English in Year 2

Els alumnes de 2n han treballat els animals a les classes d’anglès. Han après el nom de diferents animals, han escoltat cançons i històries, han jugat a endevinar animals a partir de diferents pistes i han après les estructures lingüístiques i el vocabulari que cal utilitzar per realitzar una descripció.

Finalment, han preparat la descripció d’un animal que els agrada i en el següent vídeo podeu veure com la llegeixen:

Imatge de previsualització de YouTube

ORIENTACIÓ – CICLE SUPERIOR

A cicle superior han acabat amb la unitat de bàdminton i ara estan duent a terme la d’orientació.

Aquesta ajuda a treballar les nocions espacials, la interpretació de plànols, el treball en equip, etc.

Tot i portar poques sessions les curses d’orientació pels patis de l’escola són molt entretingudes i els alumnes així ho mostren.

 

  

ESTUDIEM ELS MATERIALS

Els nens i nenes de 2n, dins l’àrea de Medi Natural, treballem els materials. Ens hem organitzat en grups per observar, tocar i classificar diferents materials que hem portat a la classe. Seguidament, per parelles, hem estudiat cada material, hem descobert les seves propietats i hem confeccionat murals.

HEM APRÈS LES CARACTERÍSTIQUES PRÒPIES DELS MATERIALS MÉS HABITUALS DE MANERA VIVENCIAL.

 

 

 

CARNAVAL

Ja arriba el Carnestoltes, i amb ell la disbauxa, la bogeria, la confusió, la llibertat, el joc… és un temps per a gaudir d’una de les festes tradicionals, que aquest any hem lligat amb el projecte principal del curs ” El Cinema”.

El Rei Carnestoltes ens ha deixat unes ordres, la primera l’hem de començar a complir el dijous dia 8 ( dijous llarder) i diu així:

Els premis Oscar ja són aquí i amb algun d’ells t’hauràs de guarnir.

Divendres 9: Un bon director/a de cinema seràs si amb bigoti, ulleres, corbata… a l’escola vindràs.

Dimarts 13: El carnaval està a punt d’acabar i una disfressa de casa hauràs de portar. Hi haurà molta animació, ja ho veuràs ja.

Dimecres 14: Dimecres de cendra. De dol hem d’anar, si el carnestoltes volem acomiadar… i la Vella Quaresma arribarà.

 

 

MANIFEST DIA DE LA PAU 2018

MANIFEST DIA DE LA PAU 2018

Un any més, dia 30 de gener tota l’escola Santa Creu volem fer-nos escoltar per portar arreu la Pau i aconseguir-la començant per nosaltres i pels que tenim a prop nostre. Hem reflexionat sobre en quin món vivim i en quin volem viure i ens hem fet 3 preguntes claus:
. Què no volem del món on vivim?
. En quin món volem viure?
. Què puc fer per construir la pau?

No volem violència de cap tipus: guerres, baralles, insults, burles, discriminacions per causa d’opinió, de raça o religió, racisme o violència de gènere. La violència, en totes les seves vessants, crea murs i fronteres físiques i mentals entre les persones.
Aquests conflictes ens porten falta de respecte, por, falta de control, frustració, injustícies, insults…
Existeixen massa murs, masses fronteres físiques i mentals
Volem un món on el respecte i l’escolta cap a la diferència, sigui aquesta del tipus que sigui, ens serveixi com a punt de partida cap a tot allò que ens envolta.
Aquesta pau que cridem no potser que ens quedi llunyana. Cadascú dels que som aquí tenim la responsabilitat de donar el nostre granet de sorra per aconseguir-la a casa, a l’escola o amb els amics…
Que aquests murs que hem vist que existeixen es converteixin en ponts ferms i estables a través de somriures, felicitat, estima i ajuda a aquell qui ho necessita fent-lo sentir bé. Cal que siguem exemple de pau, harmonia i igualtat; petits herois i heroïnes que ajudem a construir la pau per viure en el món que creiem.
No volem que aquesta trobada quedi sols en paraules sinó convertir cada dia en el dia de la pau. Ens ajudeu?

FELIÇ DIA DE LA PAU!

 

 

GAUDÍ a l’escola

Al llarg del primer trimestre, a les classes de plàstica vam treballar el gran arquitecte i artista Antoni Gaudí.

Vàrem fer un repàs de la seva biografia i de les obres més importants i vam utilitzar diferents tècniques i recursos per reproduir-ne algunes a la nostra manera.

Els alumnes de 4t, 5è i 6è van fer volar la seva creativitat i van construir les seves pròpies cases modernistes, amb motius de la natura, colors diversos i façanes originals.

A continuació en podeu veure una mostra.

DIA DE LA PAU

El 30 de gener és el Dia Internacional de la No-Violència i com cada any, els i les alumnes de l’escola Santa Creu ho vam celebrar tot fent diverses activitats.

Primer de tot, els alumnes de sisè van llegir un Manifest per la Pau que van escriure ells mateixos a classe.

Seguidament, vam cantar tots junts la cançó Color Esperanza de Diego Torres, tot movent unes banderoles que havien elaborat durant la tarda.

I per últim comentar que vam col.laborar amb la “Asociación Espanyola Contra el Cáncer”, tot enviant una fotografia dels alumnes de l’escola. Es van col.locar en forma de gota, aguantant uns cartells de color verd, que és el color de l’esperança, i una frase al costat que deia “Ens tens aquí”.

 

Projecte Escolta’m. Tutoria individualitzada.

Aquest curs hem engegat un nou projecte inclòs dins dels projectes de l’escola d’educació socioemocional i el de convivència. Primer de tot, el claustre vam començar una formació, que durarà tot el curs, per poder-lo dur a terme. La formació ens la imparteix una professional de l’equip ICE de la UdL.

El projecte es desenvolupa de la següent manera: un cop a la setmana cada tutora de primària es reuneix durant 30 minuts amb 3 alumnes de la classe. Durant aquesta estona els nens i nenes parlen del que ells vulguin. Hi ha un espai de l’escola que ha estat decorat i preparat per a que aquesta estona sigui molt agradable. De fet, els infants esperen amb moltes ganes el moment. Els agrada molt compartir un moment de tranquil·litat amb la seva tutora i sentir-se escoltats, la qual cosa els és molt positiu per la seva autoestima, ajuda a millorar el clima de la classe i l’escola i els resultats educatius.

TASTEM ALIMENTS

Durant el primer trimestre els nens i nenes de 3r vam treballar els sentits. Vam treballar el sentit del gust i vam pensar que ens agradaria tastar aliments dels diferents sabors: àcid, amarg, salat i dolç.
Primer vam observar quins eren els aliments (llimona, carxofa, xocolata, escames de sal) i vam estar parlant de quins gustos deurien tenir cadascun, i després d’uns dies i de molt parlar-ho, va arribar l’hora de tastar! No cal dir l’èxit que va tenir el tastet que vam fer!

L’objectiu de l’activitat va ser que coneguessin alguns aliments que no sabien ben bé quin gust tenien, conèixer nous gustos i apreciar diferents textures. En aquesta activitat vam desenvolupar el sentit del gust principalment, però alhora vam treure informació a través dels altres sentits com la vista i el tacte.

Aquí us deixem unes fotografies:

Contes en anglès a P5

Com ja és tradició  a l’escola, l’alumnat de 6è es va preparar contes, cançons i activitats en anglès pels infants de P5. Repartits en grups de 4 o 5, durant unes sessions d’anglès van estar preparant els materials i la posada en escena. El moment de la veritat va arribar, els nens i nenes de 6è amb una mica de nervis i els de P5 molt entusiasmats de compartir una estona amb els més grans de l’escola. Com sempre, l’activitat va ser un èxit. Les activitats preparades van ser molt originals i divertides. I tant els grans com els petits van practicar l’anglès entre iguals.

Tot seguit el vídeo resum de l’activitat.

Go to Top