- Indicar la cronologia de l’Edat Antiga (del -3.000 al 475) i situar-la correctament en una línia del temps.
- Explicar com l’acumulació i l’intercanvi de recursos va afavorèixer la progressiva aparició de societats més grans i complexes, de les quals van sorgir imperis guerrers. Van inventar l’escriptura. Situar en un mapa el territori que ocupaven les 3 civilitzacions que estudiarem: Egipte, Grècia i Imperi Romà.
- DE QUÈ VIVIEN? La subsistència continua depenent de l’agricultura i la ramaderia, cada vegada amb tècniques més perfeccionades. Agricultura: Introducció del regadiu (canas, dics…). Noves activitats econòmiques: Artesania, comerç, governants i administradors, sacerdots.
- COM VIVIEN? Els esclaus com a força de treball massiva. Activitats cíviques i culturals: espectacles, jocs, festes, teatre… Noves construccions: temples, teatres, amfiteatres, circs…
- COM S’ORGANITZAVEN? Acumulació d’excedents i poder: aparició de les classes socials. Formes de Govern: Egipte (faraó), Grècia (democràcia), Roma (monarquia, república, imperi).
- QUÈ ENS HAN DEIXAT? Explicar les creences (politeisme, aparició del cristianisme). Rituals funeraris: les piràmides.
- ÍBERS, GRECS I ROMANS A CATALUNYA. Qui eren, on estaven, nocions generals (dossier).

|
Presentació del tema
Dossier del tema
Full imatges
Video
Video
Activitats online |