Salutació

Els i les mestres de l’escola Santa Creu us donem la benvinguda a aquest nou curs a totes les famílies i especialment a les que s’incorporen enguany a l’escola.

Tornem un cop més amb noves il·lusions, propòsits i molts  projectes, pensant en totes les oportunitats que tenim per endavant, i on l’objectiu més important són els vostres fills i filles.

Pares, mares, psicòlegs, educadors…, tots coincideixen: els fills posen els límits constantment a prova. Un estira-i-arronsa, un repte per  als nens i per als pares. Els petits aprenen què està bé i què està  malament mentre els grans els eduquen dia rere dia.

La doctora en psicologia Elisa Urbano diu que cadascú ha  d’establir els seus propis límits: “Els nens reaccionen de forma diferent  amb els límits dels pares, dels avis o dels mestres”. Els fills s’acostumen  als límits que els posem, necessiten posar-los a prova, és un dels mecanismes que tenen per entendre com funciona el món: poder  preveure què els pot passar els dóna seguretat. “És molt important  que els límits s’adeqüin a l’educació que vols transmetre –explica la doctora Urbano–, no són un instrument per controlar la canalla. Hi ha d’haver una orientació de què es vol aconseguir –fills ordenats, respectuosos, etc.– i, tot i que ens podem equivocar, procurem que l’enfocament sigui pel bé del nen”.

Si la família i l’escola treballen en el mateix sentit els resultats són molt més eficaços. Aquest és el nostre desig i treballem per aconseguir-ho.

En nom de tot el personal de l’escola us desitgem un bon curs i ens posem a la vostra disposició per continuar col·laborant en l’educació dels vostres fills i filles.

Ester Ribas