ESCOLES VERDES

0

 

Ja acabant els curs penjarem l’últim article d’Escoles Verdes, fent un recull d’algunes de les activitats que hem anat fent al llarg del mateix.
Com recordareu vam participar a la Setmana Europea Sense Residus amb una activitat força original “un regal gens material” va ser una activitat molt divertida, veure com els nostres alumnes se les enginyaven per buscar la manera de regalar amb cançons, abraçades, balls …. .
Hem plantat a l’ hort una petita varietat de verdures, les hem vist créixer i ara les podrem collir.
Els nostres petits han plantat flors en alguns racons del poble amb col•laboració amb l’Ajuntament.
Hem tingut cura del medi ambient en utilitzar embolcalls reutilitzables pels esmorzars i fomentar una alimentació saludable amb el consum de fruita alguns dies a la setmana.
I per acabar cal parlar de l’enjardinament de la tanca del pati, no ha estat molt exitós perquè les heures s’hi resisteixen, però sí que s’han agafat totes les mates baixes que s’hi ha plantat i esperem que el seu creixement sigui un fet i pugui embellir el conjunt de l’escola. Això és tot.

BON ESTIU A TOTHOM !!! i com diu la dita “A l’estiu tota cuca viu”, esperem que sigui així, i que al setembre trobem les jardineres ben frondoses.

 

 

 

 

Cursa solidària i festa de l’aigua

0

L’últim dia de curs vam tenir un matí complert i divertit.

Prèviament, el dilluns van venir a l’escola uns voluntaris de la Creu Roja a explicar-nos la seva tasca ajudant a refugiats, gent que ha patit terratrèmols o altres desastres naturals, persones necessitades, etc. Ens van ensenyar un vídeo i després els vam fer entrega de la caixa amb els diners que havíem recollit amb la participació dels alumnes.

 

El dimarts vam iniciar la jornada amb la cursa solidària, en la qual van participar els alumnes de tots els cursos de l’escola. Van gaudir fent esport i animant els companys, i el nen i la nena més ràpids van guanyar una copa. Tot seguit l’AMPA de l’escola ens va convidar a esmorzar coca i xocolata. Estava boníssima!

La segona meitat del matí la vam destinar a jocs variats que havien organitzat molt bé els alumnes de sisè i, finalment, vam acabar el curs amb la festa de l’aigua. Va fer un matí de calor i sol genial i els alumnes s’ho van passar d’allò més bé remullant-se, fent bombolles, disparant pistoles d’aigua…

 

Donem així el curs per finalitzat i us desitgem un bon estiu!

ORLES 6è

0

Un altre curs s’ha acabat i, com sempre, un grup d’alumnes ens deixaran per començar una nova etapa a l’institut. Avui hem volgut acomiadar-los amb l’acte habitual d’entrega d’orles. Ha sigut molt emotiu i emocionant!! Aquí teniu un recull de fotos.

 

Pintem amb els peus!!!

0

Aquest matí, els alumnes i les alumnes de P3 i P4 s’ho han passat d’allò més bé pintant un mural amb els peus!!l!

Primer s’han descalçat i després, tot fent una fila i amb ordre, han sucat els peus a la pintura i han caminat lliurement per damunt del paper d’embalar!! Quina obra d’art que han fet!!! Mireu, mireu!!

EXPRESSIÓ ORAL A 2n

0

Els nens i nenes de segon durant el curs hem pogut explicar als altres alumnes de la classe el nostre tema preferit, les nostres aficions, el que més ens agrada,…

Aquesta activitat ens ha permès conèixer els gustos i les preferències a l’hora d’escollir el tema del qual volíem parlar. També hem obtingut molta informació de cada exposició. Finalment hem après a millorar aspectes a l’hora de parlar davant dels altres.

ELS TEMES HAN ESTAT MOLT DIVERSOS. JA HO VEUREU!!

TREBALL COOPERATIU AMB TIQUETS DE COMPRA

0

L’ alumnat de 2n  hem realitzat un treball en grups cooperatius durant 6 sessions, partint de tiquets de compra que van portar a la classe. Hem treballat diferents aspectes:

  1. Interpretar les seves parts (producte, quantitat, preu unitat, total, data, hora,…) Saber aplicar aquests conceptes en una fitxa de treball.
  2. Classificar tiquets segons diferents criteris (supermercat o botigues de queviures i altres, …)
  3. Fer càlcul mental treballant diferents operacions.
  4. Classificar els productes segons si es poden mesurar amb unitats de massa o de capacitat.
  5. Treballar l’estadística calculant els productes més venuts.
  6. Comprar i vendre amb el supermercat de l’escola per a practicar el valor de les monedes i bitllets.
  7. Inventar històries partint de productes dels tiquets.

HA ESTAT UNA TASCA LLARGA, PERÒ HEM APRÈS A TREBALLAR EN GRUP I ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ!!

P3 – Música

0

Els nens i les nenes de P3 juguen a fer de cargols que es desperten quan sona la seva cançó i s’adormen quan sonen els tambors. Els voleu veure?

Imatge de previsualització de YouTube

 

“Alice”. Teatre en anglès

0

El passat dijous dia 19 al matí els alumnes de sisè van fer una sortida a Tàrrega a gaudir de teatre en anglès, a càrrec de la companyia Blue Mango Theatre.

L’espectacle va tenir lloc al teatre Ateneu, on van assistir diferents escoles de la comarca.

“Alice” (títol de l’espectacle) està inspirada en la història i els personatges de l’obra Alícia al país de les meravelles (“Alice in Wonderland”), de Lewis Carrol. La protagonista, acompanyada del conill blanc, fa un recorregut per diferents tradicions i festes angleses mentre intenta tornar a casa.

Durant l’espectacle els actors van animar els alumnes a cantar i ballar i, en finalitzar, aquests els van poder fer preguntes.

6è Alice

Racons de joc simbòlic Ed. Infantil.

0

Aquest curs, un cop finalitzades les obres de l’escola, hem pogut organitzar els racons de joc simbòlic a la zona comú davant de les classes.

Aquests racons responen a la necessitat que té l’infant de conèixer els companys i companyes, de reviure lúdicament unes situacions quotidianes i poder experimentar, amb la pròpia activitat, els diversos rols que hi ha al seu entorn.

A l’escola comptem amb els de cuina i menjador, mercat, infermeria, taller mecànic, construccions i disfresses.

 

2n. entusiasMAT 15-16

0

El passat divendres 13 de maig vàrem celebrar el 2n.entusiasMAT de l’escola. Els/les alumnes de primària van realitzar activitats intercicles.

És una experiència molt positiva on tots, ells i elles, realitzen activitats matemàtiques d’una manera més lúdica, ajudant així a millorar la competència matemàtica, englobant totes les dimensions que la formen.

Les activitats treballades eren de geometria, de càlcul i numeració, i de relacions.

Go to Top