EIXOS METODOLÒGICS

Els eixos metodològics ajuden als infants en l’assoliment dels coneixements i les competències bàsiques   que els permetran poder-se incorporar a un món complex, canviant i incert, així com en l’assoliment d’ uns resultats educatius d’acord a les possibilitats en relació a les potencialitats de cada un d’ells/es.

La metodologia aplicada vetlla per la cohesió social de tots els agents que composen la comunitat educativa:

Per millorar l’assoliment de les competències les entenem com:

un marc de referència per a la selecció d’uns continguts pràctics que ajudaran als nostres infants a entendre la complexitat del món.

En educació menys és més,  concentrem la nostra tasca educativa en allò que creiem: Llegim,Ambients, tallers i Projectes.

Apostem per aquests contextos rics que ajuden als infants a:

  • Promoure i estimular l’autonomia i l’ autoregulació coneixent les seves fortaleses i  debilitats, sent conscients de les mateixes.
  • Seguir processos de recerca, interpretació, selecció, organització, aplicació i valoració de la informació des de diferents contextos.
  • Atendre les necessitats del desenvolupament personal de cada un d’ells, potenciant  el coneixement, la identitat i l’acció.
  • Avaluar sistemes de reflexió i acció.

Per millorar els resultats educatius en relació a les potencialitats individuals apliquem una metodologia:

  • Que contempla situacions plurals, sempre partint de les vivències, ja que creiem  que el coneixement és útil si ajuda a comprendre la realitat i implica als infants en activitats amb sentit, que emergeixin de situacions d’actualitat i de la vida quotidiana.
  • Que integra l’avaluació en el procés d’aprenentatge, per tant utilitzem pluralitat d’ instruments avaluatius: assajos, treballs, projectes, observacions, portafoli, entrevistes, exposicions orals, quaderns de camp, debats, reflexions,..

                 ” L’infant ha de conèixer el que s’ espera d’ ell. “

  • Que fomenta la cooperació com a estratègia privilegiada, tant per al desenvolupament cognitiu , emotiu i actitudinal. Per aquest motiu fem agrupaments oberts i flexibles: intercicles, internivells, parelles, amb famílies,…
  • Que vetlla per la mirada atenta i respetuosa cap als infants.
  • Que contempla una estructura horària flexible i dinàmica.
  • Que genera un clima de confiança, seguretat afectiva, empatia i cooperació emocional permetent l’experimentació i l’error sense por a l’equivocació .

Per tal de millorar la cohesió social  fomentem:

  • La integració, participació i col·laboració de les famílies en els diferents àmbits educatius definits a les franges horàries: Llegim, ambients, projectes d’escola i aula, tallers, biblioteca oberta i escola verda.
  • El treball cooperatiu, ja sigui entre iguals, a dins de les aules, com amb infants d’edats diferents als tallers dels projectes d’aula-escola, als ambients i amb la participació de les famílies.
  • La participació i col·laboració de diferents entitats del barri i la ciutat, així com de diferents centres educatius del municipi en les activitats programades.
  • La col·laboració i l’intercanvi d’experiències amb d’altres centres educatius que es plantegin a l’igual que nosaltres metodologies de renovació pedagògica, acollint i visitant altres escoles, així com participant al grup de l’ ICE ” Escoles que Aprenen”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 

Una escola oberta al món amb una mirada atenta