Erasmus+: Mobilitat a Grècia, dia 3

Avui els nens i les nenes de cinquè que estem de viatge a Grècia dins el programa Erasmus+ Ka2 “On the Road of Exile” hem tingut un dia molt complet. Al matí ens hem trobat tots a escola i hem agafat un autocar que ens ha portat a visitar la ciutat de Chrysoupoli. Hem visitat primer l’ajuntament, on ens ha rebut l’alcalde, ens ha explicat quina és la seva feina i l’hem pogut preguntar coses sobre l’ajuntament.

En sortir de l’ajuntament hem anat a visitar l’institut nou de Chrysoupoli on hem pogut veure una exhibició de maquetes dels alumnes i hem pogut votar quina maqueta era per nosaltres la millor.

Desprès hem anat al club de Tràcia, una antiga escola que recull els vestigis dels antics habitants de Tràcia de l’Est, que abans de la invasió turca era terreny Grec. Els grecs que aleshores vivien en territori que avui en día és Turquía, van ser explusats de la seva terra i van patir en la seva pell ser refugiats. En arribar aquí fundaven ciutats amb l’antic nom de la d’on proveinien afegint Nea al davant que vol dir nova. Aquí es conserven moltes coses antigues de la seva cultura. El club els ajuda a mantenir la seva cultura així com els serveix de punt de reunió.

Quan hem sortit del club, hem caminat fins el teatre municipal per poder practicar la cançó “Heal the World” amb tots els participants en el projecte per l’event de disseminació de la nit.

A la tarda hem tingut una mica de temps lliure i a les vuit ha començat l’event on han participat les autoritats locals i les educatives i on famílies, escoles i vilatans han estat convidats.

Us deixem un vídeo. Recordeu que ens podeu seguir a les xarxes socials on podreu veure vídeos i fotografíes de les activitats i les mobilitats.