ELS OFICIS: PERRUQUERIA I ESTÈTICA.

Dilluns al matí dues mares van venir a l’escola a  fer un taller sobre els oficis de PERRUQUERIA I ESTÈTICA . Van ser la Miriam i la Laia, mares del Lluís i el Jordi de P3 respectivament.

Ens van mostrar tots els estris que necessiten i ens van explicar en què consisteix la seva feina.

Després van passar a la pràctica fent diversos pentinats, metxes de colors i també ens van pintar les ungles de molts colors.

Va estar molt bé que ens ho poguessin explicar!  Gràcies a les dues!

dsc04342

Plantada de flors P3, P4 i P5

Aquest mes de novembre els alumnes de P3, P4 i P5 hem plantat diverses plantes i flors a les jardineres.

Vam plantar plantes aromàtiques i pensaments. Ara les hem de cuidar i regar. A cada clase tenim una jardinera.

01

VAPORITZACIÓ

Els alumnes de tercer hem fet un experiment sobre la vaporització. A  Natura, estudiavem  l’aigua i el cicle de l’aigua .

Van omplir dos pots de de vidre amb igual quantitat d’aigua.

Amb retolador permanent fam fer una ratlla fins on arribava l’aigua.

Un pot el vam tapar i l’altre el vam deixar destapat.

Al cap d’un mes el pot destapat es va quedar sense aigua i l’altre continuava quasi igual.

L’aigua del pot destapat s’havia VAPORITZAT i això també passa amb el Sol quan acalenta l’aigua (rius, mars, llacs,etc.. ) que hi ha a la terra.

El dia que feiem aquest experiment ens van ensenyar també la mel que havien tret d’un rusc d’abelles. Estava bonÍssima!

FOTOS VAPORITZACIÓ

L’HORTICULTURA

És el mes de novembre i com cada any hem començat, l’alumnat de cicle mitjà, les nostres tasques a l’hort. Després d’una sessió destinada a arrencar les males herbes, a remenar la terra per airejar-la i deixar-la a punt per sembrar o plantar, iniciem, per grups, les nostres feines a l’hort.

A classe vam parlar de la diferència entre plantar i sembrar. Sembrar es fica les llavors sota terra perquè les llavors germinin i surti una nova planta. Plantar, es comprar el planter (Planta petita) que l’han fet sortir en un hivernacle, on es donen unes condicions especial i una vegada tenim la planta ficar-la on nosaltres vulguem.

A les rodes van plantar: cols, bròquils, escarola i cebes. També vam sembrar: espinacs i pastanagues. Del curs passat, ens queda una roda on hi ha julivert i una carxofera. Després d’una bona regada ja us anirem explicant mitjançant una fitxa com aquests conreus fan fent-se grans, si els ocells no se’ls mengen abans.

Hem pensat també que podríem fer un petit estudi d’aquestes plantes. Us anirem informant.

FOTOS L’HORTICULTURA

Els paisatges en maquetes

Els alumnes de cicle mitjà, tercer i quart, hem fet , a l’hora de medi internivells, unes maquetes sobre els paisatges. Després de busca informació a internet sobre el diferents tipus de paisatge que hi ha, vam fer grups i vam sortejar el paisatge que treballaria cada grup.
Vam buscar un cartró una mica gran i amb material que teníem al nostre abast o que vam portar de casa vam començar a fer la maqueta designada, a més de les formes de relleu estudiades van introduir altres elements com taps de suro o pinyes per fer arbres, capses de medicaments per fer ponts, etc…. Alguns/es van fer anar l’ imaginació i van pegar-hi animals o ninots que tenien per casa.
El resultat va ser espectacular i ha servit als nostres alumnes per aprendre les formes de relleu i les classes de paisatges que hi ha. Una bona combinació de les àrees de medi i plàstica que junt amb el valors treballats de bona convivència han fet possible aquest treball divertit.

FOTOS ELS PAISATGES EN MAQUETES

Excursió a les pomeres

El dia 11 de novembre els alumnes de 2n vam anar a visitar unes pomeres, un canal i un panís del terme d’Anglesola. Aquest any treballem el projecte de les plantes i l’excursió ens va servir per fer-nos moltes preguntes. Va ser molt gratificant fer les activitats a l’aire lliure i vam descobrir coses molt interessants.

dsc01343

Simulacre d’incendi

Avui hem fet el simulacre d’incendi a l’Escola.
Una de les nostres alumnes s’ha quedat en una classe i han tingut que venir els bombers del parc de Tàrrega a salvar-la.
Ens han explicat que hem de fer en cas d’incendi, el material que utilitzen, les diferents tècniques de salvament i moltes altres curiositas de la seva feina.

Aquí us deixem unes fotos:

Conte de La Caputxeta Vermella amb titelles. EI

0

Aquest primer trimestre tenim a la Mar fent les pràctiques del Grau d’Educació Infantil.

El passat divendres a la tarda va preparar una activitat per tots els alumnes de P3, P4 i P5.

La Caputxeta Vermella representada amb ombres. Va confeccionar unes titelles i ens va explicar el conte d’una manera diferent.

Ens va agradar molt veure les ombres dels personatges i sentir la història! Gràcies Mar!

JORNADA DE MANTENIMENT

0

L’últim dissabte dia 5 de novembre es va dur a terme la Jornada de Manteniment de l’Escola amb l’ajuda de molts pares i mares.

Vam realitzar diferents tasques com: penjar gronxadors, habilitar un espai de troncs, soterrar rodes per delimitar el sorral, instal·lació d’unes taules al pati per poder fer jocs de taula,…

MOLTES GRÀCIES a tots per la vostra ajuda!!!

P5 Cançó “Sóc un cuiner”

0

Ahir l’Ester Planes, la practicant del CFGS de mediació comunicativa(antic llenguatge de signes) que hi ha a l’escola a segon de Primària, ens va venir a fer una visita a P5 amb el Pau Fonoll per tal d’ensenyar-nos la cançó dels cuiners en llengua de signes. Ens va ensenyar com es feien les diferents paraules amb les mans i de seguida ho vam aprendre i la vam poder cantar tots junts. Qué fàcil i divertit que és el llenguatge de signes!!!  I ara ja sabem més paraules per poder-les-hi dir al Pau!!!! Moltes gràcies!!!!