Per fer bons lectors!

Fer bons lectors i lectores és feina de tots, i l’acompanyament familiar és importantíssim.

A l’escola pensem que el model de lectura que podeu donar des de casa és molt important i que ajudarà molt al que podem oferir des de l’escola.

Aquesta activitat pretén implicar a les famílies (pares , mares, germans, iaies…. ) en la creació de l’hàbit lector, fer-los passar una estona plegats al voltant dels llibres, donar les estratègies apropiades , acostar-los a les biblioteques i fer-los gaudir en general del procés lector.

Una família lectora…

• És una família compromesa amb la lectura.
  • És aquella que anima a llegir fins i tot abans que el seu fill o filla sàpiga llegir.
  • És aquella que conta contes als seus fills i nets, els recita rimes i poesies, les llegeix en veu alta i omple les seves oïdes de musicalitat i de màgia.
  • És aquella que dóna exemple llegint llibres, revistes, diaris… i permet que els seus fills i filles els sorprenguin freqüentment amb un d’ells a les mans.
  • És aquella que acompanya als seus fills i filles a visitar exposicions, assisteix a funcions de teatre o titelles i a altres espectacles culturals per anar afinant la sensibilitat i la imaginació dels seus petits.
  • És aquella que comparteix les lectures dels seus fills i filles.
  • És aquella que acompanya als seus fills i filles als llocs on estan els llibres.
  • És aquella que fomenta i té cura de la biblioteca familiar o personal i cerca a casa seva un espai adient.
  • És aquella que llegeix amb els seus fills i filles les publicacions de l’Escola.
  • És aquella que comprèn que la compra d’un llibre no és una cosa excepcional,(Nadal, Sant Jordi…) sinó que ho considera part de les despeses d’educació dels seus fills i filles.

familialectora.jpg

Un comentari