TALLER D’ESCRIPTURA

Entenem com escola que l’escriptura és una activitat que permet participar als infants en situacions comunicatives amb diverses  finalitats concretes.

Potenciem l’acte d’escriure per demanar informació, per transferir coneixement, per intentar convèncer, per comunicar sentiments i vivències, per plaer…; per tant, en qualsevol escrit acompanyem als infants perquè reflexin la intenció i la contextualització.

Tenim present que en  el procés d’escriure s’hi troben implicats els coneixements sobre el tema del qual es vol escriure i els coneixements previs que tenen els infants sobre els continguts lingüístics i l’organització del text. Aleshores l’aprenentatge de l’escriptura el plantegem a partir de textos significatius o propers als infants.

Com escola tenim l’objectiu d’esdevenir alumnes competents en l’escriptura, i això implica que tenim present que els infants han de:

  1. Dedicar temps a pensar abans d’escriure. Planificant:
  • Formulant els objectius.
  • Generant i organitzant idees.
  • Seleccionant la informació interessant.
  1. Començar  a produir. Redactant el text.
  2. Revisar el text en funció de la situació comunicativa, del context, del destinatari i  de l’objectiu que es tingui.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 

Una escola oberta al món amb una mirada atenta