Decàleg Escola Verda

d3d4

Enquesta sostenibilitat

Hola pares i mares!

Som els delegats verds de l’escola. A la passada assemblea del comite verd de l’escola, vam proposar aquesta enquesta  i  va agradar bastant.  Ara voldríem que la responguésiu. És totalment anònima i només volem saber si les famílies de la nostra escola actuen  de forma sostenible.  Una vegada tingueu omplerta l’enquesta , entregeu-la   a la vostra tutora abans del  29 de maig.

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA COL.LABORACIÓ!!!

Delegats i delegades del Comité Verd

enquesta

Exposició: Què volem pel medi ambient?

Al Punt Verd del vestíbul de l’escola hi ha una exposició de fotografies que ens plantegen l’interrogant de què és el que volem pel nostre entorn i per tant indirectament sí nosaltres hi podem fer alguna cosa.

La idea va sortir de l’assemblea de delegats verds del mes de desembre. El més de gener van sortir  pel poble per captar aquelles imatges causaven més impacte, també se’n van fer a l’escola, i després van muntar l’exposició fotogràfica.

P1060049

Hi podreu veure imatges que conviden a reflexionar sobre el malbaratament de l’energia, l’ús d’embolcalls poc sostenibles, l’abocament incívic de petits residus o la despesa energètica.

Us convidem a entrar a veure-la!!!

P1060252 P1060253

Delegats mediambientals

IMG_20141022_112947
Els delegats Verds formen part del Comitè Ambiental de l’Escola. Es reuneixen una vegada al mes amb la mestra que té el càrrec de Coordinadora d’Escola Verda, per promoure i vetllar pel bon funcionament de les diferents campanyes mediambientals del centre.
Aquest primer trimestre estan fent un seguiment dels esmorzars que es porten a l’escola, per tal de conscienciar de la reducció dels embolcalls poc sostenibles.
esmorzar enrrotllat

Lliurament de la placa que ens identifica com Escola Verda

El passat mes de març, dins l’acte festiu del 15è aniversari d’Escoles Verdes, el conseller de Territori i Sostenibilitat ens va lliurar el Distintiu d’Escola Verda.
Una representació de la comunitat educativa de l’escola formada per professorat, alumnat, representants de l’AMPA i famílies, majoritàriament tots ells membres del comitè ambiental, va recollir aquest Distintiu, que identifica les escoles de Catalunya que, voluntàriament, han fet seu el repte de la sostenibilitat i que augmenten la seva implicació en l’ambientalització del seu projecte educatiu.
L’acte va tenir lloc al Teatre Nacional de Catalunya a Barcelona.
Ens hem de felicitar tots plegats!

Programa Escoles Verdes

Des de fa molt temps, la nostra escola ha mantingut una línia de sensibilització vers el Medi Ambient, entre els alumnes i tot el personal del centre. També ja fa temps que treballem portant a terme accions com ara el reciclatge, l’alimentació saludable i la cura de l’entorn proper.

Des de l’any 2011, participem en el “Programa Escoles Verdes “ i estem pendent de rebre en els propers mesos els Distintiu d’Escola Verda.

El Programa Escoles Verdes està promogut per la Generalitat de Catalunya, amb la intenció d’innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat. Té tres grans objectius:
1. Incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc.).
2. Promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn.
3. Afavorir l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius vers el medi ambient.

El nostre projecte actualment es desenvolupa en els àmbits següents:
− Sensibilització i compromís
− Esmorzars saludables i sostenibles