Expressió Oral: “L’esquelet Humà”

“La comunicació oral és l’activitat més freqüent i universal que els parlants de qualsevol llengua duen a terme i consisteix en la capacitat de comprendre i expressar missatges orals tenint present la situació comunicativa. Escoltar i parlar s’associen en la major part dels casos, perquè es produeixen en un context d’interacció en el qual els interlocutors són alternativament emissors i receptors que construeixen significats.”
Decret 119/2015, de 23 de juny

Aprenem estratègies i habilitats per desenvolupar una bona comunicació oral. Aprofitem el projecte d’aula per donar cabuda a aquesta dimensió curricular.

Gaudiu del vídeo:

Compartim experiències!

Els nens i nenes de P5B han compartit un matí amb els infants de l’Arc de sant Martí. Durant l’intercanvi, les nenes i els nens de 1r han acompanyat als seus companys de la classe dels cors perquè coneguin la classe de l’any vinent i conèixer algunes de les propostes, activitats i jocs. També han pogut resoldre dubtes que els amoïnaven de cara al curs vinent. Els infants de primer han tornat a la seva classe de l’any passat i han pogut reviure històries i propostes que els hi agradaven.
S’ho han passat d’allò més bé i han pogut compartir plegats moments únics.

Compartim experiències P5 – 1R B

Anem al Museu de la ciència i de la tècnica de Terrassa (Primer)

Per finalitzar el nostre projecte dels ossos del cos hem anat al museu de la ciència a veure una exposició del cos humà. Aprofitant l’estada al museu i sabent que antiguament era una fàbrica téxtil com la que havia treballat el Miquel Martí i Pol, mirem també aquesta exposció i quina és la nostra sorpresa, quan ens trobem a l’Elionor. El museu és molt gran i té moltes coses per veure com una exposció de motos i cotxes antics i molte i moltes coses més. Sortint del museu hem anat a dinar al parc de Sant Jordi aprofitant que feia un dia molt bonic de sol.

per veure les fotos feu click a l’enllaç.
Anem al museu de la ciència i de la tècnica de Terrassa

Visitem l’hort

Els nens i nenes de la classe de les mòmies hem anat a l’hort i hem observat si està preparat perquè puguem començar a plantar o no. Al tornar a la classe, hem parlat sobre el que hem vist i què pensem que s’hauria de fer a l’hort per posar-lo a punt. Aquestes són les coses que hem dit.
-Hi ha una peça blava de lego que estava molt bruta, plena de fang i no ens va bé per plantar aquesta peça
-Hi havia com unes capses tirades pel terra que semblen per guardar rodes i no es pot passar
-Hi ha plantes mortes
-Hi ha plantes que estan naixent i sembla que els hi faltava aigua, s’ha de regar
-Hem vist cargols
-També hi havia uns cables que són de plàstic
-No són cables, són canonades
-Són per regar
-Aquests cables els programen perquè a una hora tiren aigua perquè no es morin les plantes
-L’aigua que tiren ha de ser fresca perquè no es morin les plantes
-Hi ha moltes plantes i no queda espai per altres plantes que nosaltres volem plantar
-Hi ha coses tirades pel terra i a l’espai de l’hort
-També hem vist que hi havia arrels, una d’elles era molt gran
-Hi havia un llapis i un tronc petit
-Hem trobat com una llavor de pipa
-Hi havia una closca de cargol
-Hi ha moltes deixalles i les plantes es podrien podrir
Us deixem també unes imatges de la nostra visita a l’hort, que podreu veure en aquest enllaç.

Celebrem el dia del medi ambient al Parc Natural de Sant Llorenç i l’Obac

Els alumnes de 1r A, 1rB i 2n B, hem anat al Parc Natural de Sant Llorenç i l’Obac per celebrar el dia del medi ambient.  Aquest curs el tema és “Les persones davant la natura”. Hem aprés moltes coses de com hem de tractar un parc natural i el respecte que hem de tenir per la natura.