Els Astronautes ens hem graduat!

Aquest matí en companyia dels nostres amics mariners de P3, follets de P4, carters de 1r i escriptors de 2n hem celebrat el final de l’etapa d’educació infantil.

Ens hem posat un birret, hem escoltat el conte d’en Pau i l’Amistat i entre petons i abraçades les mestres ens han donat un record: els ninos d’en Pau i Amistat fets en goma eva i una orla on estem tots molt macos.

Quins records que ens emportem cap a la nova etapa de primària!.

Gràcies.

Joc de rodes

Aquest divendres 17 de juny els astronautes de P5 i els carters de 1r ens ho hem passat d’allò més bé!

Hem portat patins, patinets, bicicletes i algun monopatí, i hem gaudit d’allò més fent-los servir. Hem tingut tot el pati de primària per nosaltres i ens hem organitzat per zones, per tal de no fer-nos mal. Les bicicletes a la zona de sorra,… ufff, que divertit sortejar els obstacles que hi havia, semblava tot un circuit. Els patinets s’han pogut moure per tota la pista, amunt, avall i donant voltes, super bé! Els patins a la zona del porxo, quina sort, ja que així ens podíem agafar de la paret si calia, perquè això de patinar no és gens fàcil.

COR SAFARI D’UGANDA

Desde la ciutat d’Entebbe, Uganda, arriba a Catalunya el Cor Safari, una coral infantil de nens i nenes d’entre 8 i 14 anys que conviuen en una escola-orfenat i aposten per la música com a cura de ferides emocionals produïdes per abandonaments, abusos, violència i pobresa extrema. En el marc d’una gran campanya de sensibilització impulsada per la Fundació Nzuri Daima de Sant Joan les Fonts, el Cor Safari recorre tot l’Estat. La gira presenta el disc “Joy’s Miracle”, que inclou cançons en català, castellà, anglès, francès i també en la seva llengua, el luanda, amb lletres de temàtiques socials i emocionals, algunes composades per una de les nenes del cor.¨

Els alumnes de 4t de l’escola vam tenir l’oportunitat de poder cantar amb ells en un concert el passat 10 de juny a la sala Torín d’Olot. Fent l’acompanyament de “quan tot s’enlaire” de Txarango i “Sense tu” de Teràpia de Shock.

Aquest dimecres va ser quan el cor Safari va venir a l’escola. Vam compartir moments, cançons, riures,… un dia per recordar i esperem…poder repetir alguna vegada!

 

CURSA D’ORIENTACIÓ URBANA

Aquesta setmana els alumnes de 4t hem fet una cursa d’orientació urbana.

Ens va caldre un mapa, una tarja de control i sentiment d’equip per a poder buscar les fites pel centre de la ciutat.

Mirar, pensar i córrer aquestes són les premisses necessàries per a poder realitzar la cursa i… així ho vam fer!

 

 

ELS MOSSOS ENS VISITEN

Dilluns 6 al matí, els Mariners van tenir una visita, els Mossos d’Esquadra! En Pep ens va explicar quina era la seva feina, ens va ensenyar tots els complements que portava en el cinturó i per a què serveix cada cosa, però el més divertit van ser els jocs que ens va preparar per entendre més bé la seva feina. I després vam sortir al pati i ens va ensenyar un cotxe per dins, vam tocar la sirena, les llums… Ens ho vam passar super bé! Moltes gràcies!!

SORTIDA A MARINELAND

Els mariners i els follets, el divendres 3 de juny van anar a Marineland. Després d’un viatge llarg, esmorzem i esperem que comenci el primer espectacle, les aus!! Vam tenir una gran sorpresa, l’entrenadora va cridar un dels nostres alumnes, en Julio  de P4 que va sortir a participar a l’espectacle!! Uf, quina emoció, estava molt content! Tot seguit vam anar a veure els lleons marins, les foques i el més esperat de tots: l’espectacle de dofins!!! Al migdia vam dinar tots junts al costat dels pingüins i després vam poder jugar pels voltants del parc i visitar els altres animals: els flamencs, els lloros…

Va ser un dia fantàstic amb moltes emocions, tots els nens/es van gaudir molt de l’excursió.

Teatre en anglès: Frankenstein!!!

The last 7th of June, the 5th and 6th graders went to the theatre to see a play called Frankenstein. Frankenstein is a doctor who wants to make a monster. It was a very funny play, and some of us had the opportunity to be on stage! It was awesome!

Trencada de guardioles

Ja fa dies que els alumnes de 1r, 2n i 3r  vam col·laborar amb Càrites pintant unes guardioles. Aquestes durant un temps han estat repartides en diferents comerços de la ciutat d’Olot per tal de recollir diners per persones necessitades.

Avui ens han ofert la possibilitat de trencar aquestes guardioles i així ho hem fet.

Ens ho hem passat molt bé!

TALLERS DE PLÀSTICA

Els alumnes de P-5 , 1r i 2n han realitzat un taller de plàstica amb l’ajuda de l’artista Marià Vayreda.
Els de P-5 i 1r van crear un monstre amb vòlum acompanyat del seu menjar fet amb plàstilina i que van enganxar sobre un suport rígid.

Els de segon van fer “petits fours” de reposteria amb plastilina i un suport decorat com si fos una safata de pastisseria.

Vam crear, imaginar, modelar… gaudint d’una bona estona.

Campionat d’escacs

Una vintena d’alumnes de 4t de la nostra escola han participat, voluntàriament, al campionat per equips d’escacs entre escoles organitzat pel Club d’escacs d’Olot i que aplega els alumnes de les escoles on s’imparteixen classes d’escacs en horari escolar i també com a activitat extra escolar. En total han estat uns 300 nens i nenes de 3t. i 4t.
El torneig s’ha disputat a 6 rondes a la fase prèvia, els dies 14 i 21 de maig. La final, entre els quatre equips més ben classificats, es va disputar el passat 28 de maig al matí, durant la festa de cloenda del curs que, com sempre, es va fer al Firal.
Des de l’escola volem FELICITAR a tots els alumnes per a la gran PARTICIPACIÓ!!
I també al 2n i 5è premi obtinguts!
Enhorabona campions!!!

 

Xerrada sobre la sang i l’aparell circulatori

Ahir a la tarda els alumnes de 4t vam rebre la visita de dues mares infermeres de la nostra escola, ens van venir a fer una xerrada sobre la sang i l’aparell circulatori.

En van ensenyar com es mira el grup sanguini, amb un fonendoscopi vam escoltar el cor, van portar un monitor d’un electrocardiograma on vam poder veure les pulsacions del cor, la saturació d’oxigen a la sang…

La tarda se’ns va fer curta… que interessant!

Una vegada més… moltes i moltes gràcies Àngels i Olga!

 
;”>

RECONEIXEMENT AL BÀSQUET DE L’ESCOLA EL MORROT

El dia 10 de maig es va celebrar la 1a Gala Territorial de Valors en acció en l’esport. El bàsquet El Morrot va rebre el reconeixement com entitat. Ja que es potencien els valors a partir de l’esport i es fomenten els bons hàbits alimentaris impulsant el consum de fruita al final dels partits.

MOLTES FELICITATS!!!

 

 

Els oficis a P5

Durant aquest trimestre hem treballat els oficis dels nostres pares. Han vingut a explicar-nos la seva feina i hem après moltes coses. MIL GRÀCIES A TOTS  I A TOTES!

Una imatge val més que mil paraules, mireu, mireu…
En David és jardiner i l’ Ester és mestra, són els pares de l’Oian.

En Miquel, el pare de la Cristina, és empresari.

La Mònica, mare d’en Roc, és treballadora social.

En Xevi, pare de la Pepa, és fuster.

La Tere, mare de la Pepa, és educadora social.

La Laura, mare de la Carla, és administrativa.

En Joan, pare de la Sigrid, és dissenyador industrial.

La Sílvia, mare de la Martina, és mestra.

La Marta, mare d’en Martí, és fisioterapeuta.

English Day

Last Thursday 19th of May, 6th graders celebrated the English Day! It was a very funny and special day! Do you want to know what did we do during all day?!
In the morning we gathered in Pavelló Firal with other schools from La Garrotxa. We spent the morning playing in different kind of English games for 2 hours. It was amazing to see how we enjoyed doing all those activities.
For lunch, we were supposed to go to Parc Nou, but the weather conditions were not safe and we decided to have lunch next to Pavelló Firal. In the afternoon some students represented a theatre play called “People English in England”. The play was an absolute success!
When it finished we all came back to school and on the way, students received a book mark in order to remember this marvelous day!

Els astronautes anem a l’hort!.

Aquesta tarda amb l’ajuda d’en Norman, que és un expert, els astronautes de P5 hem anat a l’hort a plantar el moniato i a arrencar les cebes que vam plantar a la tardor.
Primer hem hagut de treure les males herbes de les jardineres, hem fet un forat gran i hem plantat el moniato; a veure si tenim sort i al setembre en surten més.
Quantes coses que ens ha ensenyat en Norman!, tot tipus de plantes i animalons que tenim a l’hort. A la nostra parcel.la com a bons hortelans hem arrencar les cebes i hem tret les males herbes.
Mmmm!! quin sopar farem avui de ceba amanida!!!.

Cucs de seda a la classe dels Astronautes

Ja ens han arribat els cucs de seda a la classe de P5. Quantes preguntes que ens hem fet per poder-los cuidar bé: què mengen? beuen aigua? necessiten foscor? Fan caca?, tenen peus?…. ens hem posat a l’ordinador i uf!! quantes coses que hem descobert dels cucs de seda.

Hem llegit que mengen fulles de morera, no cal que estiguin a les fosques, hem vist un video molt interessant on hem descobert que el seu cicle vital és de 44 dies: ou-cuc-capoll-papallona. Ara ens tocarà fer-ne el seguiment i fer l’observació d’aquesta transformació.

De moment, tenim ous i uns cucs molt i molt petits. Hem decicit fer un mural i anar dibuixant el que observem. De moment avui hem fet el títol i hem dibuixat un ou. Ja us explicarem més endavant.

ANEM A LA GRANJA!!

Després de treballar tots els animals de la granja, arriba el dia d’anar d’excursió a visitar-ne una, quines ganes que en teníem tots!! Hem marxat amb l’autocar ben emocionats, per arribar fins a dalt hem caminat una bona estona i després ens ha rebut la Bea i en Quim, els masovers de Mas Pinadella. Abans de tot, hem omplert la panxa amb un bon esmorzar i després a fer ruta per la granja… hem vist les vaques reposant al seu estable i els hi hem donat civada, després els cavalls: la Rumbeta i la Pitufa, un poni molt amable que ens ha pujat a tots, ha estat molt divertit!! Després hem anat a veure les gallines, els ànecs, les oques… que també els hi hem donat blat de moro i per últim les cabres, que n’hi ha una de molt espavilada i sempre s’escapa del seu tancat!!
Després de tantes emocions, ens ha vingut la gana, i hem anat a dinar al prat que hi ha davant la casa, mmm… quins entrepans més bons!! i després a divertir-nos una estona jugant pel prat amb les cordes, les pilotes, …

Hem passat un dia fantàstic a Mas Pinadella, però em sembla que avui dormirem tots ben plans, ens ho hem passat molt i molt bé!! Mireu les fotos i ho veureu!!!

instruments Baschet

Els alumnes de segon i tercer vam poder gaudir d’una exposició d’instruments Baschet a l’Hospici.
Els vam veure en directe, els vam poder escoltar, vam aprendre coses dels seus creadors i també els vam tocar. Va ser una experiència molt enriquidora!

Coneixem Olot, fem una gimcana.

El passat dijous, dia 5 de maig, els alumnes de 2n vàrem sortir a fer una gimcana pel nucli antic d’Olot i vam haver de superar unes proves que consistien en descobrir petits detalls de la nostra ciutat.
Va ser una tarda diferent on vam poder córrer, passejar i riure a la vegada que apreníem més coses de les ciutats.

RODAJOC

Els alumnes de 3r vam participar al Rodajoc. Aquest any va ser la 13a edició.

Hi va haver uns 600 alumnes de les 22 escoles assistents.

Hi havia 3 zones (A,B,C) amb 12 activitats a cada una i 2 zones de descans

on podies menjar fruita i beure aigua.

Alguns dels jocs eren: la Tocadeta, el Mocador, la Pedreta, les Xanques…

El que ens va agradar més va ser la Tocadeta!

 

 

3era sessió DESCOBRIM a P5

Divendres al matí, va tornar a venir la Laia per fer un treball del cos  i ens va proposar dos jocs molt interessants: muntar entre tots un “nino”, ui! serà un nen, no serà una nena… li anàvem posant elements i res, tant podia ser d’un sexe com de l’altre. Ara!,  ho hem descobert quan  hem posat la vulva. La vulva o el penis són les dues parts del cos que ens diferencien els nens de les nenes.

També hem ajudat a la Laia a classificar les joguines de la Beht i en Jan dins les seves caixes. Però, sabeu? al final hem acordat que totes les joguines tan podien ser per un com per l’altre i hem muntat una caixa gran per posar-les totes juntes.

Sortida al Volcà Montsacopa

Aquest passat 3 de maig, l’alumnat de 2n vam estudiar els volcans i aprofitant la proximitat del Montsacopa ens vam apropar i el vam visitar.

Unes monitores ens van acompanyar durant aquesta sortida i ens van explicar el que faríem.

Després d’explicar-nos el conte del naixement del Montsacopa , les diferents parts d’un volcà i com es formen, vam poder fer el nostre, tranquil·lament , asseguts a la gredera, sense perill. Fins i tot vam poder posar herba per sobre, com la vegetació de veritat que surt als volcans.

També vam classificar i vam aprendre el diferents noms de les pedres volcàniques.

Una vegada fet això ens vam dirigir cap al cim del volcà, al costat de Sant Francesc, on vam poder esmorzar, abans, però, vam comptar els graons de les escales per a calcular l’alçada del volcà (379 graons ens van sortir)

Ens vam apropar a l’interior del cràter per veure la vegetació que al seu voltant creix, vam mesurar el seu diàmetre i vam poder córrer una mica.

A la baixada vam fer l’última activitat, situant en un plafó les diferents coses que havíem après durant el matí. També vam aprofitar per agafar roselles i mirar si eren gall, gallina o pollet.

P3 i P4 ANEM A VISITAR LA BIBLIOTECA

Avui els mariners i els follets hem anat a visitar la Biblioteca d’Olot, hem entrat a sala dels contes infantils i l’Irene ens ha explicat tot el que hi ha en una biblioteca i tot el que hi podem fer. Després hem baixat al pis de baix que encara hi ha més coses per endur-te de préstec: contes, DVD’s, CD’s… hem conegut la bibliotecària, la Dolors, que ha estat molt contenta de la nostra visita. Finalment, la Raquel ens ha explicat un conte de la Vaca Florentina!! ens hem fet un tip de riure i com que ens ha agradat tant, ens n’hem emportat dos de la mateixa col·lecció per explicar a la classe!! Ha estat una sortida molt enriquidora, hem après moltes coses!!

VISITA A L’AJUNTAMENT

Els alumnes de 3r vam anar de visita a l’ajuntament. En Xarli ens el va ensenyar. Vam veure la planta dels diners, la dels papers, la dels mapes, la sala de plens, el despatx de l’alcalde…

Vam tenir una estona per poder parlar amb l’alcalde i fer-li algunes preguntes que havíem preparat. Ell va ser molt amable i ens les va contestar totes.

Voleu veure per dins l’ajuntament amb nosaltres? Mireu, mireu…

 

ENDEVINA, ENDEVINALLA…

Sabeu?Els astronautes de P5 hem preparat una endevinalla d’un personatge pels mariners de P3 i follets de P4. Us expliquem com l’hem feta:
Vam pensar i dissenyar tres pistes i cada dia en penjàvem una al vidre; per P3 la pista estava tota feta en pictogrames i per P4 ja hi havia alguna paraules de les lletres que els havien arribat.
Durant aquests tres dies, ells podien anar posant la possible solució a la bústia que hi havia sota les pistes.
Dimecres de la setmana passada va ser el gran dia, ens vàrem reunir tots al pati per desvetllar la solució correcta. Sabeu quin personatge era? Doncs… mireu, mireu!!.

ANEM A LA BIBLIOTECA

Aquest matí els astronautes de P5 hem anat a fer una visita a la biblioteca Municipal. Ens esperava la Dolors Arqué, quina artistassa!!.Ens hem convertit en exploradors i hem après un munt de coses de la biblioteca: com es fa per fer un préstec d’un conte, què volen dir els gomets que tenen els contes… Ens hem assegut a la plaça vermella i vés per on….. ens ha explicat un preciós conte:”El gos negre”.
Moltes gràcies Dolors.
Esmorzar i jugar un xic al parc no hi podia faltar.

Joc simbòlic P-4

Durant aquest segon i tercer trimestre els Follets ens ho estem passant d’allò més bé al joc simbòlic. Sabeu que a més a més dels racons que ja teníem, ara n’hi ha dos de nous?
Sí, sí, ens hem convertit en uns autèntics metges! També tenim el racó de disfresses i ens vestim d’animals, pallassos, i de coses molt originals! Voleu veure-ho? Doncs feu una ullada a les fotografies que hi ha al bloc!

EL NOSTRE HORT.

Quin goig que fa el nostre hort!

Per la primavera la majoria de plantes acceleren el creixement, i en aquest sentit, les del nostre hort no són pas una excepció.

Podem veure que tenim bròquils, bròcolis, col i flors, cols de varis tipus, alls, cebes, faves, pèsols, enciams i escaroles. Cada curs té la seva parcel·la i les seves plantes. Cada persona planta la seva planta i cuida (quan és l’encarregat o encarregada), totes les plantes del seu curs. Cal regar, treure les males herbes, fer algunes feines extres depenent de cada planta, i si alguna cosa no rutlla, cal comunicar-ho i posar-hi solució, si és que n’hi ha.
Si tot va bé, tothom es podrà emportar alguna planta cap a casa seva. De moment, sembla que tot va per bon camí, només cal donar una ullada a l’hort. Val més una imatge que mil paraules.

Visita al museu de les matemàtiques 3r i 4t

Els alumnes de cicle mitjà també hem visitat el museu de les matemàtiques, instal·lat a l’Hospici d’Olot.

Aquest museu és d’allò més divertit i sabeu per què?

Doncs perquè hi ha un cartell a l’entrada que diu: PROHIBIT NO TOCAR!

I així ho hem fet: tocar, remenar, gaudir, experimentar, manipular, raonar, divertir,… a partir d’un munt de materials del món de les matemàtiques!

 

Els de tercer!

 

Els de quart!

 

 

Màquines i forces a 6è

Els alumnes de 6è hem hagut de desenvolupar el tema de les màquines i forces a partir d’un mapa conceptual i presentar-lo en format “Lapbook”. Alguns de nosaltres hem aprofundit més en el tema i hem creat la nostra pròpia màquina simple.

Aquí us en deixem alguns exemples.

Juguem amb les matemàtiques!

Aquest dijous 21 d’abril, els alumnes de 1r i 2n hem pogut gaudir d’un matí a les sales de l’Hospici, per poder jugar i experimentar amb les matemàtiques.

La consigna era “Prohibit NO tocar”. Que divertit! Ens hem endinsat al món de la geometria, hem fet construccions, trencaclosques, hem jugat amb un tangram gegant, hem fet laberints amb unes alfombres matemàtiques… i moltíssimes coses més! Mireu les fotos i ho veureu!

Travessar el carrer

El passat dijous 14 d’abril els alumnes de 1r vam fer la segona sessió de l’activitat, en què en Santi, un Policia Municipal, ens va acompanyar pels voltants de l’escola i vam posar en pràctica tot el que havíem après a la sessió anterior. Vam poder fer de municipals i tots plegats vam practicar els sistemes de creuar correctament els carrers i de forma segura.

SORTIDA A BESALÚ

Ahir dimecres 13 d’abril, vam anar a fer una sortida a Besalú.

L’objectiu d’aquesta sortida era anar a visitar algunes construccions de l’Edat Mitjana, com per exemple: la sinagoga, banys jueus… i el més important, el pont fortificat.

Ens ho vam passar molt bé, i esperem que els de l’any que ve s’ho passin tan bé com nosaltres.

SORTIDA A LA VILA OLÍMPICA.

Divendres dia 1 d’abril vam realitzar l’activitat final de les olimpíades. Tot i que el temps no ens va acompanyar, no vam deixar que ens espatllés, del tot, la vetllada a Barcelona i vam poder visitar entre ruixat i ruixat l’Estadi, el Palau Sant Jordi, l’esplanada ajardinada i les piscines Picornell. Aquí us deixem una pinzellada del que vàrem fer… donant per finalitzats els 3 dies diferents.

Audició de corda fregada a 2n

Els alumnes de segon hem pogut gaudir d’una audició de violí. En Xevi, professor de l’Escola Municipal de música d’Olot, ens ha explicat les diferents característiques del violí i ens ha interpretat diferents obres musicals. En sap molt!
Nosaltres també ho hem pogut provar! que difícil!

Anem a les Experiències Matemàtiques

Aquest matí, els astronautes de P5, hem anat a l’Hospici a visitar l’exposició EXPERIÈNCIES MATEMÀTIQUES.PROHIBIT NO TOCAR.
Hem tingut l’oportunitat d’apropar-nos al món matemàtic a través de diferents activitats intuïtives i visuals que ens han fet raonar, pensar, experimentar, provar…. i sobretot jugar i passar-ho molt bé.
Mireu, mireu…

Els mariners plantem enciams!!!

Dilluns a la tarda, els mariners vam anar a l’hort a plantar enciams a l’hort de l’escola!!! en Norman ens va ajudar a plantar-los i després els varem regar. Ahir a la tarda varem mirar una presentació sobre els enciams, vam conèixer que hi han de diferents varietats, el que necessiten per créixer i a on es compren i fins i tot vam aprendre una cançó: una plata d’enciam. Després varem observar un enciam amb una lupa interactiva i varem veure com eren . Ara esperem que creixin força per poder fer a casa una bona amanida!!!

ENS VISITEN MEDALLISTES OLÍMPICS

Aquest matí després del pati, hem tingut l’honor de tenir entre nosaltres 2 medallistes olímpics en JOAN LLANERAS i en CARLES TORRENT, tots dos de la modalitat de ciclisme. Hem passat una bona estona amb ells on ens han explicat les seves vivències, experiències, sacrifici, esforç, constància… tots els valors que cal tenir per ser un bon esportista i que podem aplicar a la nostra vida real del dia a dia.

MOLTES I MOLTES GRÀCIES PER LA VISITA

ELS TALLERS DE LES OLIMPÍADES

Per tal d’aprendre coses sobre les olimpíades i per practicar diferents disciplines que es fan durant aquestes proves hem realitzat diferents tallers. Ens hem barrejat per cicles i hem realitzat uns tallers molt engrescadors. Mireu mireu…

TALLERS A P3 I P4

ATLETISME I ESPORTS OLÍMPICS: Els mariners i els follets ens convertim amb esportistes olímpics i comencem el taller fent estiraments amb pilotes. Tot seguit sortim al pati d’educació infantil i fem diferents jocs repartits en diferents estacions: atletisme, salt de llargada, llançament de javelina, curses de relleus i xanques . Cada estació dura uns 10 minuts. Per acabar el taller tornem a fer estiraments amb música de relaxació, ufff ens hem adonat que fer d’esportista és molt cansat!!!

TALLER DE CIRCUITS: Què fan els esportistes abans de competir? doncs entrenar! entrenar cos i ment. Primer hem fet diverses postures de ioga que ens han servit per estirar el cos i relaxar la ment; i després hem fet un circuït en el que hem hagut de superar diversos obstacles i ens ho hem passat d´allò més bé!

MEDALLES OLÍMPIQUES: Elaborem les nostres pròpies medalles olímpiques a partir d’un suport i a sobre hi enganxem les anelles fetes de plastilina.

TALLERS A P5 I CICLE INICIAL

SIMBOLOGIA OLÍMPICA: En aquest taller hem après coses sobre la Bandera Olímpica: qui la va crear, que signifiquen els anells, perquè són d’aquests colors i no uns altres,…
Després ens hem endinsat al món de les Mascotes Olímpiques; les hem repassat totes, des de la primera el 1972 a les olimpíades de Munich, fins a les actuals de Rio 2016. Hem vist com eren i què representaven.
Tot això ho hem fet amb la PDI i un programa interactiu que també ens ha permès jugar a memoris de mascotes, memoris de banderes, activitats de relacionar, de contestar preguntes,… I per acabar ens hem emportat un petit llibret amb totes les mascotes per poder-les pintar i guardar com a record.

PICTOGRAMES OLÍMPICS: En el taller del Cicle Inicial, hem après que és un pictograma, quins són els pictogrames dels esports olímpics. També hem vist que hi ha esports no olímpics com el patinatge,el surf, el beisbol, les bitlles….i ens hem inventat un pictograma per aquests últims. Tenim molta imaginació!!!

ATLETISME: Després de posar-nos el dorsal, com autèntics atletes, hem pogut practicar tres modalitats olímpiques dins de l’atletisme:
. Cursa: 100m llisos, 100m tanques, 3000m obstacles i relleus.
. Salt: de llargada i d’alçada.
. Llançament: de disc, de vòrtex i de jabalina.

Quin taller més divertit!!!

JOCS OLÍMPICS: Hem distribuït la classe en 3 racons. En un es traballava l’esgrima (orígen, moviments bàsics,..), l’altra el desplaçament en xanques i per últim el d’obstacles ( anar a peu coix, saltant,…) tot passant per un circuit. Ens hem divertit molt!!!

CORONA OLÍMPICA: Després d’esbrinar què en saben de la simbologia de la corona d’olivera a les olimpíades gregues, de visualitzar un breu documental sobre la història d’aquestes i veure una branca d’olivera i diferenciar-la d’una de llorer, passem a la construcció de la nostra corona olímpica. Ja tenim la nostra corona!!!

HIMNES OLÍMPICS: Sabeu qui són la Montserrat Caballé i en Freddie Mercury? I los Manolos? Pregunteu-ho als vostres fills/es!!! En aquest taller hem fet una petita pinzellada dels diferents himnes olímpics i d’altres cançons que van ser presents en les olimpíades de Barcelona!!!

TALLERS A CICLE MITJÀ

CORONA OLÍMPICA: L’objectiu dels jocs olímpics a l’antiga Grècia era guanyar a través del joc net i el premi era una corona feta amb branques d’olivera. Nosaltres hem fet les nostres pròpies corones d’olivera, totes ben originals i divertides.

BARCELONA 92: El taller de Barcelona 92 es basa en visionar un PowerPoint sobre les olimpíades del 1992 de Barcelona. En ell es pot observar a part dels aspectes més rellevants d’aquestes olimpíades, les diferents instal•lacions que es van utilitzar i els esports que s’hi van portar a terme a cadascuna d’elles. Hi ha adjuntats fotos i vídeos per identificar els diferents esports olímpics, sobretot aquells que puguin resultar més desconeguts. Ens fixarem sobretot en les instal•lacions de l’anella olímpica que seran les que anirem a visitar el divendres 1 d’abril i també posarem molta atenció als diferents pictogrames; ja que seguidament després del joc de preguntes ens dividirem en 3 grups per fer els jocs de memori amb imatges dels pictogrames dels diferents esports visionats en el PowerPoint.

GOALBALL: El Goalball com a esport paralímpic per a sensibilitzar l’alumnat cap a les persones amb discapacitat visual.
És un esport col•lectiu on juguen tres jugadors per equip i consisteix en llançar la pilota rodant per terra amb la mà en direcció al camp contrari per marcar un gol a la porteria. Alhora els tres jugadors de l’altre equip intenten aturar la pilota amb qualsevol part del cos com si s’anessin porters de futbol. La línies del camp són tàctils i es juga amb els ulls completament tapats amb antifaç visió zero.

HIMNES OLÍMPICS: Sabeu qui són la Montserrat Caballé i en Freddie Mercury? I los Manolos? Pregunteu-ho als vostres fills/es!!! En aquest taller hem fet una petita pinzellada dels diferents himnes olímpics i d’altres cançons que van ser presents en les olimpíades de Barcelona!!!

ATLETISME: Després de posar-nos el dorsal, com autèntics atletes, hem pogut practicar tres modalitats olímpiques dins de l’atletisme:
. Cursa: 100m llisos, 100m tanques, 3000m obstacles i relleus.
. Salt: de llargada i d’alçada.
. Llançament: de disc, de vòrtex i de jabalina.

Quin taller més divertit!!!

SIMBOLOGIA OLÍMPICA : En aquest taller coneixem l’impulsor de les olimpíades de l’era moderna: Pierre de Coubertin, el qual també va ser el creador de la bandera olímpica. Expliquem la simbologia de les 5 anelles i els colors que la formen.
Repassem els diferents països on s’han fet olimpíades, els situem en el mapa mundi i observem la simbologia de les diferents mascotes.
Finalment treballem els pictogrames que representen els diferents esports que formen part dels jocs olímpics i dels jocs paralímpics.

TALLERS A CICLE SUPERIOR:

SIMBOLOGIA OLÍMPICA: Mitjançant un joc de pistes, hem de descobrir i conèixer les mascotes olímpiques de les diferents edicions dels Jocs Olímpics d’estiu des de l’any 1972 fins l’actualitat.
Cal que fem una cerca a Internet per esbrinar i recollir en un taula tota la informació que se’ns demana.
Les mascotes acostumen a ser animals o figures antropomòrfiques representatives de la zona on es realitzen els Jocs. N’hem trobat alguna de molt curiosa!

MODELATGE OLÍMPIC: En aquest taller els i les alumnes intenten modelar el paper d’alumini amb l’objectiu d’aconseguir figures humanes fent diferents esports. Encara que sembla fàcil la veritat és que els està resultant entretingut i per alguns, molt complicat.

HIMNES OLÍMPICS: Sabeu qui són la Montserrat Caballé i en Freddie Mercury? I los Manolos? Pregunteu-ho als vostres fills/es!!! En aquest taller hem fet una petita pinzellada dels diferents himnes olímpics i d’altres cançons que van ser presents en les olimpíades de Barcelona!!!

ATLETISME: Després de posar-nos el dorsal, com autèntics atletes, hem pogut practicar tres modalitats olímpiques dins de l’atletisme:
. Cursa: 100m llisos, 100m tanques, 3000m obstacles i relleus.
. Salt: de llargada i d’alçada.
. Llançament: de disc, de vòrtex i de jabalina.

Quin taller més divertit!!!

HISTÒRIA DELS JOCS OLÍMPICS: Comencem el taller explicant els Jocs Olímpics a l’antiguitat, quin any es van començar a realitzar, quines modalitats d’esports es realitzaven i alguna curiositat.
Tot seguit treballem els Jocs Olímpics de l’era moderna a partir que el Baró Pierre de Coubertin els recupera l’any 1896. En aquest apartat expliquem el tipus d’olimpíades que es fan actualment, quins són els símbols, què signifiquen i la importància que tenen: lema, jurament i credo olímpic, la bandera olímpica, la flama, l’himne i les mascotes. Després aprenem quins són els premis i condecoracions que poden rebre els atletes: medalles, el podi i l’himne, el diploma olímpic i el “Kotinos”. No ens oblidem d’explicar què és el Dopping.

 

COMENCEM ELS 3 DIES DIFERENTS

Ja hi tornem a ser!!! Aquest any, després de les vacances de Setmana Santa, comencem el tercer trimestre amb els 3 dies diferents dedicats a les OLIMPÍADES.

I com a totes les Olimpíades, no podia faltar la inauguració. A les 10:00 del matí ens hem reunit tots a la pista i amb la música de “Carros de foc”, els diferents mestres ens han fet una desfilada de banderes. Entremig de nosaltres se’ns ha col.lat un pallasso, en NATI, que ens ha anat intervenint durant tota la inauguració. Quin bona estona ens ha fet passar!!!

Seguidament hem tingut el discurs d’inauguració fet per la Montserrat i la Laura i en Nati que les anava empipant… ai, ai,ai… aquest pallasso trepallot. I no podia faltar la mascota de les Olimpíades del Morrot. Us presentem en MURRI, un dino molt divertit i simpàtic que ha saludat a tots els nens i nenes.

En Joan ens ha portat la torxa, vinguda des d’Atenes i hem pogut encendre el nostre pavater!!!

I per finalitzar la inauguració, la Carme ens ha ofert uns magnífics balls coreografiats que hem ballat tots junts. I com no… en Nati el pallasso també ens ha volgut fer ballar!!! Que bé que ens ho hem passat!!! Si no us ho creieu mireu les fotos….

MOLTES GRÀCIES CARME I JORDI.

ENDAVANT 3 DIES DIFERENTS!!!

LA MONA DE PASQUA!!

Avui al matí, els mariners i els follets hem fet activitats junts, hem anat a veure la Vella Quaresma i li hem tret una cama, sabeu quantes n’hi queden?? només 1!! pobreta… haurà d’anar a peu coix cap a casa seva!! però ens ha fet un gran regal… ens ha donat una setmana de festa!!! Hem estat molt contents!!

Després hem anat cap a la classe dels follets i hem fet una Mona de Pàsqua molt xula!!! Esperem que hagi arribat a casa, perquè amb la olor que feia… ens les hauríem menjat totes!!! Esperem que us hagin agradat molt!!

BONA SETMANA SANTA!!!!

ENTREVISTAS

A lo largo de este trimestre hemos estado trabajando en la asignatura de lengua castellana la entrevista.

Después de analizar diferentes entrevistas y conocer cuál es la estructura de este tipo de texto, hemos pasado a la práctica y nos hemos convertido en entrevistadores.

Con el objetivo de conocer el trabajo de las distintas personas  que intervienen en nuestra comunidad educativa nos hemos organizado en grupos y hemos realizado entrevistas a distintas personas de la escuela o relacionadas con ella.

A partir de las entrevistas y con la ayuda de un organizador, hemos redactado los siguientes textos.

VISITA A INGENING

El 10 de març, els alumnes de 6è vàrem anar a fer l’última visita que ens quedava pendent sobre el PROJECTE de ROBÒTICA.
Vam anar a Ingening, una empresa d’Olot que es dedica a muntar les mans de robots industrials i a programar-los. Ens van ensenyar dos robots que estaven en procés de muntatge i en vam poder veure un altre amb el qual estaven fent proves.

ARRIBA LA LLETRA i

Avui hem tingut una gran sorpresa a la classe dels mariners!! L’Irene s’ha trobat la caixa de sorpreses a fora el passadís, ha sentit una veu que cridava…iiiiiiii… sabeu qui hi havia a dins??? LA LLETRA i !!! Una lletra molt riallera i simpàtica, i també molt presumida, sempre porta un barret al cap!! Ens ha ensenyat a fer frases més llargues, amb 2 noms secrets i ella ens ajuda a que no xoquem, mireu, mireu…

Joc simbòlic a P3

Aquest trimestre hem iniciat nous propostes de joc simbòlic. El segon trimestre hem estrenat el racó de les disfresses i el racó de metges. Ara tenim 5 racons disponibles, a banda d’aquests dos nous continuem amb els racons de la casa, de cotxes i de construccions.
A partir del joc simbòlic , el nen o la nena desenvolupen la capacitat de simbolitzar, la possibilitat d’imitar la vida quotidiana adoptant diferents rols i actituds que els dóna la possibilitat de posar en joc la imaginació , la creativitat i d’establir un espai de joc i de relació amb els companys i companyes.
Us deixem un recull de les experiències que han viscut els vostres fills/es aquest segon trimestre.

Els bròquils de 1r ja comencen a sortir!

Els carters de primer, per la tardor van anar a l’hort a plantar bròquils. Durant tot aquest temps els encarregats de cada setmana s’han preocupat de regar-los i treure les males herbes que surten pels voltants. Tot aquest treball ja ha començat a donar fruit i ja hem pogut arrencar un parell de bròquils ben eixerits.

Hello everybody!

Something strange is happening in Astronouts class. Read and look:

Some days ago… we became farm animals: cows, pigs, ducks, roosters, sheeps. We also learnt a new song called Old Mcdonald and the children made some animals masks. It was a funny activity!

A few days later… some monsters, Tim, Tam and Tom visited Astronuts! They had many legs, many arms and only one eye. We counted how many fingers, legs, arms, eyes, nouses and mouth do we have!! And we learnt a new song as well: “Head, shoulders, knees and toes” Do you want to sing with your daughters or sons? Watch the videos and check the pictures, they did a very good job!

See you!

Lou Lou

Old McDonald https://www.youtube.com/watch?v=FUGQUFZ3pzw

Head, Shoulders, Knees and toes: https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

Visita al museu dels sants

Els alumnes de 3r vam anar a visitar el Museu dels Sants. Ens van explicar la història del museu i tot el procés de fabricació de les figures. Carai quina feinada tenen els artesans: cal crear els motlles, fer les figures amb guix, polir-les, pintar-les, afegir-hi els detalls… És una elaboració molt detallista i acurada.
També ens van explicar que en el taller s’hi havien creat algunes de les figures que conformen la faràndula olotina, quina sorpresa més grata al veure-les exposades.
Tot plegat va resultar una visita molt interessant.

AVIS I NENS JUNTS A L’ESCOLA

Els nens de quart hem viscut una experiència inoblidable: ELS AVIS DEL TURA HAN VINGUT A LA NOSTRA ESCOLA.

Paraules que ens surten de dins quan pensem en aquella tarda:

Especial, entranyable, emocionant, meravellós, bonic, únic, fantàstic, preciós, divertit, extraordinari, tendra, agradable,…

Gràcies avis per regalar-nos aquella tarda JUNTS.

SERVEI DE MISSATGERIA

Els astronautes de P5 ja tenim a punt les nostres bústies per enviar-nos missatges. Només hem posat una condició: que els divendres ens els emportarem, sempre hi quan tots els nens i nenes de la classe tinguem un missatge. Ei! cada vegada els missatges que fem són amb més lletra. Ara ja podem escriure moltes paraules i fer frases.
Oh! que bé tenir les busties de missatges a punt!!!.

INICIEM LA LECTURA DE FRASES A P3

La setmana passada ens va arribar un pictograma molt interessant, el verb MENJAR!! amb aquesta acció hem pogut començar a llegir frases del que portem per esmorzar i cada matí, en trobem una a la pissarra, com per exemple: L’Ingrid menja entrepà, en Biel menja fruits secs, en Blai menja fruita… i així anem practicant la lectura de frases!! Mireu…

Fem la 1ª sessió de l’activitat d’educació viària “Travessar el carrer”

Aquest dimecres al matí ha vingut l’Àlex, un policia Municipal, que ens ha explicat i recordat algunes normes molt importants a tenir en compte a l’hora de circular pel carrer. Hem fet un joc divertit per aprendre què podem fer i què no, i també ens ha presentat la seva mascota en “Viary”. Hem après molt i la propera sessió sortirem al carrer per posar en pràctica tot allò que ens ha explicat.

Ens visita en Joanmiquel Font

Aquest matí hem fet una activitat de plàstica molt divertida gràcies a la visita d’en Joanmiquel Font.

Per començar ens han regalat una carpeta amb un munt de material i, tot seguit, l’hem utilitzat per fer una obra seguint les seves instruccions. Ha estat una hora i mitja de treball molt entretingut i en el que hem après molt d’aquest artista olotí. Mireu, mireu,…

VISITA A L’IES LA GARROTXA

Activitat de cloenda dels alumnes de 4t sobre el projecte de robòtica:

Aquesta setmana hem anat a visitar l’IES la Garrotxa, concretament als alumnes del cicle formatiu de grau superior de robòtica.

Allà hem vam poder veure les classes-tallers que tenen els alumnes que fan programació. Espectacular! Alhora ens van deixar programar uns petits robots a partir d’un programa de l’ordinador.

Una vegada més… gràcies IES la Garrotxa per a deixar-nos participar d’un matí a les vostres instal·lacions i dedicar-nos temps a explicar-nos com programar un robot.

SERVEI DE BIBLIOPATI

Avui dilluns 15 de febrer hem començat el projecte bibliopati.
La bibliopati consisteix a traslladar la biblioteca al pati perquè tothom que ho desitgi pugui llegir llibres, contes, revistes, etc. Es farà cada dilluns i dijous durant les estones de pati. Hi ha dues bibliopatis: una per l’espai d’infantil i una altra per l’espai de primària. Es fa a la zona de les taules de fusta pels alumnes de primària, i pels alumnes d’infantil, al porxo.
També hi haurà dos encarregats que faran que els nens i nenes de l’escola respectin les normes de la bibliopati.
Aquest primer dia hi ha hagut força gent que ha vingut a llegir.
Aquesta activitat organitzada i coordinada des de la comissió de biblioteca de l’escola té com a finalitat estimular el gust per la lectura.
Recordeu: Cada dilluns i dijous, Bibliopati.

FEM CRISTALLS DE SAL

Els alumnes de cinquè hem fet el nostre projecte sobre els minerals. Una de les activitats que vam portar a terme va ser fer un experiment per intentar fer cristalls de sal. Primer ho vam planificar tot, el vam portar a terme i, finalment, avui hem observat el resultat de tot plegat al microscopi.

VISITA DEL REI I LA REINA DEL CARNAVAL 2016

Dimarts vam rebre la visita del Rei i la Reina del Carnaval d’Olot 2016. Els nens i nenes de quart, els hi van poder fer moltes preguntes interessants. Així doncs, vam poder saber coses sobre la seva colla, els seus vestits, els seus gustos…
També vam poder fer un gran ball de disfresses tots plegats. Que divertit!

DESFILADA DE DISFRESSES A EDUCACIÓ INFANTIL

Avui a la tarda , per acabar de celebrar el carnestoltes, els mariners, els follets i els astronautes hem anat fins al gimnàs de l’escola a on hem fet una desfilada de disfresses. Hem anat pujant dalt de l’escenari en grups petits i hem desfilat davant els companys i companyes. Per acabar hem ballat una mica al ritme de la música, ens ho hem passat molt bé!!!
Mireu , mireu que guapos i guapes que estem amb les nostres disfresses!!!Quin goig que fem…

AUDICIÓ MUSICAL A P3 i P4

Avui ha vingut la Lisa a fer-nos una audició musical. Primer ha passat per la classe dels mariners i després ha anat a la classe dels follets.

Hem començat fent una sessió de relaxació per estar ben atents, després ens ha presentat el titella d’en Mozart i seguidament hem escoltant algunes cançons. Després ens ha anat presentant i fent sonar molts tipus de flautes de metall, de fusta, de plàstic,… totes sonaven diferents… ens ha agradat molt i hem endevinat totes les cançons que ens ha tocat la Lisa!! Moltes gràcies!!

 

Espectacle de màgia dels mags ESCRIPTORS

El passat divendres els nens i nenes de segon ,desprès d’haver treballat el projecte de la màgia, vam portar a terme un fantàstic espectacle màgic amb els nostres companys/es de P-5 i primer.
Vam fer el rètol de l’espectacle, vam fer entrades, vam fer d’ acomodadors….
Esperem que gaudiu dels videos igual que van gaudir els nostres espectadors!!!

EL CARNESTOLES I EL DIJOUS LLARDER

El dimecres a la tarda el Senyor Carnestoltes ha arribat amb música, gresca i molt ben acompanyat. A les 3h totes les aules ben desordenades ens hem trobat, quina feinada que ha tingut, ens ha ben enredat. Tots els gimnàs hem anat i un pregó ben divertit ens ha recitat. Cada dia una consigna ens assignarà que bé que ens ho podem passar!
Hem anat a celebrar el dijous llarder al Volcà Montsacopa. Com ens hem divertit jugant tots plegats!

Els astronautes visiten el barri

Els astronautes de P5 estan estudiant el barri Morrot-Pla de Baix i després de fer una pluja d’idees de què hi ha al barri , el dimecres al matí vam sortir amb la càmera de fotos a la mà per a comprovar totes les hipòtesis que vam fer. Quin encert!! al barri de l’escola hi ha molts serveis: Una escola bressol, la nostra escola, l’institut Montsacopa, les ambulàncies, els mossos d’esquadre… I quins paratges!! tenim el nostre estimat volcà Montsacopa, estem envoltats de muntanyes, camps, horts… Quanta natura!.

Feu un cop d’ull a la passejada!

Audició a 1r: Instruments de percusió

El dimarts 2 de febrer al matí va venir en Pau i ens va fer un taller sobre els instruments de percusió i la seva història. Vam descobrir que el primer instrument que podem fer servir és el propi cos, fent sons i sobretot percusió corporal. Després que podem utilitzar molts altres objectes per picar o fregar, i seguint un ritme ja tenim un instrument cassolà.
Finalment ens va ensenyar la família de tots els instruments de percusió i ens va explicar la història de com s’havia inventat la bateria. Molt interessant!
Per cert nosaltres també vam poder-lo acompanyar tot tocant el pandero. Que divertit!

PROJECTE STAR WARS

Els alumnes de 3r hem fet el projecte del tema que hem escollit “STAR WARS”.
A partir de les preguntes que van sorgir del que volíem saber, vam buscar informació i amb ella hem fet un recull, que hem reflectit en un lapbook, de tot el que hem après sobre aquest tema (les 7 pel•lícules, els personatges que hi surten, el seu creador, la banda sonora…). Alhora hem après moltes coses sobre l’univers i el sistema solar.
També vam anar als cinemes Olot per veure la sala de projeccions i aprendre més coses sobre aquest món tant fascinant.

PROJECTE DE ROBÒTICA DELS MATEMÀTICS

Els matemàtics de quart hem iniciat aquest segon trimestre el projecte de robòtica!

Robòtica? Què és la robòtica? Un munt de preguntes ens van venir al cap quan va sortir escollit aquest tema!

Un tema molt interessant que ens ha permès endinsar-nos en el llenguatge de programació i alhora, conèixer una mica més tot aquest món: tipus de robot, per què serveixen els robots, quines peces són les necessàries per a poder fer un robot,… i d’altres que us anirem explicant!

Primer…una pinzellada de les coses portades de casa.


 

Les BEE BOTS. Les nostres tutores ens van sorprendre amb uns minis robots que calia programar-los per a realitzar uns trajectes. Amb les Bee bots hem fet un munt d’activitats: hem pensat diferents circuits (amb cinta adhesiva, cordes, peces de lego, curses…)


 

 

Hem fet un taller amb l’Albert Xirgu on ens ha ensenyat com funciona un xip a partir d’un petit truc de màgia que hem hagut de programar nosaltres!

 

Hem fet de programadors amb el programa SCRATCH tot aprenent a posar un programa a dins d’un xip. Mireu que original! Hem tocat la cançó del “Dijous Llarder” amb 5 plàtans i un xip.


 

El pare d’en Ferriol, un company de 6è de l’escola, programa robots industrials… Doncs, en Ferriol ha vingut a explicar-nos quines són les peces necessàries per a fer un robot, exemples de robots, ens ha portat vídeos on es podien veure els robots poliarticulats programats…
Moltes gràcies per a compartir tota aquesta sabiesa amb nosaltres Ferriol!


 

El pare de l’Ona ens ha vingut a ensenyar com construir un escarbat robot! Moltes gràcies! Anava molt i molt ràpid,  impressionant!


 

Cloenda final del projecte de robòtica. A partir de l’Scratch, una placa Mackey mackey i els fils de colors ens ho hem passat bé jugant al “Simon”!

Engrescats fins el final, ens han quedat un parell de coses pendents que la Mònica i la Carme ens tenen guardades de sorpresa… Ja us direm!!!!

 

Juguem amb els Bee bots!

Els matemàtics estan treballant el projecte de robòtica i uns grups d’alumnes de 4tA i 4tB han vingut a les classe de P5, 1r i 2n a ensenyar-nos com funcionen els Bee Bots, uns robots en forma d’abella que cal programar per fer-los anar cap allà no nosaltres volem. Per fer-ho han de seguir els passos que nosaltres marquem amb els botons que tenen a l’esquena.

Hem quedat ben parats de la demostració i després per grups hem proposat recorreguts a les abelles i els hem comprovat sobre la catifa de camins.

Això si, és mooooolt divertit i ens ho vam passar molt bé.

Gràcies companys!.

 

VISITA DE L’ESCRIPTORA DOLORS GARCIA I CORNELLÀ

Aquesta setmana, els matemàtics, enmig del projecte de robòtica hem tingut la sort de conèixer l’escriptora Dolors Garcia de “Peripècies d’un rescat”, llibre que vam llegir a Pla Lector durant el primer trimestre.

Vam quedar bocabadats de la seva facilitat per a crear i inventar-se històries! A alguns de nosaltres ens ha contagiat les ganes d’escriure perquè… té tanta imaginació!! Li vam donar un munt d’idees per escriure nous llibres!!

Consell dels Infants d’Olot

Els alumnes de cicle superior de l’escola participem en el Consell dels Infants d’Olot.

El tema escollit pels alumnes del municipi que participen en aquest projecte ha estat EL MEDI AMBIENT. 

Ja hem realitzat dues sessions. En la primera sessió, es va fer una pluja d’idees sobre quines coses es poden millorar del medi ambient.

En la segona sessió hem hagut consensuar les propostes de les escoles.

 

 

Visita IES GARROTXA

Seguim amb el projecte de Robòtica. Aquesta vegada hem anat fins a l’IES Garrotxa per tal de veure com treballen la Robòtica.

Primer de tot ens han rebut i hem fet un taller de física i biologia, tot seguit ens han ensenyat les instal·lacions de l’Institut i els alumnes del grau d’alimentació ens han preparat una coca per esmorzar.

Tot seguit hem fet un taller de robòtica i hem vist els alumnes de 4t d’ESO com treballen el seu projecte. Ha estat una experiència molt bona i ens ho hem passat mot bé!!!

Visita a la fàbrica SIMON

Els alumnes de 6è de l’escola hem escollit el tema de la ROBÒTICA per treballar el nostre projecte.

Ara que ja sabem què són els robots i per a què s’utilitzen, hem anat a visitar una fàbrica d’Olot que tenen robots en el seu procés de fabricació, allà els hem pogut veure en acció!!

ELS REIS D’ORIENT HAN PASSAT PER LA BIBLIOTECA DEL MOROT

El passat 6 de gener els Reis d’Orient van passar per la nostra escola. No només van passar per les aules sinó també per la nostra biblioteca.
Els Reis, com a grans savis que són, llegeixen molts llibres i saben que a nosaltres també ens agrada llegir.
Amb els llibres aprenem però també vivim i veiem móns diferents.
Feu-hi una ullada!

SHOPS

How to be a shop assistant? And a costumer?

4t graders discovered the way to go shopping and to be a good costumer. In groups of 4 or 5, they created 5 different shops: greengrocer’s, baker’s, station, cinema and butcher’s and after that, they put their shops in practice!

We went to the gym and to the playground to play and practice their English. Look at them! They did a great job! Check the pictures.

GOING SHOPPING

During the first term 6th graders learnt a lot of things and new vocabulary! We decide it to put the new knowledge in practice and write shopping dialogues. The students could write their work about all kind of clothes and their imagination was fascinating; wedding clothes, shoes shops, caps shops, casual clothes and others!
Do you want to see their work? They did a great job! Check the pictures! 🙂

ACTIVITATS DE NADAL

Benvolgudes famílies,

Avui 22 de desembre hem deixat estar les classes normals i ens hem dedicat a fer activitats diferents a la nostra escola. Que què hem fet….? Els alumnes d’infantil i els de 1r han fet cagar el Tió. Quin munt de regals per a les aules que han arribat! Ens ho passarem genial!.A 2n, 3r i 4rt han creat figures de paper fent papiroflèxia i a cicle superior han anat a cantar Quines al menjador!

Per a acabar ens hem trobat tots al pati i ens hem menjat una xocolata amb melindros boníssima!

Mireu, Mireu!

SORTIDA A EDAT 3

Els alumnes de segon vam fer una visita a EDAT 3. Ens van rebre unes cuidadores molt simpàtiques i ens van ensenyar les instal·lacions i el funcionament del centre. Vam poder conèixer els avis que hi viuen i els vam recitar el poema de Nadal que hem après enguany. Una àvia molt eixerida ens va explicar dos contes. Quina memòria!!!

Els nens de 4t aprenen a juga a escacs!!!

El Club Escacs Olot imparteix classes d’escacs a les escoles olotines en horari escolar, com una assignatura més.
Aquest any ens ha tocat a nosaltres!! Els alumnes de quart hem tingut la sort d’apropar-nos a aquest joc, gràcies a en Carles. Ens ha ensenyat mil i una jugades, algunes d’elles, de campionats del món!
A veure si veieu qui fa… escac i mat, enroc, rei afogat, mat del pastor, mat del passadís,…

Visita a les Oficines de Correus

Els carters de 1r aquest dimarts 15 de desembre hem anat a fer una visita a les oficines de correus d’Olot per veure com funcionen. Ufff, hem quedat parats de veure les coses que fan, no només s’encarreguen de classificar, enviar o repartir les cartes i paquets,… també fan moltes altres coses. Ah, i ens han explicat que totes les cartes, encara que siguin d’Olot mateix, van sempre primer a Barcelona on hi ha una màquina que sap llegir les adreces i les classifica per posar-les en sacs i repartir-les per tot el món. Caram, les cartes, quin tips de viatjar que es fan!

MIFAS

Els matemàtics hem gaudit d’una tarda amb els companys/es de la fundació MIFAS, apropant-nos una mica a les diferents discapacitats: conduint cadires de rodes, maquillant-nos per parelles amb els ulls tapats, dibuixant sense mans,… Un munt d’activitats per a prendre consciència de l’esforç que fan aquestes persones però alhora… amb moltes ganes de seguir endavant, lluitant i sent el màxim d’autònoms!
Ha estat una gran experiència!

Tallers de percussió amb els follets i els astronautes

Aquí us deixem algunes imatges dels tallers de percussió que hem fet durant aquest primer trimestre amb els follets i els astronautes. Hem après moltes coses dels instruments de percussió. Hem vist com són, com sonen, de què estan fets, què hem de fer perquè sonin, a quina família pertanyen i sobretot, sobretot ens ho hem passat d’allò més bé tocant-los!!!!

ARRIBADA DEL TIÓ

Aquest dijous a la tarda ens ha arribat el TIÓ als mariners, follets i astronautes, quina emoció!!!! com és molt juganer ens ha deixat una pista abans de ser descobert: quan hem sortit al passadís, hem vist que era ple de peles de mandarina i ens hem preguntat qui les havia deixat allà ! com no ho tenÍem prou clar hem acordat seguir el rastre així que hem sortit al passadís, hem pujat les escales i… SORPRESA: al replà del pis -1 ens esperava el TIÖ!!! ens hem assegut al seu voltant, li hem cantat la cançó, hem recordat que faria falta donar-li menjar i aigua i tapar-lo amb una manta per tal que no tingués fred.Després l’hem translladat al pis d’educació infantil i ens hem fet una foto amb ell!!
Ens ha agradat molt la sorpresa , mireu , mireu!!!

ELS MARINERS ANEM A VEURE OMBES XINESES!

Divendres al matí van venir a l’escola 2 noies molt trempades que formen part de la companyia Murmuri: la Laia i la Gemma i ens van presentar una obra amb ombres xineses: la rateta que escombrava l’escaleta.
Ens ho vam passar molt bé i vàrem escoltar l’obra ben atents i ben atentes!!! També vam participar introduint les passes dels animals que venien a veure la rateta que escombrava l’escaleta: el bou feia passes fortes i picàvem fort amb les mans, l’ànec venia a poc a poc i picàvem més lentament, imitàvem el so del gat quan entra en acció…
Mireu , mireu que bonica l’obra!!

El color de les obres d’art

El divendres 27 els carters de 1r vam anar a fer una visita al Museu Comarcal de la Garrotxa per tal de fer una activitat sobre els colors primaris i secundaris.
Vam aprendre que amb els 3 colors primaris: blau, groc i magenta… podem barrejar-los i crear altres colors. Després vam obsevar quadres del museu i vam poder veure que segons quin és el color predominant ens inspira una cosa o altre (alegria, tristesa, frescor,…). Finalment vam poder fer un taller barrejant colors i experimentant. Va ser molt interessant!.

Animals dissecats visiten els Follets!

Aquesta tarda la classe dels Follets s’ho ha passat molt bé!
Hem après moltes coses sobre l’àguila, el gaig o ocell de fred i l’esquirol. Els pares de l’Iker han portat aquests tres animals dissecats, i n’hem explicat la seva alimentació i hàbitat. Els Follets tenen moltes ganes d’aprendre coses sobre els animals del bosc. En aquestes fotografies podeu veure què hem fet!!
Moltes gràcies Joan i Mercè per deixar-nos els animals a l’escola.

Bona setmana!!!

Visitem la biblioteca

Els alumnes de 3r hem anat a fer una visita a la biblioteca “Marià Vayreda” per tal de conèixer com funciona el servei de préstec dels materials que disposen.
La Dolors ens va explicar com està organitzat l’espai destinat a la nostra edat.
La sala està distribuïda en tres àrees: zona de novetats, zona de recerca d’informació i la zona amb llibres catalogats amb símbols segons la seva temàtica. Per exemple el símbol del castell significa que els llibres tracten de contes i llegendes, el gos que tracta d’històries d’animals, el fantasma vol dir intriga i por, el vaixell representa aventures…
Per acabar la visita ens va explicar amb molt d’entusiasme un conte titulat “ el gos negre”.

Els alumnes d’educació infantil anem a veure teatre mut!!!

Avui a la tarda han vingut a l’escola alumnes de 1r curs deL CFGS d’Educació Infantil de l’institut Montsacopa d’Olot a representar tres obres de contes populars que treballem a l’escola, en la modalitat de teatre mut: el Patufet, la Caputxeta i en Ton i la Guida. Els alumnes d’educació infantil ens ho ho hem passat molt bé observant les representacions, hem estat molt atents i ens ha agradat molt!!!
Volem agrair als mestres i alumnes de l’institut Montsacopa per la seva visita!!!
Us deixem algunes fotos perquè us en feu una idea, mireu , mireu!!

Fem la Via Romana

El dilluns 16 de novembre, els alumnes de cinquè vam fer un recorregut per la Via Romana. Vam començar a caminar a Sant Pau de Segúries i després d’unes quantes hores vam arribar a Sant Salvador de Bianya on vam dinar. Pel camí ens vam anar parant i les monitores del Camp d’aprenentatge ens explicaren coses molt interessant sobre aquesta Via Romana. Traurem molt profit d’aquesta sortida.

UN QUADRE, UN CONTE.

Aquest matí, els astronuates hem anat al Museu comarcal a fer una activitat molt xula. Ens hem passejat per les diferents sales del museu i sabeu? la Laura ens ha explicat tres contes molt bonics, un de l’emperador japonès, un altre de la Ramona i la Felissa i un tercer d’una pastoreta que havia perdut un xai.
Quan hem sortit del museu i aprofitant aquest bon temps,hem esmorzat i jugat al parc dels gegants.
Quin matí més maco que hem passat tots plegats!.

DESCOBERTA 3/6 A L’AULA DELS MARINERS!!!

Els Mariners I les Marineres cada dilluns a la tarda en petit grup explorem a partir de materials de la vida quotidiana o de rebuig: pinces, cordes, cadenes, rul•los, cullerots, fils,pilotes, tubs, taps…. Explorant amb diferents materials , arribem a les nostres conclusions descobrint les propietats i qualitats dels objectes (mida, colors, material de que està fet, pes, textura…) així com també altres aspectes matemàtics o d’expressió oral al mateix temps que compartim el joc, descobrim junts i ens ho passem molt bé!!!

Us deixem una mostra dels materials que hem manipulat fins ara: una primera sessió amb pinces i un altre amb pinces i cordes. Hem construït diferents objectes com peixos, trens, llances, corones, cases, collarets…. amb molta imaginación i creativitat!, hem pinçat les pinces a les cordes treballant la psicomotricitat fina, hem fet classificacions i seriacions amb les pinces i els diferents colors, ens hem adonat de diferents propietats com el concepte llarg/curt amb les cordes…I a l’hora de recollir fem classificacions dels materials per colors…

Mireu, mireu que bé que ens ho passem mentre investiguem i aprenem!!!

L’INICI DE CURS DELS MATEMÀTICS

Durant aquest primer trimestre, els matemàtics hem realitzat algunes activitats i sortides que us voldríem mostrar:

 

Visita als avis i àvies de la residència del Tura: entranyable intercanvi de petits instants entre els avis/es i els alumnes de 4t del Morrot.


 

Sortida “La cubeta Olotina“:  Llarg i fabulós passeig fins al volcà Bisaroques. Allà les mestres del camp d’aprenentatge ens van apropar una mica en la localització, ubicació i situació de la ciutat d’Olot en el seu entorn. També, ens van fer una pinzellada del paisatge i de la vegetació. Va ser un matí extraordinari, assolellat i ple de bons moments!

 

Mesurem la pista! Per entendre el concepte d’escala, hem baixat a baix al pati, hem mesurat la nostra pista i l’hem representat en el paper.

ARRIBEN ELS NOMS SECRETS!

Avui, a la classe dels mariners, hem tingut una gran sorpresa!! Sonava una música de fons i de sobte ha arribat l’Irene amb una caixa que no havíem vist mai, una caixa màgica!! Sabeu què hi havia a dins?? Uns caramels de colors… però… no eren per menjar, no! Sinó que quan els hem desembolicat, han aparegut unes medalles molt xules amb un NOM SECRET per cada nen/a!! Ha sigut molt emocionant!!!

ELS MARINERS VAN A VISITAR LA FARÀNDULA!!

Avui hem fet la nostra primera sortida!! Hem anat caminant fins a l’Hospici, ha sigut tota una aventura, quins nens i nenes tant valents!! Quan hem arribat allà ens esperava la Montse, a punt per explicar-nos tot de coses sobre els gegants, els cavallets i els cabeçuts. Hem vist els gegants de ben a prop i ens hem posat el cap de Lligamosques. Després la Montse ens ha explicat el conte de la història dels gegants i ens hem provat tots els complements de la faràndula: casc, porra, ram, espases… ha sigut molt divertit, fins i tot ens hem posat a dins d’un cavallet molt antic! Mireu, mireu…

ANEM AL VOLCÀ MONTSACOPA

Quin matí més divertit! els Follets estem treballant els volcans; Avui han vingut les mestres del Camp d´aprenentatge i ens han ensenyat com es formen els volcans. Quan hem acabat hem anat al Volcà Montsacopa on hem buscat cendres, greda, blocs i bombes;després hem pujat al volcà i entrat dins el cràter! ens ho hem passat super i hem aprés un munt de coses! Gràcies Susanna, Neus i Joana!

CACERA DE TRIANGLES

Uau!. avui hem explorat els triangles, les línies i els espais. No sabíem perquè, però hem hagut d’estirar a terra rotlles de cel.lo de color blanc fins a un company de l’altre costat de la rotllana. Hem anat unint nens que estaven asseguts a llocs oposats a la rotllana.Després ho hem fet amb el cel.lo de color vermell i…. sorpresa! Ha quedat un terra entapissat de línies, formes i creuaments. Hi hem trobat carreteres, camins, quadrilàters, teranyines i molts i molts triangles. Mireu, mireu…

LA CASTANYADA

Aquest dijous a la tarda tota l’escola hem celebrat la festa de LA CASTANYADA amb la col-laboració dels pares que ens han torrat les castanyes, moltes gràcies a tots. La festa ha començat amb demostració d’un ball de percussió corporal fet pels nens i nenes de cinquè amb l’ajut del nostre mestre de música, en Jordi. Tot seguit tots els alumnes i mestres de l’escola hi hem participat i finalment hem convidat als pares que també s’animessin a ballar-lo. Després ens hem posat per rotllanes i hem menjat castanyes ben torrades. Ha estat una festa molt lluïda i alegre.

Percussió Corporal

Aquestes últimes setmanes, amb els nens i nenes de cinquè, hem estat fent unes classes de música amb molt de ritme. Hem creat una coreografia amb percussió corporal sobre la cançó “Knock Knock” de Jack Savoretti. El dia de la Festa de la Castanyada vam fer una actuació conjuntament amb tots els nens i nenes de l’escola i va ser un èxit!!! Aquí us deixem un petit tastet de l’últim assaig que es va fer amb els alumnes de cinquè.

ELS PANELLETS…

Nyam, nyam!!!  El dimecres a la tarda, els astronautes, van fer de cuiners i cuineres i ens van preparar la pasta dels panellets. Avui al matí, tots els nens i nens d’infantil hem anat al menjador per fer panellets. Hem fet tres boletes amb diferents ingredients: coco, xocolata i cirera. Els hem posat al forn i després en bossetes per emportar a casa. Alguns no ens hem pogut resistir de llepar-nos els dits, mmm… que bé ens ho hem passat!! Agraïm a la Roser cuinera per la seva col·laboració.

ARRIBA LA CASTANYERA DE LA MUNTANYA!

Sí, sí, sabeu qui ha vingut? Mentre els nens i nenes d’infantil i 1r estàvem al gimnàs escoltant la cançó d’en marrameu, ha arribat la SENYORA CASTANYERA!! Quina il·lusió! ens ha portat un cistell ple de castanyes! Ens ha explicat que estava molt cansada de caminar i de recollir castanyes i que aquest any no ha pogut venir el seu marit, en Sidru, perquè tenia la passa, pobret, esperem que l’any que ve ens pugui venir a veure! Després de fer-li moltes preguntes hem ballat la dansa de la Castanyera. Mireu, mireu…

EXPERIMENT AMB LLET, COLORANT I SABÓ.

Els carters hem fet un experiments molt màgic, divertit i interessant.

Ens hem organitzat amb sis grups. Cada un tenia tot el material necessari: plat, llet (entera), colorant alimentari, bastonets higiènics i sabó (renta-vaixelles i anti-grassa). Al plat hi hem posat la llet i després a sobre hem tirat el colorant.

En primer lloc hem agafat un bastonet net i l’hem sucat a la llet amb colorant, el bastonet ha quedat pintat de colorant i al plat no ha passat res.

La segona vegada hem repetit l’operació, però aquesta vegada abans hem sucat el bastonet amb sabó. Quan l’hem posat damunt la llet, MÀGIA!!! Hem observat que el colorant ha començat a moure’s i barrejar-se, fent dibuixos divertits de tots colors.

Després de parlar-ne hem arribat a la conclusió que això passava perquè el sabó treu la grassa i per això fa que la grassa que porta la llet s’escampi. Voleu veure-ho?

Xerrada “Cibercaputxeta”

Els Mossos d’Esquadra han vingut a l’escola per fer-nos una xerrada sobre Internet.

L’objectiu de la xerrada és aconseguir que utilitzem les tecnologies (ordinadors, mòbils tauleta,…)  de la forma més satisfactòria possible.

Ens han explicat els perills que ens podem trobar a les xarxes socials si en fem un mal ús. També ens han explicat com protegir les nostres dades personals i fotos que publiquem, per tal que ningú que no en tingui permís les pugui utilitzar.

En cas de qualsevol dubte podem adreçar-nos a la pàgina http://internetsegura.cat/
 

HALLOWEEN!

31st of October is Halloween!!

Astronauts have already known what is happening on Halloween night. A witch visited them and they discovered a lot about this special day. At first, they were scared… Some snakes, spiders, vampires and mouses appeared during this morning!!! But.. a few minutes later they were the best friends of these strange and scary animals.

If you want to practise the Halloween song that we sang, you can visit this video!
GOOD LUCK AND DON’T BE SCARED!!!

PRESENTEM EL TRAÇ VERTICAL A P3

Els mariners hem conegut un nou personatge: EL SENYOR GEOMÈTRIC!! Ha arribat dins la caixa de sorpreses i ens ha presentat el TRAÇ VERTICAL!! és una línia que va de dalt el cel fins a baix a terra! L’hem estat practicant amb rodets i aigua al pati dels grans i després a la classe a partir del cos d’un nen, del cap fins els peus, mireu que bé que ho hem fet!!!

ELABORACIÓ D’UNA CÈL•LULA

Per acabar el tema hem elaborat una cèl•lula amb “porexpan” que prèviament havíem dibuixat amb totes les seves parts.
Uns quants hem fet cèl•lules animals i d’altres hem fet cèl•lules vegetals.
Aquí podeu observar el procés que hem seguit i el resultat final.
Ara ja som uns bons biòlegs!!!

 

 

JOC: BUSCA LA TEVA TERÀPIA!!!

Avui a classe de medi projecte hem fet un joc.

Un grup d’alumnes eren els científics que estan fent estudis amb cèl•lules mare i ja n’ha obtingut resultats.
Un altre grup eren els metges que, utilitzant les cèl•lules que han obtingut els científics, poden curar les malalties.
I el tercer grup que eren els malalts que necessiten trobar els metges perquè diagnostiquin i curin la malaltia.

L’objectiu del joc ha estat que el malalt aconsegueixi localitzar el metge que els pugui diagnosticar quina és la seva malaltia a partir dels símptomes que presenten. Els metges explicaran als malalts en què consisteix i quin són els possibles tractaments que actualment existeixen per a la seva malaltia. Un cop aquests dos personatges s’han localitzat i han intercanviat informació, han hagut d’anar a buscar junts el científic que està investigant sobre la seva malaltia. Els científics han hagut d’explicar quins són els avenços de la recerca en aquest camp i quines són les expectatives.

OBSERVACIÓ D’UNA CÈL•LULA VEGETAL

Els alumnes de sisè hem observat una cèl·lula vegetal al microscopi. Ara us expliquem el procés que hem seguit.

Procés a seguir per la preparació de la mostra que volem observar.:
a) Talla amb un ganivet un tros de la part interior del bulb de la ceba.
b) Desprèn amb les pinces un fragment de la capa de pell que queda entremig dels
anells d’aquest tros de ceba.
c) Estén aquesta pell tan bé com puguis damunt el portaobjectes.
d) Recolza el portaobjectes sobre el recipient o la càpsula de Petri i tira-hi unes gotes
de blau de metilè, espera durant uns minuts.
e) Ara ja pots observar la preparació al microscopi.
Ha estat molt i ens ha sorprès molt el que hem vist!!

Experiment de l’ou

Ja fa uns dies que hem començat el curs i ho hem fet treballant el tema de la cèl•lula de l’àrea de coneixement del medi natural.
Com a bons científics que som, hem après el funcionament del microscopi i també hem fet algunes investigacions seguint el mètode científic.
Una de les investigacions que hem portat a terme ha estat la de l’ou amb vinagre. Aquest experiments és dels que anomenem de llarga durada, és a dir, no podem veure el resultat al moment in situ si no que hem d’esperar uns dies, en aquest cas, el cap de setmana.
Simplement s’ha de introduir l’ou a dins d’un recipient amb vinagre i esperar dos dies per a veure què passa.
El primer que vam fer va ser formular les nostres hipòtesis per després poder-les contrastar amb els resultats obtinguts.
Passats dos dies ens hem trobat que la closca de l’ou no hi era i, a més a més, l’ou tenia una textura com una pilota de goma… increïble!
L’explicació científica ens diu que l’ou conté una closca que posseeix molt calci, el qual trobem en la forma de carbonat de calci. D’altra banda, el vinagre posseeix àcid acètic que reacciona amb el carbonat de la closca de l’ou. Com a resultat de la reacció química s’obté diòxid de carboni, que és el gas que es desprèn en petites bombolles, aigua i també acetat de calci. A més, l’ou també augmenta la seva grandària ja que el vinagre travessa les seves capes, que són permeables, i entra dins de la membrana.

Bingo de sumes a 1r

Avui dimarts a l’hora de matemàtiques hem fet un bingo de sumes. Ens hem agrupat per parelles i la mestra ha anat treien números d’una bossa, nosaltres havíem de tapar les sumes que com a resultat donaven el número que havia sortit.
Ens ho hem passat molt bé i hem fet forces bingos, però no si valia a badar!

 

Fira de Sant Lluc

El divendres 16 d’octubre el gimnàs de l’escola es va convertir amb un petit museu. Hi vam exposar tots els “quadres” de la fira del dibuix. Cada classe va treballar una tècnica: estampació amb fulles, marbrejat, dissolució de colorants…i durant tot el divendres tots els alumnes de l’escola van visitar l’exposició i van adquirir un dibuix dels seus companys/es. Va ser una exposició molt creativa i original, felicitats artistes!!!

Els carters fem d’escultors

El divendres 16 d’octubre a la sessió d’expressió plàstica, els carters de 1r vam fer d’escultors.

Primerament vam modelar fang per fer la base de la nostra escultura, seguidament ens vam posar a tallar figures senzilles dibuixades i inventades per nosaltres amb espuma Eva. Va ser molt entretingut i relaxant. Una vegada teníem forces figures elaborades, vam agafar filferros de diferents colors per enfilar les peces que havíem fet i enganxar-los a la base de fang. Els resultats van ser molt bonics!!!

PLANTEM I EXPLOREM CEBES.

Aquesta tarda hem fet una observació més directa de la ceba: l’hem mirada, olorada i tastada ( ui! feia una olor forta i feia plorar alguns nens/es). Hem vist com era per dintre amb l’ajuda dels microscopis.
Després hem anat a l’hort i cadascú n’ha plantada una. Ara toca cuidar-les molt i a veure si cap al febrer ja hauran crescut i les podrem arrencar.
Feu-hi un cop d’ull a la nostra feina:

ELS MARINERS TASTEM FRUITS DE LA TARDOR

Dimecres a la tarda els mariners hem tastat diferents fruits de la tardor: magrana, mandarina, confitura de codony, ametlles i nous. Primer hem observat els fruits i hem parlat de les seves característiques i després ha arribat l’hora de tastar-los. Alguns no els coneixíem i ens ha sorprès quin gust tenien. Hem gaudit degustant-los i explicant quins fruits ens agradaven més i quins menys. Mireu, mireu com ho fem!

Taller de rèptils i amfibis

Aquest dimarts al matí els alumnes de cicle inicial hem pogut gaudir i experimentar sensacions amb animals.

Ens han vingut a fer un taller sobre rèptils i amfibis: hem vist tortugues, serps petites i grans, una taràntula, un llangardaix, un camaleó,… i altres animals d’aquestes espècies.

Ens han explicat les principals característiques i el millor de tot és que a part de veure’ls els hem pogut tocar.

Quina activitat més divertida!!!

CLASSE DE 1r

CLASSE DE 2nA

CLASSE DE 2nB

EXPLORADORS A L’ENTORN DE L’ESCOLA

SÍ, sí, aquest matí els Astronautes i Follets hem fet d’exploradors a la falda del volcà Montsacopa!!!. Ens han acompanyat la Tura i en David, són uns autèntics exploradors, uns craks de la natura, ho saben toooot!!.Hem vist moltes coses: caus de talps, pomeres amb les seves pomes, hem olorat l’orenga i el poniol, hem vist el volcà Montolivet, fins i tot el poble de Riudaura!!. I sabeu? hem escoltat el brunzit d’una abella, en David l’ha agafada al vol,  l’ha posada dins un pot i… ens l’hem passat d’orella a orella.Quina passejada més bonica!!!: Mireu les fotos.

DESCOBRIM LA TARDOR!

Els nens i nenes de la classe dels Follets descobrim la tardor. Quins colors té la tardor? Fa fred? Fa calor? Quins fruits mengem en aquesta estació de l’any?
Els Follets han pogut experimentar i descobrir per si mateixos les respostes d’aquestes preguntes. Hem jugat amb les fulles de la tardor i hem sigut capaços d’extreure molt bones conclusions. A més, també hem menjat una fruita típica de la temporada; la magrana! Ja sabem quin arbre és un magraner, les flors que fa i la seva fruita. També hem parlat dels múltiples beneficis que aporta.
Alguns els va encantar poder-la menjar, d’altres no els va acabar d’agradar, però això sí, tots ens ho vam passar molt bé i ja som uns autèntics experts sobre què podem fer i menjar en aquesta estació de l’any!

PROJECTE PATI

El cap de setmana passat vam poder dur a terme el projecte pati. Una colla de famílies, desinteressadament, va venir a l’escola durant tot el dissabte i diumenge per ajudar amb en Martin ( de l’empresa Just a la fusta ) per muntar les estructures de fusta pel pati d’infantil i primària.

Des de l’escola volem donar les gràcies a tots aquests pares i mares que varen invertir el seu temps lliure del cap de setmana per dur a terme la realitat del projecte pati.

MOLTES I MOLTES GRÀCIES PAPES I MAMES!!!

Els vostres fills/es estan gaudint moltíssim de les construccions, i si no us ho creieu mireu les fotos…

ENTRE TOTS I TOTES FEM ESCOLA.

GRÀCIES FAMÍLIES.

ADAPTACIÓ A P3

Els més menuts de l’escola estan en el procés d’adaptació, per ells és un canvi molt gran començar a l’escola, tot és nou: els mestres, els amics, els espais,…  però mica en mica van agafant confiança i cada dia s’ho passen millor! Aquests dies han estat experimentant molt:  han pintat amb rodets i aigua, amb pinzells, amb esponges, fins i tot amb les mans!!! han jugat amb papers de diari, han manipulat arròs, sal, sorra, cafè,… cada dia una cosa nova, s’ho han passat pipa!! Esperem que mirant les fotos us en feu una idea!!

 

JUGANT AL PATI

 

El nostre COS!!!

El dimecres a la tarda a la sessió de projecte, els carters hem fet una activitat molt interessant.

Ens hem repartit en sis grups, cada grup en un paper d’embalar gran ha escollit un nen o nena per resseguir-ne la silueta del cos damunt del paper.

Després entre tots els membres del grup hem dibuixat i posat noms a les parts del cos que coneixiem. Amb color blau hem dibuixat aquelles parts del

cos que són externes i podem veure. Amb el color vermell hem dibuixat aquelles parts del cos que són internes i no podem veure. Després cada grup

ha explicat a la resta de companys de classe el seu dibuix, les parts que han dibuixat i perquè servien. 

Els resultats han estat molt interessants! Aquests carters saben moltes coses del nostre cos i sinó mireu el resultat.

SORTIDA DE CONVIVÈNCIA

Aquest dimarts, 15 de setembre al matí, els alumnes de l’escola hem fet la sortida de convivència amb l’objectiu de retrobar-nos, conèixer els nous companys/es, passar un matí jugant, i compartir vivències. Els alumnes de P4 i P5 hem anat al Parc Simon, 1r i 2n al Parc Espunya, 3r i 4t al Parc Nou i els de 5è i 6è a les pistes d’atletisme. Mireu que bé que ens ho hem passat!!!!

Educació Infantil: P4 i P5

Cicle Inicial

Cicle Mitjà: 3r i 4t

Cicle Superior: 5è i 6è

La FADA TINA ha tornat!!!

Aquesta tarda hem tingut la visita de la Fada Tina,la fada de les emocions i que ens ajuda a saber compartir, a estimar, a tenir amics…. ha vingut amb una maleta carregada de contes per explicar-nos. Ens ha trobat molt grans! i està molt contenta de tornar a venir aquest curs a la nostra escola. Ja s’ha instal·lat al seu racó.

No us podeu perdre la cara de sorpresa dels follets i dels astronautes, mireu, mireu….

Aquesta tarda hem tingut la visita de la Fada Tina,la fada de les emocions i que ens ajuda a saber compartir, a estimar, a tenir amics…. ha vingut amb una maleta carregada de contes per explicar-nos. Ens ha trobat molt grans! i està molt contenta de tornar a venir aquest curs a la nostra escola. Ja s’ha instal.lat al seu racó.

No us podeu perdre la cara de sorpresa dels follets i dels astronautes, mireu, mireu….

Els Senyors Geomètrics.

Sabeu què? Aquest matí han vingut el senyor prisma, el senyor cilindre i la senyora esfera a fer el tafaner  a la nostra classe, ens han fet jugar amb capses, tubs, pilotes, pots….. uf!! Que difícil ens ho han posat!. Hem hagut de classificar-los i dir si rodolaven i si s’apilonaven.

Ho hem fet molt bé, entre tots ens hem ajudat i ho hem aconseguit. Aquí us deixem les imatges.