar o treure fruits de la tardor, comptar-los, veure quants n’havia quedat segons les instruccions donades, A l’acabar se’ls podien menjar.

El quart taller era de geometria ; consistia en fer figures amb el Tangram

El cinquè taller era de mesura, calia mesurar la classe utilitzant diferents eines o instruments de mesura.

Pel que fa a PRIMÀRIA, vàrem organitzar diferents activitats-tallers a cada un dels cicles.

Els de Cicle Inicial:

  • Càlcul mental, amb jocs de l’ordinador i amb la pissarra digital.
  • Problemes Competencials, partint de vivències a l’escola i utilitzant plastilina per a resoldre’ls.
  • Mesurem Capacitats, comparar capacitats amb diferents recipients.
  • Geometria, buscant diferents formes geomètriques a la classe i classificar-les.
  • Numeració, amb els àbacs i aparellar mitjons per conèixer els nombres parells i senars.

Els de Cicle Mitjà i Superior:

  • Treballem amb el compàs, per agafar habilitat amb el compàs, eina que ens ajuda amb la geometria, la percepció de l’ espai i la proporcionalitat.
  • Papiroflèxia, estimulant la creativitat, ajudant a millorar la comprensió matemàtica de la geometria.
  • El rellotge, per reforçar i consolidar la interpretació i la lectura del rellotge d’ agulles i el digital.
  • Raonament matemàtic, ajudant als/les alumnes a millorar el raonament matemàtic amb la finalitat de trobar la o les  respostes correctes a problemes plantejats.
  • Sanefes, on treballem el dibuix en el pla fent translacions dels diferents punts.
  • Els mercat, ens permet reforçar el concepte d’ euro i de cèntim. A la vegada, que d’una manera lúdica, es treballen els nombres decimals.

cimg3749

 

 

Projecte Erasmus + “We feel, we learn”

La nostra escola ha començat un projecte Erasmus + cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea, gestionat pel SEPIE (Servicio Español para la Internacionalización de la Educación).

El projecte, que porta per títol “We feel, we learn” (Nosaltres sentim, nosaltres aprenem), vol ser un treball, conjunt amb altres tres escoles, d’aprenentatge i aprofundiment de l’Educació Socioemocional amb els objectius següents:

  • Ajudar els alumnes a identificar les seves emocions i sentiments, expressar-los i gestionar-los.
  • Crear un clima de pau i benestar a les classes per afavorir un millor aprenentatge.
  • Obtenir una millor comprensió dels principis i l’ús de l’aprenentatge socioemocional.
  • Adquirir competències per controlar les emocions negatives i utilitzar comportaments assertius.
  • Aconseguir actituds positives en la resolució dels conflictes.
  • Aprendre nous mètodes d’ensenyament per aconseguir els objectius.
  • Millorar les competències lingüístiques en anglès.
  • Reforçar els llaços o vincles europeus.

 

Les altres tres escoles que formen part del projecte són:

Karsiyaka Turkbirligi Ilkokulu School (Turquia)

Zakladni a materska skola Svitavy (República Txeca)

Szkola Podstawowa (Polònia)

 

Seguint la planificació, els dies 24, 25 i 26 de novembre tingué lloc la primera reunió del grup a la nostra escola, que n’és el centre coordinador. Mestres de les quatre escoles vam fer reunions, seminaris, visites i tallers per a formar-nos.

El primer dia el professorat i alumnat de la nostra escola va donar la benvinguda als mestres visitants en una assemblea i després a les classes. L’alumnat de 5è i 6è van entrevistar-los amb preguntes que prèviament havien preparat a la classe d’anglès.

 

Després de dinar, la comissió Erasmus de la nostra escola es va reunir amb els mestres dels altres països per parlar sobre els diferents sistemes educatius, compartir experiències i decidir qüestions pel bon desenvolupament del projecte. També es va fer la tria del Logo, entre molts que havien dissenyat alumnes de les quatre escoles.

Un altre acord pres va ser començar amb l’activitat de correspondència entre l’alumnat dels diferents centres. És una manera molt motivadora pels infants de practicar l’anglès i veure’n la seva utilitat, a més de fer-los descobrir noves amistats més enllà del seu entorn proper.

 

El 25 de novembre al matí, vam anar a visitar l’escola Alfred Potrony de Térmens, escola referent en l’Educació Socioemocional, per aprendre noves activitats i millorar les que ja duem a terme. Seguidament vam presentar el projecte als Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament a Lleida, on ens van rebre la senyora Olga Mesalles, inspectora del nostre centre, i la senyora Esther Bañeres, com a representant del Departament d’Ensenyament.

A la tarda vam assistir al taller introductori a l’Educació Socioemocional a càrrec de Gemma Filella i Agnès Ros, reponsables del Servei Científic Tècnic Millora de la convivència de la UdL.

 

El dissabte 26 al matí, aquest cop a la nostra escola, vam assitir a un taller sobre l’Art-teràpia en l’àmbit educatiu, impartit per l’art-terapeuta Alba Torres.

 

Per concloure aquest article, remarcar que va ser una primera trobada molt profitosa doncs vam aprendre molt els uns dels altres, sobre l’Educació Socioemocional i sobre com continuar treballant en aquesta direcció. Fotos

TALLER MALBARATAMENT ALIMENTARI

Els alumnes de 4rt i Cicle Superior han fet un taller sobre el malbaratament alimentari.
L’objectiu d’aquest va ser ensenyar com aprofitar els aliments que estan a punt de caducar per fer algunes receptes i també van ensenyar als alumnes com s’han de guardar els aliments perquè es conservin millor.

Aquí us deixem algunes fotos:

ELS OFICIS: PERRUQUERIA I ESTÈTICA.

Dilluns al matí dues mares van venir a l’escola a  fer un taller sobre els oficis de PERRUQUERIA I ESTÈTICA . Van ser la Miriam i la Laia, mares del Lluís i el Jordi de P3 respectivament.

Ens van mostrar tots els estris que necessiten i ens van explicar en què consisteix la seva feina.

Després van passar a la pràctica fent diversos pentinats, metxes de colors i també ens van pintar les ungles de molts colors.

Va estar molt bé que ens ho poguessin explicar!  Gràcies a les dues!

dsc04342

Plantada de flors P3, P4 i P5

Aquest mes de novembre els alumnes de P3, P4 i P5 hem plantat diverses plantes i flors a les jardineres.

Vam plantar plantes aromàtiques i pensaments. Ara les hem de cuidar i regar. A cada clase tenim una jardinera.

01

VAPORITZACIÓ

Els alumnes de tercer hem fet un experiment sobre la vaporització. A  Natura, estudiavem  l’aigua i el cicle de l’aigua .

Van omplir dos pots de de vidre amb igual quantitat d’aigua.

Amb retolador permanent fam fer una ratlla fins on arribava l’aigua.

Un pot el vam tapar i l’altre el vam deixar destapat.

Al cap d’un mes el pot destapat es va quedar sense aigua i l’altre continuava quasi igual.

L’aigua del pot destapat s’havia VAPORITZAT i això també passa amb el Sol quan acalenta l’aigua (rius, mars, llacs,etc.. ) que hi ha a la terra.

El dia que feiem aquest experiment ens van ensenyar també la mel que havien tret d’un rusc d’abelles. Estava bonÍssima!

FOTOS VAPORITZACIÓ

L’HORTICULTURA

És el mes de novembre i com cada any hem començat, l’alumnat de cicle mitjà, les nostres tasques a l’hort. Després d’una sessió destinada a arrencar les males herbes, a remenar la terra per airejar-la i deixar-la a punt per sembrar o plantar, iniciem, per grups, les nostres feines a l’hort.

 A classe vam parlar de la diferència entre plantar i sembrar. Sembrar es fica les llavors sota terra perquè les llavors germinin i surti una nova planta. Plantar, es comprar el planter (Planta petita) que l’han fet sortir en un hivernacle, on es donen unes condicions especial i una vegada tenim la planta ficar-la on nosaltres vulguem.

A les rodes van plantar: cols, bròquils, escarola i cebes. També vam sembrar: espinacs i pastanagues. Del curs passat, ens queda una roda on hi ha julivert i una carxofera. Després d’una bona regada ja us anirem explicant mitjançant una fitxa com aquests conreus fan fent-se grans, si els ocells no se’ls mengen abans.

Hem pensat també que podríem fer un petit estudi d’aquestes plantes. Us anirem informant.

FOTOS L’HORTICULTURA

Els paisatges en maquetes

Els alumnes de cicle mitjà, tercer i quart, hem fet , a l’hora de medi internivells, unes maquetes sobre els paisatges. Després de busca informació a internet sobre el diferents tipus de paisatge que hi ha, vam fer grups i vam sortejar el paisatge que treballaria cada grup.
Vam buscar un cartró una mica gran i amb material que teníem al nostre abast o que vam portar de casa vam començar a fer la maqueta designada, a més de les formes de relleu estudiades van introduir altres elements com taps de suro o pinyes per fer arbres, capses de medicaments per fer ponts, etc…. Alguns/es van fer anar l’ imaginació i van pegar-hi animals o ninots que tenien per casa.
El resultat va ser espectacular i ha servit als nostres alumnes per aprendre les formes de relleu i les classes de paisatges que hi ha. Una bona combinació de les àrees de medi i plàstica que junt amb el valors treballats de bona convivència han fet possible aquest treball divertit.

FOTOS ELS PAISATGES EN MAQUETES

Go to Top