Quasi peixaters per una estona!!

A primer estem estudiant els peixos i avui hem diseccionat una truita. Hem après moltes coses i les hem pogut veure i tocar. A alguns de nosaltres ens ha fet una mica d’angúnia ja que estava mort i li sortia sang. També l’hem trobat fred i una mica raspós. Ens ha impressionat molt quan li hem vist per dins les brànquies i la boca amb les dentetes tant petites que té però molt i molt afilades. Ja tenim ganes d’anar al mercat i comprar-ne una per poder cuinar-la i menjar-nos-la a casa!!

Els alumnes de P-5 van al “Joc Perdut”.

El dia 5 de maig els nens/es de la classe de les papallones de P5, vam anar a fer l’activitat del joc perdut a la plaça de l’Espanya Industrial.
Quan varem arribar allà ens van posar un pitrall de colors i ens vam barrejar amb altres escoles. L’activitat era un conte sobre els somnis i anaven sortint personatges ( un cantant, un sabater, un mosquit, un lleó, una girafa) que ens portaven un joc per a fer amb els nens ( la masovera, el peu polidor, Makeketuepapa i el joc de les estàtues). Va ser un matí molt divertit i ens ho varem passar d’allò més be!

Activitats dels cursos sobre el jardí vertical.

A Educació Infantil:
Quan vam arribar de la sortida del jardí botànic , ens vam adonar que la paret del pati de l’escola ens havien colocat un jardí vertical.
a partir d’aquí hem estat treballant diferents activitats a cada classe:
Les zebres que estan observant les herbes aromàtiques van descobrir quines feien olor. quina olor mmmm…..
Els robots van fer la collita de les maduixes vermelles i les van tastar… que bones que estaven !
La classe de les papallones van fer una observació directa del jardí i van dibuixar-lo . quins artistes tenim a l’escola!!!
A Primària:
Primerament vam visualitzar imatges de diferents horts i els diferents tipus de plantes que es poden cultivar als horts verticals, també plantes aromàtiques, o plantes culinàries, i així mateix vegetals de mida petita. A continuació vam dibuixar la planta o flor que més els hi va agradar amb una plantilla on hi havia dibuixada una ampolla de plàstic. Quan van acabar tots es van posar les creacions unes sota de les altres a la paret de la classe per tenir el nostre hort vertical. Paral•lelament també es van treballar algun dels estris que s’utilitzen en aquests tipus d’activitat. També, utilitzant ampolles de plàstic, vam plantar llavors per tenir un hort vertical real.
Després de veure diferents imatges sobre horts verticals varem decidir fer el nostre. Ens l’hem imaginat com un gran espai amb moltes flors de diferents colors. També hem fet uns cartells per avisar que cal, entre tots, cuidar el nostre jardí.

Guia didàctica del “Jardí Vertical”

A primer ens cuidem les dents !!

Avui hem anat al Casinet d’Hostafrancs a veure una representació sobre les Dents Nétes, sí!.La protagonista, la Neus i el seu pare ens explicàvem com n’és d’important raspallar les dents després de cada àpat per així no tenir bacteris, que són els bitxos que viuen a la boca i provoquen les càries.
A partir d’avui segur que no ens oblidem ni una sola vegada de raspallar-nos les dents i d’anar al dentista almenys una vegada a l’any!

Sant Jordi 2015

imagePer celebrar la Diada de Sant Jordi, durant el matí del proper dijous 23 d’abril tota l’escola farem diferents tallers (dracs gegants, imans de nevera, maquillatge i jocs) a la Plaça Joan Pelegrí. Ens vindràs a veure?

Ens ho passarem molt bé!