LLEGIM

 

La competència lectora ha estat molt present en el nostre projecte educatiu mitjançant el llegim.  Al curs 2011-2012 vam  estar escollits com a escola referent en l’impuls lector per part del departament d’ensenyament i actualment participem al Projecte  PLA D’IMPULS PER LA LECTURA.

El LLEGIM és un espai dedicat a la lectura que es treballa de forma vertical a tots els cicles i té present afavorir el gust per la lectura i alhora es potenciï les habilitats lectores. Al llarg de la setmana  els infants fan diferents tipologies d’activitats i diferents agrupaments d’aula i intercicle.

Les activitats volen aconseguir:

  • Desenvolupar el gust per la lectura.
  • Involucrar a les famílies en el procés lector.
  • Assolir hàbits de responsabilitat i cura dels llibres.
  • Compartir lectures amb la resta de companys del grup classe, del cicle i amb el grup de Primària i/o Infantil assignat.
  • Adquirir processos i habilitats lectores.
  • Afavorir l’adquisició de la lectura.
  • Treballar la lectura en veu alta /Millorar l’eficàcia lectora.
  • Millorar la comprensió lectora.

Les  activitats a destacar són:

PADRINS LECTORS  lectures per parelles intercicles:

La finalitat és la de compartir estones de lectura de nens i nenes de diversa edat per promoure la col·laboració, l’ajuda als altres, establir lligams afectius, de tutelatge, etc.

Les lectures es faran en funció del treball que s’hauran preparat l’alumnat de més gran edat (a partir de 3r de Primària), a partir d’una estratègia lectora concreta: definint els processos a seguir abans, durant i després de la lectura.

Es realitzen activitats col·lectives com lectura en veu alta, cercar les paraules desconegudes al diccionari, preguntes de comprensió a nivell oral…

Lectura Biblioteca d’aula/parelles d’aula:

Lectura individual o en parelles d’un llibre de la biblioteca d’aula.  També es pot aprofita aquesta estona per fer una lectura col·lectiva d’un llibre i explicar contes als alumnes .

Els infants gestionen el préstec del seu llibre de lectura .

Cada aula té un racó de biblioteca on hi ha a l’abast dels alumnes: contes, diaris, revistes, llibres de ciències, oferta en català, castellà i anglès. També disposen d’un espai on penjar recomanacions de lectures.

Taller de lectura / estratègies lectores:

Treballar  estratègies lectores: fer prediccions, fer-se preguntes, fer inferències i resumir, entre d’altres…

Les lectures estan relacionades amb el projecte d’aula o amb qualsevol petita història sorgida de la vida a l’aula.

Treball de la Notícia.

Lectura col·lectiva i debat d’una notícia d’actualitat per fomentar la lectura i la conversa sobre un tema, debatre opinions…

Llegim en anglès a sisè de PRIMÀRIA.

Lectura col·lectiva i individual de texts en anglès per fomentar la fluïdesa i la comprensió en aquesta llengua.

CLUB DE LECTURA AL CS

Lectura individual triat pels infants entre sis llibres i debat posterior per compartir  el seu contingut i les percepcions envers la lectura.

A nivell de famílies es realitzen bibliotertúlies:

S’organitzen diferents xerrades relacionades amb algun aspecte de la competència lingüística, adreçades a les famílies. Per tal de poder donar suport a les activitats d’escola i seguir la mateixa mirada família-escola.

Enguany mestres i  famílies han creat una comissió de foment per la lectura on les famílies participen en activitats de preparació de lectures amb els mestres i participen activament a les aules de P5 de Primària.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 

Una escola oberta al món amb una mirada atenta