Exposició oral a cicle inicial

0

Aquest curs els nens i nenes de Cicle Inicial hem treballat la Competència Comunicativa mitjançant activitats motivadores i significatives.

L’alumnat de primer varem preparar l’exposició “El meu Tresor”, mostrant als companys i companyes d’aula el nostre objecte estimat.

A segon, varem preparar l’exposició “El meu tema preferit”, a partir de murals, llibres, objectes, …

Fotografies – Exposició oral Cicle Inicial – 1er

 

Fotografies – Exposició oral Cicle Inicial – 2n

 

TEATRE EN ANGLÈS AL TEATRE ATENEU DE TÀRREGA

0

El dimarts 5 de maig, l’alumnat de 6è va assistir a l’obra de teatre en anglès “A

Yankee in King Arthur’s court” (Un ianqui a la cort del rei Artur), una adaptació

de l’obra de l’escriptor Mark Twain “A Connecticut Yankee in King Arthur’s Court”,i

representada per la companyia Transeduca.

Els nens i nenes es van divertir molt tot practicant la comprensió oral en anglès.

L’obra estava molt ben adaptada al nivell de l’alumnat de 6è i els dos actors i

l’actriu van saber fer una bona representació i tenir als infants ben atents. Al

final, com ja és habitual, va haver-hi un breu col·loqui entre les nenes i els nens

i els actors i l’actriu.

015

EntusiasMAT 2015

0

Una vegada més s’ha intentat treure la por de les matemàtiques i comprovar que això es un tòpic. Per tal de gaudir i passar-ho bé dins d’aquesta àrea s’han preparar activitats variades, divertides i lúdiques, englobades dins del nostre conegut “EntusiasMat”.

En la realització d’aquestes activitats s’han tingut en compte els continguts dels diferents blocs de la matemàtica per tal de treballar-los de manera divertida i pràctica.

La metodologia utilitzada ha permès que l’alumnat pugui treballar en grups. Aquest tipus d’activitats ha contribuït de manera directa al desenvolupament de la lògica, el raonament, l’organització, la col·laboració …

Bé,  el matí ha estat divertit i constructiu!!!!!!!!!!

CIMG2078

Taller de la Salut

0

Els alumnes de CS de la nostra escola han participat en un taller de primers auxilis en col·laboració amb la Creu Roja. El taller estava dividit en dos parts. Una part més teòrica acompanyada d’imatges, explicacions i exemples i una segona part més pràctica.

El taller tractava d’aprendre a ajudar a les persones que ho necessitin, en moments molts puntuals, que ens podem trobar en el dia a dia. Saber com reaccionar i detectar quins tipus d’ajuda es necessària per a cada ocasió i poder-la aplicar.

L’experiència  va ser molt satisfactòria i positiva.

Van poder valorar la feina dels voluntaris de la Creu Roja i també altres que ajuden a salvar vides d’una manera desinteressada i altruista.

Ara ja estan una mica més preparats per si mai es troben davant d’alguna emergència!!!

 

CIMG2160

Excursió projecte BONGOH

0

Avui ens hem reunit a Santpedor tots els alumnes que hem participat en el Projecte Bongoh. Aquest projecte arribarà l’any vinent a l’edició 25!!!

Gairebé 500 alumnes de 12 escoles d’arreu de Catalunya.

Primer hem cantat i ballat la cançó que portàvem preparada i després hem participat al taller dels enigmes. Ens hem esforçat molt per intentar resoldre tots els enigmes manipulatius que les altres escoles han portat preparats.

Tot i la calor ens ho hem passat molt bé i hem pogut conèixer molts altres nens i nenes!

13 de maig de 2015

Santpedor

CIMG2233

 

Apadrinament lector acabat

0

Els alumnes de primer i sisè van finalitzar l’activitat d’ Apadrinament lector que es duu a terme cada curs a l’ Escola.

Com ja sabeu els alumnes de sisè fan de padrins i padrines i ensenyen a llegir als seus fillols i filloles de primer curs.

Els alumnes de primer van fer diplomes per als alumnes de sisè i per a ells mateixos.

A continuació podeu veure unes fotos de l’ entrega de diplomes.

Divendres, 8 de maig de 2015

apadrinament

P.3 TREBALLSENSORIAL DEL SEGON TRIMESTRE

0

Els nens i les nenes de P.3 continuem el treball  d’INTEGRACIÓ SENSORIAL.

Aquest trimestre hem realitzat un munt d’activitats . Aquí en teniu una mosta:

  • Hem continuat el treball amb el KUAIS: Ens ha fet fer collarets, bracelets, fer un munt de jocs amb els peus,  una anell amb plastilina, petar plàstic de bombolles…
  • Dins  el projecte dels CONTES ens hem llepat els dits fent una caseta de xocolata. També hem representat contes: la Caputxeta vermella, En Patufet.
  • Motricitat gruixuda: Hem fet cucs amb cordes i papers de wàter. cursa de granotes jocs amb sacs..
  • Motricitat fina: Fem plastilina, separem cigrons i llenties, fem boletes de paper…

<APRENEM MOLT I ENS HO PASSEM MOLT BÉ!!!

Valoració de les colònies d’anglès per part dels monitors.

Un cop finalitzades les colònies, els monitors i monitores ens fan una valoració de l’estada en general i del grup. La valoració ha estat feta en anglès, per això trobareu l’original i la traducció al català.

 

INFORME DE L’ESCOLA SANTA CREU
És sempre divertit anar a la granja escola, però a vegades tenim sort i bon temps, o les circumstàncies poden fer que una setmana sigui màgica i podem encaixar dos setmanes d’activitats i quinze dies de lliçons de vida en només quatre dies.

Els infants d’Anglesola són afortunats i estem molt contents per ells perquè són el grup més digne d’admiració que ens poguéssim imaginar. Els infants van mostrar interès des del principi, van apreciar els nostres esforços i s’entregaven amb entusiasme a les activitats que els proposàvem.

Vam ser afortunats també amb els horaris. Durant els primers dos dies estàvem pràcticament sols i, gràcies al seu impecable bon comportament, els vam poder deixar gaudir en llibertat del camp, el bosc i de totes les instal•lacions. Sempre estaven vigilats però es sentien que podien jugar i moure’s amb llibertat. Van saber aprofitar aquests aspectes molt positivament i estem segurs que van compartir molt bones experiències conjuntament amb tot el grup que recordaran en el futur.

El nivell d’anglès de les mestres va ser una gran ajuda perquè fos una “English speaking week” complerta. Inclús el personal de cuina ens digué que els nens i nenes els parlaven en anglès. A més a més, també ens van dir que el grup era molt servicial i amable i que tots els nens i nenes van ajudar a deixar sempre el menjador net.

L’estada va tractar sobre “La volta al món”, i a cada activitat vam parlar una mica sobre els països que es representaven. El grup dels més grans, els de 6è, van fer aquest intercanvi d’informacions sobretot oralment. Als seus passaports hi ha escrit un breu resum de l’activitat i del que van aprendre. Es va posar molt èmfasi en la cooperació, cohesió i el respecte mutu, i la relació entre esforç i resultats. El grup de 5è va ser introduït en el fet que el món és gran i variat i que hi ha un món fascinant de sabers per qualsevol que tingui interès en aprendre.

Al pont xinès vam jugar a un joc de paraules i ens van demostrar que tenen un ampli vocabulari en anglès i ments despertes. En la jugada de “quantes paraules saps que comencin en T?” , quan es van adonar que els Thirty (els Trenta) tenen vàries paraules que comencen per la “T” van començar a dir 31, 32, 33,…i van continuar amb Thousand (1000, 1001, etc.). Aquesta iniciativa i enginy els farà gent valuosa dins les seves comunitats en el futur.

Admirem el fet que els nens i nenes són educats tot i que no deixen de ser nens amb els seus conflictes i curiositats.
La discoteca és un bon baròmetre per observar l’esperit del grup. Tots els nens i nenes van ballar, cada un i cada una estava inclòs en el grup. Els més atrevits a l’hora de ballar animaven els més tímids i els que es quedaven en un racó fent així que tots i totes acabessin ballant.

La nostra col•lecció de puzles gegants (Austràlia i Brasil) a vegades és massa, inclús per aquell alumnat més madur, però el seu ràpid enginy els va permetre completar tots els desafiaments amb alumnes més brillants en algunes àrees, però fent guanyador a tot l’equip.

Enviem al grup de tornada a Anglesola amb més vocabulari, amb molta més confiança, amb una comprensió total del PER QUÈ estudiem anglès i amb un penjoll de la bona sort fet de quars. Amb bons mestres, bons pares i mares que òbviament tenen (no és una casualitat que els nens i nenes siguin tan bons!) estem segurs que no necessiten una ajuda externa i bona sort. El penjoll és mera decoració.

Aquí a la granja ens declarem ANGLÒfils i, després d’aquesta setmana, també ens declarem ANGLESOLAfils!

Gràcies per haver-nos permès gaudir d’una setmana amb tots vosaltres, fins aviat,

Aina i Jeremy

Ens visita l’autor: Cinta Arasa

0

La visita de la Cinta Arasa ha estat mitjançant el programa ens visita l’autor de la institució de les lletres catalanes.

Avui ens ha visitat la Cinta Arasa, autora del llibreZeineb, la primera enxaneta, el qual hem llegit les nenes i els nens de Cicle Inicial.

La Cinta ha portat una maleta amb les eines que empra per escriure els seus llibres. D’aquesta manera tan original ha despertat la curiositat de tot el grup per conèixer la professió d’escriptora.

Ens ha explicat un munt d’anècdotes i de quina manera imagina primer les històries i després agafa llapis i paper i les escriu.

Els nens i les nenes de primer i de segon li hem fet unes quantes preguntes interessants que havíem preparat uns dies abans. La Cinta ha estat molt simpàtica i molt amable i ens ha respost a tot i més.

Després, abans de fer-nos la foto de grup, la Cinta ens ha signat els nostres llibres amb una dedicatòria ben dolça.

Gràcies Cinta i que la imaginació et porti tan lluny com vulguis!

FOTOGRAFIES: Ens visita l’autor: Cinta Arasa

El gegant Bufavent arriba a l’escola

0

L’arribada del gegant Bufavents va ser el preludi de la Setmana Cultural d’aquest curs. Durant el matí del dilluns 16 de març vam anar sentint uns sorolls que no sabíem d’on venien. A la tarda, l’artista local Josep Giribet va venir a l’escola perquè la seva pedra màgica li estava assenyalant que el gegant Bufavents havia d’estar molt a prop. Tots els nens i nenes de l’escola ens vam reunir al poliesportiu on el Josep ens va explicar la història de com la pedra màgica va anar a parar a les seves mans. Aleshores la pedra va començar a vibrar i la vam seguir fins arribar al lloc on el gegant Bufavents estava dormint plàcidament. Sense despertar -lo, vam poder veure els seus somnis projectats en una pantalla. Tot seguit vam decidir que també volíem tenir un gegant a l’escola. Entre tots vam decidir que durant la Setmana Cultural faríem la nostra geganta! Vam marxar i vam deixar en Bufavents somiant més històries meravelloses.

FOTOGRAFIES: El gegant Bufavent arriba a l’escola

Go to Top