Pintem el mural

Durant les dos últimes setmanes del curs, tot l’alumnat vam pintar el mural de l’exterior de l’escola. L’activitat s’emmarca dins del projecte Erasmus + d’Educació Socioemocional “We feel, we learn”. La intenció d’aquesta és compartir l’Educació Socioemocional amb el poble. Per això hi hem escrit uns proverbis per a què llegint-los reflexionem en el seu significat. A més a més, és una magnífica activitat de treball en grup que uneix molt als infants.

Clicant a la imatge veureu algunes fotos del procés.

SORTIDA PRIMÀRIA A BARCELONA

SORTIDA  A   BARCELONA

El dia 31 de maig els alumnes de primària vam anar a Barcelona.

Els i les alumnes de cicle inicial i mitjà vam visitar el CosmoCaixa i vam realitzar diferents tallers:

• Els i les alumnes de 1r vam fer el taller “Menjar i no ser menjat” i vam anar a veure l’exposició a la Sala de la matèria
  • Els i les alumnes de 2n vam fer un taller dinosaures anomenat “Triceràtops”
  • Els i les alumnes de 3r vam fer un taller sobre la sostenibilitat d’un bosc.
  • Els i les alumnes de 4t vam realitzar el taller “La forma”.

Els i les alumnes de Cicle Superior van interpretar en directe El Musical Vine a la banda! a la Sala Barts de Barcelona, amb l’ajut de tot el sistema de professionals de la il·luminació, microfonia, regidoria, tècnics de so i llums i estructures físiques.

Durant tot el curs, els i les alumnes han estat assajant les cançons i les coreografies d’aquest musical proposades per l’escola de Música i Arts escèniques La Guineu de Barcelona.

Va ser tota una experiència musical on els i les alumnes van poder cantar, ballar i actuar en un teatre de veritat, amb actors de gran alçada i amb un públic molt proper.

A l’hora de dinar ens vam trobar tots a Montjuic i vam fer una petita visita a l’Estadi Olímpic i seguidament vam marxar.

Totes les activitats ens van agradar molt i ens ho vam passar molt bé!

Entrega d’orles alumnes 6è

Ha arribat el dia tan esperat per a tots els alumnes de 6è, moment en què les emocions afloren en tots ells, sentiments d’alegria per a començar a l’institut i tristesa per deixar l’escola. Ells s’han engalanat per commemorar aquest moment sens dubte important dins la seva vida  i així ho podreu veure al recull d’imatges.

Imatges:

Cançó dels  i les alumnes de 6è dedicada als mestres i a les mestres:

Imatge de previsualització de YouTube

Record d’una etapa a l’escola Santa Creu d’Anglesola:

Últim dia de curs

Com a cloenda del projecte de futbol de Cicle Inicial, el dia 22 de juny al camp de l’Angulària, va tenir lloc el partit de futbol del “Joc Net i Respecte” entre els Súperxuts i els Maxicracs.

Les Popigirls van cantar l’himne dels Súperxuts i van fer dos magnífics balls amb la mascota del club, el Dinosaure Raptodon. També les chearleaders de 6è van fer un súper ball animant als Maxicracs. Amb el tiquet d’entrada es va sortejar una cistella amb material escolar que va preparar l’Ampa i va tocar a Cicle Mitjà.

El resultat del  partit va ser el següent:

1 punt als guanyadors del partit: Súperxuts

1 punt al joc net: Maxicracs

1 punt al respecte: Súperxuts

1 punt a la millor afició: Maxicracs

Per tant empat 2 a 2.

Es va donar una copa a cada equip i medalles a tots els jugadors. També un obsequi a tots els que van col·laborar.

Moltes gràcies a tots els col·laboradors i patrocinadors

• Cicle mitjà i alumnes de 6è
  • CF Angulària
  • AMPA
  • Ajuntament d’Anglesola

Seguidament es va celebrar com cada any la cursa solidària que va anar en benefici de Mans Unides. Tots els alumnes hi van participar i en funció del seu curs van fer un recorregut o un altre. Finalment vam acabar la jornada amb la guerra d’aigua.

VA SER UN DIA GENIAL!!!!

IMATGES:

VÍDEO:

Imatge de previsualització de YouTube

La Festa dels Tres Tombs d’Anglesola.

Aquest curs a P3, P4 i P5 hem treballat força la Festa dels Tres Tombs d’Anglesola.

Vam rebre la visita d’una persona que ens en va explicar els orígens, vam parlar de què representa la festa i en què consisteix. Vam fer una visita guiada a l’espai Museu del Carro.

Amb les famílies la vam viure intensament participant de les diferents activitats.

Posteriorment a la classe vam veure fotografies i vídeos realitzats durant el cap de setmana  per les famílies i els vam comentar.

Finalment vam elaborar un vídeo de tres minuts on s’explica la festa des del punt de vista dels alumnes d’educació infantil. Hi ha fotografies que ens va  lliurar el Patronat dels Tres Tombs i els geganters, també vídeos fets per les famílies i altres gravats per les mestres. Els alumnes d’educació infantil son els narradors dels diferents comentaris i explicacions que hi apareixen.

Aquest projecte en format vídeo ha estat premiat com un dels tres millors projectes que s’han presentat a l’Apadrinem el Nostre Patrimoni del Consell Comarcal de l’Urgell 2017-2018.

Esperem que us agradi molt!

LO PARDAL I ESPAI GUINOVART 6è

El dia 22 de maig els alumnes de 6è vam anar a Agramunt a fer uns tallers de dos artistes locals per conèixer la seva obra.

En primer lloc vam visitar l espai Lo Pardal on hi havia obres de l’artista Guillem Viladot. Vam conèixer les característiques de la seva creació: la seva trajectòria estava dividida en quatre etapes, les seves obres no tenien títol, ho deixava a la imaginació de cadascú, feia servir objectes de la vida quotidiana, feia quadres  amb volum.

A continuació vam fer un taller amb alguns materials que feia servir ell i la nostra creativitat va fluir.

Seguidament vam anar a visitar l’obra d’en Guinovart, artista conegut per nosaltres, ja que el curs passat el vam estar treballant a l’àrea de plàstica.

La seva creació estava inspirada en les seves vivències personals i alguns fets importants de la seva vida, estretament relacionats amb la natura.

Vam fer un taller usant diferents materials: fang, palla, ordi, sorra, lletres i números, branques d’arbre, closques d’ou …

Ens  va sembla una sortida divertida i creativa.

Reunió final del projecte Erasmus + “We feel, we learn” a Polònia

Del 15 al 19 de maig dos mestres de l’escola, l’Ester Ribas i l’Alba Cera vam estar a l’escola Szkola Podstawowa de Lodz (Polònia) on ens vam reunir amb totes les escoles del projecte per a dur a terme la reunió final.

El primer dia vam visitar l’escola amfitriona. Alumnat del centre ens va fer una molt bona acollida. També vam poder veure les classes i els diferents espais. Després de la visita vam fer la primera reunió on cada escola va mostrar les activitats sobre Educació Socioemocional fetes durant aquest any. Després de dinar vam visitar l’Associació Polonesa de Dislèxia. Ens van explicar totes les activitats que fan i com treballen la dislèxia.

El segon dia va ser igual d’interessant i productiu. Vam començar el matí observant unes activitats d’Educació Socioemocional dutes a terme per les psicòlogues i alumnat del centre. A continuació va ser l’hora de la segona reunió. En aquesta es va avaluar l’impacte del projecte analitzant els resultats de les enquestes respostes per alumnat, professorat i famílies de cada escola. Després de dinar vam visitar la “House of Literature” (la Casa de la Literatura) on ens van explicar les activitats que fan en col·laboració amb les escoles.

L’últim dia va ser el colofó final. Vam poder visitar una escola d’infantil que treballen amb metodologia Montessori. Vam entrar a les classes i observar com treballaven els infants. Seguidament les mestres de l’escola ens van fer un taller explicant-nos com treballen seguint la metodologia de la pedagoga italiana. També vam poder observar unes classes d’Educació Socioemocional en anglès. Finalment, vam fer l’última reunió del projecte en la qual vam redactar conjuntament l’informe final.

Passats aquests dos cursos estem molt satisfetes de la feina feta i dels aprenentatges adquirits. Gràcies al projecte Erasmus +, cofinançat pel programa Erasmus+de la Unió Europea, gestionat pel SEPIE (Servicio Español para la Internacionalización de la Educación), hem pogut dur a la pràctica el nostre projecte “We feel, we learn” i donar un nou impuls al treball en Educació Socioemocional, adquirir nous aprenentatges, noves metodologies, nous materials i obrir les portes de l’escola a l’exterior i internacionalitzar-la.

Feu clic a la imatge per veure més fotos.

SORTIDA ESCOLAR A BELLPUIG

El passat dia 11 de maig els alumnes de tercer d’Educació Primària vam fer una excursió a Bellpuig. Aquesta és una activitat adreçada a tot l’alumnat de la comarca que promou el Consell Comarcal de l’Urgell juntament amb el Centre de Recursos Pedagògics.
Es realitza per tal que tots els alumnes puguin conèixer i descobrir l’Urgell, fer una mirada al seu entorn perquè el valorin, el coneguin millor, el respectin i alhora els ajuda a entendre les seves arrels i a construir les seves identitats.

Nosaltres la vam realitzar en companyia dels alumnes de tercer de l’Escola Guillem Isarn de la Fuliola.

Durant el matí vam fer una ruta històrica amb la visita exterior i en una de les sales interiors del castell de Bellpuig, on els alumnes van poder fer una descoberta del món de la conserva, que va acabar amb un esmorzar amb pa i melmelada. La guia ens va explicar que a Bellpuig s’hi celebra la Fira Festa de la Conserva.

Seguidament vam anar a visitar l’Església de Sant Nicolau on es troba el sepulcre de qui va ser Virrei de Nàpols, Ramon Folch de Cardona-Anglesola. Aquest Mausoleu va ser construït el 1525 per un escultor i arquitecte italià en el període del Renaixement. En vam escoltar la seva història i hi vam identificar les diferents parts, els seus elements escultòrics figuratius i ornamentals així com la seva composició.

En acabar la visita, l’Àngels, la guia de l’Ajuntament, ens va fer un petit obsequi.

Després vam anar fins al parc, on vam poder jugar una mica mentre esperàvem l’autocar per tornar a l’escola.

Vam aprendre força coses i ens ho vam passar molt bé!

CONCURS BÍBLIC 17-18

Un altre any,l’escola ha participat al XXXIIè Concurs Bíblic organitzat pel Grup Avant de Terrassa. Aquest cop,el lema ha estat: ” Senyor,ensenya’m a ser feliç i a donar pau!”, així doncs, al llarg del segon trimestre vam estar treballant eines i actituds per poder cercar,no sol la nostra felicitat sinó,la dels que ens envolten.
Aquest concurs consta de dues parts, per una banda,buscar cites al Nou Testament on queda reflectit les actituds de Jesús i per l’altra un dibuix on l’alumne plasma el que per ell/a és el lema del concurs.Aquest any, el nostre centre ha tornat a ser guanyador gràcies a la MªJosé Jiménez,que entre 3000 persones del Bisbat de Solsona,va quedar la finalista amb el seu dibuix.
MOLTES FELICITATS MªJOSÉ!!

Sortida a Isona dels alumnes d’educació infantil

El passat dimarts 22 de maig els alumnes d’educació infantil vam anar d’excursió a Isona. Allí ens esperaven dos paleontòlegs que ens van portar fins un poble petit anomenat Orcau, allí vam esmorzar i acte seguit vam fer una ruta caminant fins arribar a un jaciment on vam poder veure petjades de dinosaures (titanosaures), ens van explicar com podem diferenciar un fòssil d’una roca  i els propis nens van fer de paleontòlegs. Després vam anar a visitar el museu de dinosaures d’ Isona, allí vam veure ossos reals de diferents dinosaures i una maqueta a escala real. Com que el temps anunciava pluja vam anar a dinar al poliesportiu del poble, van fer una estona de joc lliure i ja recollida i camí de tornada cap a l’escola. Va  ser una excursió divertida, on els alumnes han gaudit, investigat i après moltes coses.