Tai-txi

El tai-txi-txuan és un art marcial que comprèn una sèrie de moviments lents, i és practicat cada matí per grups de gent en centenars de parcs per tota la Xina i, cada cop més, en altres parcs de tot el món. En les classes de tai-txi s’ensenya a conèixer el propi equilibri i allò que l’afecta, a reconèixer iguals dins dels altres, i l’estima del valor pràctic en la capacitat de moderar comportaments extrems i l’actitud en els nivells mentals i físics. Té com a objectiu l’equilibri físic i mental de qui el practica.

Nosaltres hem fet la nostra versió!

Activitat Educació emocional per fer a casa

Benvolgudes famílies,

Aquest curs seguim amb les activitats d’educació emocional. Aquestes, com ja sabeu, també comporten la implicació de vosaltres. La primera area a treballar és la de PERTINENÇA. Per això, aquesta tarda rebreu un full/pòster amb les fotos i noms de tot el grup classe. Només cal que el penjeu en un racó de la seva habitació i en parleu. Aquest cop no cal que retorneu cap circular ni resposta.

En aquesta activitat volem que repasseu juntament amb els vostres fills/es i mirant el pòster els noms dels companys/es. També podeu afegir preguntes, com per exemple:

• Qui és aquest nen/a?
  • Amb qui has jugat avui? T’ho has passat bé?
  • Hi ha alguna persona que no es amiga teva però que t’agradaria que ho fos? Què pots fer per poder ser amic o amiga seva?
  • Qui et sembla que és el nen o nena que ajuda més als altres/ més graciós/ més rialler…?
  • Què és el que més t’agrada d’aquest nen o nena?

Es recomana realitzar l’activitat en un moment de tranquil•litat, per exemple abans d’anar a dormir.

En aquesta activitat, és clau l’acompanyament i les respostes.

Amb aquesta activitat els infants hauran parlat dels seus companys/es de la classe amb les famílies. Això haurà ajudat a treballar la identitat del grup classe i a compartir la coneixença dels seus companys/es amb les seves famílies.

Visitem la biblioteca

Els nens i nenes de P4, han començat el novembre visitant la biblioteca de Sant Martí de Provençals.

Al principi, el bibliotecari els hi ha explicat les normes i ús per poder estar allà. Després, els hi ha ensenyat un conte on els nens han sigut part activa.

I per últim, han pogut remenar contes i escollir els més interessants.

Els hi ha quedat moltes ganes de tornar un altre dia!!!! Animeu-vos a passar per ella, famílies!

Ens visita la castanyera!

Avui hem rebut la visita d’algú molt especial: la castanyera!

Els nens li han ballat i cantat cançons com: la rumba de les castanyes, sóc un bolet, m’agrada la tardor, marrameu torra castanyes, l’esquirol plim plim o, la tradicional, la castanyera. I ella, en acabar, els hi ha repartit unes castanyes.

S’ho han passat molt bé! Tenien moltes ganes de veure-la!

Halloween

Ahir tot infantil va celebrar halloween amb un munt d’activitats promogudes per l’anglès. Algunes d’elles eren: dance Halloween, crear un slime o Sport temàtic. Activitats amenitzades amb l’ajuda dels alumnes de primària.

S’ho van passar de pooor!!